Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Var hun utro?


Anbefalte innlegg

Så la meg starte med å si at jeg har vært sammen med hun (22J) i 1 år og 8 måneder. Jeg er 23.

 

Vi møttes på folkehøgskole i 2018 og jeg husker jeg hadde sansen for hun fra starten av, men hun hadde type. De slo opp etter 1-2 måneder inn i året og hun begynte å rote med meg siden hun var små-forelsket i meg. Vi gjorde litt mer enn å bare "holde på" som i, vi holdt hender og gjorde kjæreste-ting i en ukes tid før vi dro hjem for vinterferie. Så snakker vi på skype i noen dager før hun plutselig sier at vi må snakke. Grunnen til at vi måtte snakke var fordi hun var på en fest med vennene sine der hun hadde ligget med en kompis. Det virket som hun angret veldig og jeg sa at jeg måtte tenke på hva jeg vil gjøre fremover.

 

3-4 dager senere møtes vi på klassetur og jeg bestemte meg for å prøve å tilgi det fordi det virket som det letteste på det tidspunktet med tanke på vennegjengen vi begge var medlem av på skolen.

Hun snakket fortsatt med kompisen hun lå med i noen uker og møtte han iblant sammen med andre venner siden han var med de. Jeg fortalte at jeg ikke likte det så godt så hun sluttet, men problemet er at han fortsatt kommer på vennetreff i blant siden de andre vennene hennes er fellesvenn med han.

 

Slik jeg ser det da, så var hun ikke utro hvis man skal se på det som en advokat med tanke på at vi ikke hadde diskutert om vi var eksklusive, men det er jo ufattelig umodent å være "forelsket" i noen for så å risikere alt med ett ligg. Hva syntes dere? 

 

Kan hende jeg har glemt å nevne noe så bare spør hvis det lures.

Endret av Tøffel23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke utro.

Men jeg ville ikke investert videre i denne dama om de fortsetter å møtes.

 

Ha det gøy mens det varer og ta det for hva det er med det forbehold om at det antagelig er flere følelser i sving som drar forskjellige veier.

Kanskje leder det en vei, kanskje en annen.

Når man går fort frem går det også gjerne fort tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke vært for happy med det. Men, dere hadde ikke, som du skriver, avtalt at dere var sammen. Ho var ærlig nok til å si fra til deg om det.

 

Hvis jeg var deg, dog hvis du fremdeles ser nok bra ting i ho har lyst til å prøve å få til et forhold, ville jeg gjort ett siste fremstøt, for å prøve få til et offisielt forhold. Hvis dét ikke fører frem, så ville jeg droppet det. Å sjonglere slike følelser over tid er slitsomt, og man bør stå opp for sin egen integritét selv om andre har gitt den opp.

Lenke til kommentar

Dude.. dere drev på. Hadde bare kjent hverandre i noen måneder ved punktet når dere gikk ut i vinterferie. Fucking chill. Det at hun angrer etter å ha hatt seg med en annen er egentlig ett godt tegn, hun LIKER DEG GODT dude, hvis du har lyst til å kaste det bort på innbilt utroskap når dere DREV PÅ OG IKKE VAR SAMMEN så er det like greit for du lager bare drama ut av nada. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er opptatt av om det kan defineres som "utroskap". Jeg antar det er fordi det ville gjort det lettere for deg å gjøre det du vet du må gjøre, her. Tankene og følelsene dine rundt dette er da det samme uansett hva du kan kategorisere handlingen som. 

 

Denne jenta monkey branchet fra sin forrige kjæreste og over til deg, og hun kommer til å gjøre det samme mot deg så fort hun får muligheten til å oppgradere. Husk at hun aldri er din, det er bare din tur.

 

Denne jenta er p.t. ikke kjærestemateriale, kanskje hun blir det om noen år når hjernen er noe mer utviklet og hun er ferdig med det som når jenter gjør det kalles "å utforske sin seksualitet", men tvilsomt. Fortsett å treffe henne casual men si at du ikke ønsker eksklusivitet, og begynn å treffe andre damer. Om noen år går du inn i det som kalles prime time for oss menn, og da ønsker du ikke å være stuck i et forhold, uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dude.. dere drev på. Hadde bare kjent hverandre i noen måneder ved punktet når dere gikk ut i vinterferie. Fucking chill. Det at hun angrer etter å ha hatt seg med en annen er egentlig ett godt tegn, hun LIKER DEG GODT dude, hvis du har lyst til å kaste det bort på innbilt utroskap når dere DREV PÅ OG IKKE VAR SAMMEN så er det like greit for du lager bare drama ut av nada. 

