Gå til innhold

Nå får Windows ny Start-meny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg ser en viss likhet med Macos, men det er nok mer en inspirasjon, de er langt fra like hverandre. Jeg synes dog dette oppsettet virket veldig lett oversiktlig, ikke noe heidundrende store fargesprakende ruter og tilsynelatende med kjente ikoner. Kunne nesten brukt windows igjen hvis det ble så pent, men det er definitivt ikke dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som likte W8 menyen og syns den ble bedre med W10, men liker ikke det jeg har sett her foreløpig. Det ser fint ut, elegant som noen skrev tidligere, men det ser ut til å mangle muligheter for å tilpasse og organisere applikasjoner sånn som jeg vil... Men så er dette tidlig, så vi får se om dette endrer seg etterhvert.

 

Så er jeg av typen som faktisk tilpasser menyen min, endrer farger og den slags. Antakeligvis er dette lettere for folk flest som ikke tar seg bryet og bare installerer og bruker apper uten å bry seg om organisering.

Endret av seppo-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff... Hva er det med Microsoft, rutenett, ikoner og bilder?

Få det heller tilbake slik det var før.

Må jo bruke tredjepartsapper for å få en enkel og oversiktlig startmeny hvor du kan komme inn på alt ifra et enkelt trykk jo..

 

Når man er vant til det nye, så er det gamle veldig tungvindt å bruke. Måtte fikse på en W7 maskin her om dagen, og det var tungt å finne frem til ting igjen. Enda eldre er enda verre.

 

Hadde MS fikse søkefunksjonen sin, så er det mye kjappere å trykke windows tasten og bare starte skrive det man skal finne, enn å lete nedover listen med programmer, selv med 1 trykk for å komme inn på dem.

 

bedre søkefunksjon, og mulighet til å fjerne/skjule det man aldri bruker, så hadde dagens W10 utgave vært perfekt.

 

Nå var jeg også en av de som likte W8 programmsiden når man ble vant til den.

Lenke til kommentar

 

De liker blest og ståhei tydeligvis. Hvordan våger de dette stuntet en gang til?

 

Fordi de er modige. Og så er det nok også det at de vet de blir irrelevante om de ikke endrer seg.

 

Gamle greier funker kun best for gamle folk som ikke liker endringer.

Gamle greier funker greit for de som jobber med det hver dag, alle disse endringene er faktisk store utfordringer for oss som jobber med IT.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Uff... Hva er det med Microsoft, rutenett, ikoner og bilder?

Få det heller tilbake slik det var før.

Må jo bruke tredjepartsapper for å få en enkel og oversiktlig startmeny hvor du kan komme inn på alt ifra et enkelt trykk jo..

 

Hvordan mener du det skal se ut?

En enkel liste er noen ganger veldig deilig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...