Gå til innhold

Kan noen anbefale en god og rimlig backup tjeneste på nett.


dopus

Anbefalte innlegg

Klarte å dra en av USB diskene min ned fra skrivebordet, og rett i gulvet. Selvfølgelig har den tatt kvelden. Heldigvis har jeg 99 prosent av bildene som var på disken tilgjenglig fra andre disker i pcen.

 

Men det fikk meg til å tenke litt. Kanskje jeg skulle fått ordnet meg med en backup sky tjeneste,

 

Har ikke helt oversikten over hva som gir mest for pengene.

 

Er vel snakk om et par hundre gigabyte med bilder  og slikt .

 

Hvilke tjenester gir anbefales??

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble jottacloud.Betalte for 1 år , da det ble en 10 er billigere pr måned.

 

Fornøyd så langt. Bare en ting jeg har lagt merke til som kan være litt plagsomt. Hvis du har flere mobile enheter der du har jotta appen innstallert og auto backup av bilder over WIFI, så legger alle bildene seg i samme hovedkatalog på jotta, du kan ikke ha en katalog for hoved telefon bilder , og en annen for reserve telefonen. Ikke noe stort problem, bare litt irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. Backup-løsningen til Jottacloud. Her: https://docs.jottacloud.com/en/articles/1394144-the-difference-between-backup-and-synchronization skriver de følgende:

"Note: Files you delete from your computer are ALSO deleted from your backup on Jottacloud."

 

Hvis jeg ved et uhell skulle komme til å slette filer på PC'en min, så ville jeg ha satt stor pris på at backup av filene fortsatt fantes hos Jottacloud. Dette virker ikke tillitvekkende.

 

Er svaret - Noten - gjengitt ovenfor basert på noen forutsetninger som ikke er nevnt? Er det slik at filene først blir slettet fra backupen etter en viss tid eller noe?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. Backup-løsningen til Jottacloud. Her: https://docs.jottacloud.com/en/articles/1394144-the-difference-between-backup-and-synchronization skriver de følgende:

"Note: Files you delete from your computer are ALSO deleted from your backup on Jottacloud."

 

Hvis jeg ved et uhell skulle komme til å slette filer på PC'en min, så ville jeg ha satt stor pris på at backup av filene fortsatt fantes hos Jottacloud. Dette virker ikke tillitvekkende.

 

Er svaret - Noten - gjengitt ovenfor basert på noen forutsetninger som ikke er nevnt? Er det slik at filene først blir slettet fra backupen etter en viss tid eller noe?

 

Bruk et program som for eksempel Duplicati til å ta backup til Jotta. Da har du full kontroll over versjoner og historikk. Filene kan også krypteres om du ønsker. 

Lenke til kommentar

Bruk et program som for eksempel Duplicati til å ta backup til Jotta. Da har du full kontroll over versjoner og historikk. Filene kan også krypteres om du ønsker. 

 

Jeg er ute etter et alternativ til Carbonite, som automatisk (og 'kontinuerlig') tar backup av nye/oppdaterte filer i "watched folders". Da er backup'en så og si alltid up to date, og jeg er beskyttet mot meg selv ved at filer som jeg sletter på PC'en vil være tilgjengelige hos Carbonite en viss tid etter slettingen. Gjør jeg en endring jeg angrer på, kan jeg hente en eldre versjon av filen fra Carbonite. Dette fungerer som god beskyttelse mot "Doh!"-feil man innimellom kommer i skade for å gjøre.

 

Duplicati (som jeg ikke kjenner til) virker ikke helt å være det jeg er ute etter. Jeg trodde Jotta's egen SW kunne erstatte Carbonite (og det er mulig det kan det), men jeg må nok sette meg litt grundigere inn i det før jeg finner svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...