 

Dette er ikke nada, men noe som veldig, veldig mange reagerer på og anser som en dealbreaker. Hun tabbet seg ut og risikerer nå å miste ham pga dette. Han som må vurdere om dette er utroskap eller ikke, ikke du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke nada, men noe som veldig, veldig mange reagerer på og anser som en dealbreaker. Hun tabbet seg ut og risikerer nå å miste ham pga dette. Han som må vurdere om dette er utroskap eller ikke, ikke du.

Det er ikke utroskap uansett hva TS eller du mener. De var ikke eksklusive, han har INGEN RETT til å si at hun er utro fordi det ''føles sånn''. Utroskap er klart definert av at en person i ett monogamt forhold har seksuell kontakt med noen utenfor, da må forholdet først være avklart som eksklusivt. Ingen eksklusivitet ingen utroskap. Du kan ikke gå rundt og si at kjerringer som heller puler andre dudes enn deg er utro mot deg. Skjerp deg. Words have meaning.

 

Det betyr ikke at TS ikke burde gjøre hva TS føler er rett, men dette er ikke utroskap bare fordi en part har fått en dypere emosjonell tilknytning til den graden at de selv ser på dem som monogame og eksklusive. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der er strengt tatt ikke utroskap uansett om man ikke er gift, om man vil gå den veien.

Jeg vil si definisjonen på utroskap i dagligtale er høyst subjektiv.

 

Noen trekker grensa med en tekstmelding eller Facebook samtale, noen et kyss, andre igjen et knull. Unger har samtalen "vil du være kjæresten min?" Mens vi voksne mer glir inn i et forhold der ting ofte forblir usagt og man bare forventer en gjensidig forståelse som ikke alltid er tilstede.

 

Jeg er helt med på at man er litt flytende i starten på et slikt forhold og selv om jeg selv ikke vil kalle slikt utroskap så forteller det en del om hvilke prioriteringer den potensielle partneren har og hvor høy eller lav verdi du har for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har det noe å si om hvor mye man setter pris på dem? De er jo ikke sammen, de er ikke ekslusive, de holder bare på, jenta har ingen forpliktelser ovenfor TS (overrasket over at noe sånt skulle komme fra deg som faktisk ikke har ett monogamt forhold, du av alle burde skjønne at sex ikke alltid har noe med følelser å gjøre, av og til er sex bare sex). Hvis TS ønsker det så må TS be om det. Kommuniser med hverandre!

Lenke til kommentar

Det er ikke utroskap uansett hva TS eller du mener. De var ikke eksklusive, han har INGEN RETT til å si at hun er utro fordi det ''føles sånn''. Utroskap er klart definert av at en person i ett monogamt forhold har seksuell kontakt med noen utenfor, da må forholdet først være avklart som eksklusivt. Ingen eksklusivitet ingen utroskap. Du kan ikke gå rundt og si at kjerringer som heller puler andre dudes enn deg er utro mot deg. Skjerp deg. Words have meaning.

Det betyr ikke at TS ikke burde gjøre hva TS føler er rett, men dette er ikke utroskap bare fordi en part har fått en dypere emosjonell tilknytning til den graden at de selv ser på dem som monogame og eksklusive.

 

Hva som er utroskap eller ikke er opp til hver enkelt å vurdere. Det er ingen definisjon på det.

 

Når det er sagt, så kan han ikke gå rundt og fortelle folk at hun var utro, for da oppstår det misforståelser. Jeg ville aldri nevnt eksklusivitet, men heller ansett det som en selvfølge inntil man blir enige om noe annet.

Endret av BVB09
Lenke til kommentar

Ikke utroskap, men det er for mange damer der ute til at man skal kaste bort tid på noen som ligger rundt med andre mens de har følelser for deg (eller får deg til å tro at det er deg de vil ha)

 

Jeg hadde ikke orka å brukt mer tid på en slik dame iallefall.

Husk det finnes flotte damer der ute som IKKE ligger med andre etter de har begynt å fått følelser for deg, fordi de vil ha bare deg, og ikke vil risikere et potensielt forhold. Slike er det verdt å gå for.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er utroskap eller ikke er opp til hver enkelt å vurdere. Det er ingen definisjon på det.

 

Når det er sagt, så kan han ikke gå rundt og fortelle folk at hun var utro, for da oppstår det misforståelser. Jeg ville aldri nevnt eksklusivitet, men heller ansett det som en selvfølge inntil man blir enige om noe annet.

