Gå til innhold

TEST: Xiaomi Smartmi Fan 2S og Xiaomi Solove F5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pent design på vifte er velkommen.

 

Med tanke på det uforståelige volumet av batterier i verden, bør man vurdere om man trenger batteri på alt mulig. Jeg er ingen miljøverntype, men ser at fjell med slike batterier er et problem.

 

Flytter man mye og ofte en vifte rundt omkring, er helt klart batteridrift greit.

 

Det å apper på alt kan ha sine sider, både personvern og hvor lenge appen oppdateres.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strømkontakten slites ned ved bruk og om det tar for lang tid så er det bare å pusse litt på den, evnt. bruke kniv

 

Helt enig i at man ikke skal drive å dra i apparatledningen, og det er både for å beskytte pluggen og sokkelen. Men det finnes en veldig enkel og helt gratis løsning, som fikser problemet uten bruk av verktøy av noen slag, og dessuten gjør innvendingen til et helt mikroskopisk problem.

 

Trekk ut kontakten fra veggen istedet for, og surr ledningen rundt foten. Mest sannsynlig skal den vare flyttes rundt i huset til en annen plassering, og så plugges i vegg, og da er kabelen lett tilgjengelig og klar for å plugges i. 

 

Dersom du ikke skal koble til strøm, så gjør det ingenting om den sitter surret rundt viften, for du vet hvor kabelen er, og slipper å oppleve at andre i huset låner den til annet bruk, gjerne et annet sted i huset. Helstskulle det vært to kroker bakpå stangen for å surre ledningen, men det kan man få kjøpt på en butikk som selger gardiner.

 

Fest på en eller to slike bakpå, eller del den i to først, så du får litt større avstend mellom krokene. Med limpistol fikser du biffen raskt. Eller lag selv en løsning basert på bildekroker:

 

https://www.roskilde-gardiner.dk/media/2763/pindeveavsgardin_18.jpg?width=380

 

Forøvrig synes jeg ikke viften så hverken spesielt pen eller stygg ut. Kanskje litt oppstrammet ut sammenlignet med vanlige vifter, men grillen foran kunne vært gjort langt penere. Og så skulle jeg gjerne hatt store i sort eller grått. Da hadde den glidd mere nøytralt inn i stua. Og så skulle jeg gjerne hatt modusene på de små lik som på de store. Da hadde jeg bestilt umiddelbart.

Lenke til kommentar

Med tanke på det uforståelige volumet av batterier i verden, bør man vurdere om man trenger batteri på alt mulig. Jeg er ingen miljøverntype, men ser at fjell med slike batterier er et problem.

 

 

 

Det å apper på alt kan ha sine sider, både personvern og hvor lenge appen oppdateres.

 

Batteri og app er viktig for å sikre at alt havner i søpla etter få år, ellers er en vifte like bra i årtier, som igjen ikke gir økonomisk vekst.

Lenke til kommentar

Pent design på vifte er velkommen.

 

Med tanke på det uforståelige volumet av batterier i verden, bør man vurdere om man trenger batteri på alt mulig. Jeg er ingen miljøverntype, men ser at fjell med slike batterier er et problem.

 

Flytter man mye og ofte en vifte rundt omkring, er helt klart batteridrift greit.

 

Det å apper på alt kan ha sine sider, både personvern og hvor lenge appen oppdateres.

 

Fordelen med et batteri er jo at den går å ta med ut

Lenke til kommentar

Resten av verden:

 

Verden av unødvendige gimmicks: la oss ta en dopapir-holder, gjøre den smart, ha en QR-kode i selve papiret så typen blir kjent igjen, ha en app med geolokasjon som på forhånd ser hvem kom inn i toalettet, ha AI-regulert dosering av papir som f.eks. ruller ut litt mer papir for intime behov da en kvinnelig bruker har mensen, eller mibdre papir for samtlige om man slår på "miljøbevisst-eco mode".

 

Denne viften er bokstavelig talt fra samme kategori gimmick.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar

Strømkabelen er bare et pluss. Den har fungert og vært stabil på apparater de siste 30 år. Blir den etter noen år for løs, er det bare å kjøpe ny ledning til under 50 lappen, uten å tenke på volt og transformator. Har slik på kjøleboks m.m. som dras ut og inn. Ingen slark.

Kontakten mener jeg tåler mer juling enn andre plugger, da selve hunpluggen i apparatet er solid laget.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Resten av verden:

 

Verden av unødvendige gimmicks: la oss ta en dopapir-holder, gjøre den smart, ha en QR-kode i selve papiret så typen blir kjent igjen, ha en app med geolokasjon som på forhånd ser hvem kom inn i toalettet, ha AI-regulert dosering av papir som f.eks. ruller ut litt mer papir for intime behov da en kvinnelig bruker har mensen, eller mibdre papir for samtlige om man slår på "miljøbevisst-eco mode".

 

Denne viften er bokstavelig talt fra samme kategori gimmick.

 

Har en slik vifte selv, bare versjonen uten batteri.

 

Må si det er utrolig digg å kunne styre en del funksjoner på vifta mens man sitter å svetter i sofaen.

Lenke til kommentar

Har en slik vifte selv, bare versjonen uten batteri.

 

Må si det er utrolig digg å kunne styre en del funksjoner på vifta mens man sitter å svetter i sofaen.

Absolutt kjekt, men en gulvvifte med vanlig fjernkontroll til pris fra kr 200 gjør også nytten.

Vår til kr 199 med fjernkontroll har av/på, tre hastigheter, sving og timer via fjernkontroll. En fordel er at en fjernkontroll kan betjenes i halvsøvne i senga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...