Gå til innhold

Tegneserien «Den blå diamant»?


Anbefalte innlegg

Når jeg var yngre, pleide jeg å se på en tegneserie som jeg ikke husker navnet på. Handlingen er også vag, men visse detaljer sitter igjen.

 

Jeg tror serien var i en type amine-stil, litt som pokemon. Hovedpersonen var ei jente med langt, brunt hår som kom fra en velstående familie, tror jeg. Hun legger ut på en reise for å finne den blå diamanten, eller så har hun diamanten og skal levere den et sted. Reiser med et flyvende skip?

 

Det kan også hende at den blå diamanten var blått støv som var magisk på en eller annen måte, men jeg dårlig. Skipet er det rareste jeg husker, for det gir ikke så mye mening at en liten jente skulle reist med et flyvende skip.

 

Tror diamanten/støvet har noe med jentas far å gjøre, men kan ikke si det sikkert.

 

Skjønner noen hvilken serie jeg tenker på og kan si meg navnet, basert på denne vage informasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant nettopp igjen en tegneserie jeg har lett lenge etter ved å google.

 

Det finnes lister på wikipedia over tegneserier fra forskjelluge land.

 

Hvis du husker hvilket land den kommer fra, kan du google for eksempel "japanese cartoons list", så finner du wikiartikkel. Da kan du i det minste google de seriene som er laget fra tiden du så dem, siden du vet at det ikke er fra en nyere tid.

 

Bare som et tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...