Klart det er. Det er som en kontrakt, vil ikke si at når de puler på hverandre i noen få mnd  så har de inngått en slik kontrakt med hverandre, og hun hadde type og slo opp etter en - to måneder på skolen allerede, er ikke lenge fra da til vinterferie, pluss, folkehøyskole! på min var det folk som pulte stadig vekk, er veldig vanlig. Er helt sikkert at hun ikke trodde de var så nære som TS trodde at de var akkurat da, derfor burde TS speak up! Kommuniser så hun vet. Når han sa at han ikke likte at de hadde kontakt og møtte hverandre etterpå så respekterte hun jo det! TS må være mer tydelig på hva det er han trenger. Hvis han vil at hun helst skal unngå karen helt så må han nesten åpne kjeften om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt sikkert at hun ikke trodde de var så nære som TS trodde at de var akkurat da, derfor burde TS speak up! Kommuniser så hun vet. 

 

Vi gjorde litt mer enn å bare "holde på" som i, vi holdt hender og gjorde kjæreste-ting i en ukes tid før vi dro hjem for vinterferie. Så snakker vi på skype i noen dager før hun plutselig sier at vi må snakke.

Sikkert derfor de 'gjorde kjæreste-ting' og at hun får dårlig samvittighet - fordi hun ikke trodde de var så nære.

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Dude.. dere drev på. Hadde bare kjent hverandre i noen måneder ved punktet når dere gikk ut i vinterferie. Fucking chill. Det at hun angrer etter å ha hatt seg med en annen er egentlig ett godt tegn, hun LIKER DEG GODT dude, hvis du har lyst til å kaste det bort på innbilt utroskap når dere DREV PÅ OG IKKE VAR SAMMEN så er det like greit for du lager bare drama ut av nada. 

Jeg tror den som må ta det chill her inne, er du :)

 

TS lurer på om dette går som utroskap eller ikke, tråden er overhodet ikke vinklet "mot kvinnen".

Lenke til kommentar

Så la meg starte med å si at jeg har vært sammen med hun (22J) i 1 år og 8 måneder. Jeg er 23.

 

Vi møttes på folkehøgskole i 2018 og jeg husker jeg hadde sansen for hun fra starten av, men hun hadde type. De slo opp etter 1-2 måneder inn i året og hun begynte å rote med meg siden hun var små-forelsket i meg. Vi gjorde litt mer enn å bare "holde på" som i, vi holdt hender og gjorde kjæreste-ting i en ukes tid før vi dro hjem for vinterferie. Så snakker vi på skype i noen dager før hun plutselig sier at vi må snakke. Grunnen til at vi måtte snakke var fordi hun var på en fest med vennene sine der hun hadde ligget med en kompis. Det virket som hun angret veldig og jeg sa at jeg måtte tenke på hva jeg vil gjøre fremover.

I mitt første svar bare antok at dere hadde masse sex denne uka, da dere gjorde "kjæreste-ting", men det er kanskje ikke riktig? Hvis dere ikke hadde hatt sex på tidspunktet hvor hun lå med en annen, så hadde jeg latt det gå. Da har du deg selv å takke.

Lenke til kommentar

Klart det er. Det er som en kontrakt, vil ikke si at når de puler på hverandre i noen få mnd så har de inngått en slik kontrakt med hverandre, og hun hadde type og slo opp etter en - to måneder på skolen allerede, er ikke lenge fra da til vinterferie, pluss, folkehøyskole! på min var det folk som pulte stadig vekk, er veldig vanlig. Er helt sikkert at hun ikke trodde de var så nære som TS trodde at de var akkurat da, derfor burde TS speak up! Kommuniser så hun vet. Når han sa at han ikke likte at de hadde kontakt og møtte hverandre etterpå så respekterte hun jo det! TS må være mer tydelig på hva det er han trenger. Hvis han vil at hun helst skal unngå karen helt så må han nesten åpne kjeften om det.

Nei, det finnes åpenbart ingen definisjon på hva som er utroskap. Det kan til og med være kulturelt betinget, og bare det sier jo litt om hvor langt unna en objektiv sannhet vi er.

 

Trenger uansett ikke å sette en merkelapp på dette. Hun gjorde noe dumt og nå er det opp til TS å vurdere om dette er innenfor eller ikke, om det er verdt å involvere seg med henne osv.

Endret av BVB09
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...