Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skulle sett kommentarene i Mannegruppa Ottar, når den samme artikkelen ble lenket der ... (Skulle gjerne tatt noen skjermbilder, men hele tråden ble slettet.)

 

Det er utrolig skummelt hvor stuerent ekstremistiske tanker har blitt i Norge. Dette er sånt man vanligvis forbinder med IS-sympatisører, men nå har altså Ola Nordmann sunket til samme nivå.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var ikke en veldig god kronikk, men jeg syns ikke den var så veldig ille heller.

Mye whataboutism.

Men det er stor forskjell på å være religionskritikker og være en som hater.

Det er forskjell på religionskritikk og hat.

Som anti-theistisk ateist er jo mot all religion, men 99% av kritikken jeg har mot islam er den samme jeg har mot jødedommen og kristendommen da de er nesten klin like på det teologiske.

 

Mesteparten av det mange folk slenger mot islam er ikke muslimsk mens kulturelt.

Kjønnslemlesting er afrikansk ikke muslimsk, æresdrap er vanlig i mange land, inkludert visse katolske land i sør Amerika. Og de som er verst på de i vesten kommer ofte fra Pakistan, men de har det kulturelt fra India fordi visse stater i india sliter minst like mye med det som Pakistan.

 

Og terror er kjempe lett å stoppe, gi IS, al Qaida, Hamas osv droner og B52 bombefly så skal man se terror stopper og vi blir bombet på den gode gamle måten.

Grunnen til terror er fordi de har ikke militære våpen å kjempe med.

Hadde Afghanistan bombet Frankrike i 40 år og Frankrike ikke hadde bombefly, ville man sett franskmenn angripe kulturminner og sivile i Afghanistan.

 

Terroren er en reaksjon på 100 år med vestlig innblanding og bombing i deres område. Perfekt grobunn for å lage ekstremister som vil ta igjen.

Jeg unnskylder ikke terrorisme, men det er ikke islam som lager terrorisme, det er vestlige bomber og innblanding.

Ingen frykter irske innvandere selv om IRA har mange sivile på samvittigheten. Og det er ikke så lenge siden siste gang de fant på ugang.

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I kjølvannet av Philadelphia, kan vi alle være enige om at argumentet om en «good guy» med et våpen er det som skal til for å stoppe en «bad guy» med et våpen ikke funker?

 

Jeg så nettopp 50 politifolk slite med én skytter. Kom igjen.

Du fikk med deg at han hadde tatt flere gisler?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I kjølvannet av Philadelphia, kan vi alle være enige om at argumentet om en «good guy» med et våpen er det som skal til for å stoppe en «bad guy» med et våpen ikke funker?

 

Jeg så nettopp 50 politifolk slite med én skytter. Kom igjen.

At noe ikke fungerer i et spesifikt tilfelle betyr ikke at det ikke vil gjøre det i et annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så? Hvordan endrer det noe?

Dette er ikke en normalhendelse. Normen er ikke at 50 politifolk sliter med å ta én skytter. Normalt kunne et beredskaps-team ha stormet inn og gjort kort prosess, men når det er flere gisler som risikerer å bli drept ved slik fremferd må man gjøre ting annerledes.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er forskjell på religionskritikk og hat.

Som anti-theistisk ateist er jo mot all religion, men 99% av kritikken jeg har mot islam er den samme jeg har mot jødedommen og kristendommen da de er nesten klin like på det teologiske.

 

Mesteparten av det mange folk slenger mot islam er ikke muslimsk mens kulturelt.

Kjønnslemlesting er afrikansk ikke muslimsk, æresdrap er vanlig i mange land, inkludert visse katolske land i sør Amerika. Og de som er verst på de i vesten kommer ofte fra Pakistan, men de har det kulturelt fra India fordi visse stater i india sliter minst like mye med det som Pakistan.

 

Og terror er kjempe lett å stoppe, gi IS, al Qaida, Hamas osv droner og B52 bombefly så skal man se terror stopper og vi blir bombet på den gode gamle måten.

Grunnen til terror er fordi de har ikke militære våpen å kjempe med.

Hadde Afghanistan bombet Frankrike i 40 år og Frankrike ikke hadde bombefly, ville man sett franskmenn angripe kulturminner og sivile i Afghanistan.

 

Terroren er en reaksjon på 100 år med vestlig innblanding og bombing i deres område. Perfekt grobunn for å lage ekstremister som vil ta igjen.

Jeg unnskylder ikke terrorisme, men det er ikke islam som lager terrorisme, det er vestlige bomber og innblanding.

Ingen frykter irske innvandere selv om IRA har mange sivile på samvittigheten. Og det er ikke så lenge siden siste gang de fant på ugang.

This.

Men nå har jeg inntrykk at problemene med feks kvinnesyn og homofiles rettigheter er verre (totalt sett) i muslimske land enn i vesten. Derfor er det lettere å angripe islam.

Men det blir jo også gjort, var vel i fjor hvor Islamsk Råd fikk gjennomgå pga mangel på kvinner i ledelsen osv.

Kritikk av ideer/ideologi er jo noe annet enn disse kommentarene vi ser fra kommentarfeltet til Resett osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

This.

Men nå har jeg inntrykk at problemene med feks kvinnesyn og homofiles rettigheter er verre (totalt sett) i muslimske land enn i vesten. Derfor er det lettere å angripe islam.

Men det blir jo også gjort, var vel i fjor hvor Islamsk Råd fikk gjennomgå pga mangel på kvinner i ledelsen osv.

Kritikk av ideer/ideologi er jo noe annet enn disse kommentarene vi ser fra kommentarfeltet til Resett osv.

Det er så klart helt legitimt å påpeke slike ting, det har kommet kritikkverdige uttalelser fra muslimer i vesten, mot kvinner, homofile, jøder osv. Og dette må bekjempes. Man må jobbe med integrering, bare fordi jeg er mot ubrukelige og lite hjelpsom "kritikk" islam som å rope Mohamed var pedo. Betyr ikke at jeg er naiv. Alle som kommer hit enten de er muslimer eller konservative katolikker. Må tilpasse seg norsk kultur. Eller folk som har hvert her i generasjoner (som Jehovas vitner)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på religionskritikk og hat.

Som anti-theistisk ateist er jo mot all religion, men 99% av kritikken jeg har mot islam er den samme jeg har mot jødedommen og kristendommen da de er nesten klin like på det teologiske.

 

Mesteparten av det mange folk slenger mot islam er ikke muslimsk mens kulturelt.

Kjønnslemlesting er afrikansk ikke muslimsk, æresdrap er vanlig i mange land, inkludert visse katolske land i sør Amerika. Og de som er verst på de i vesten kommer ofte fra Pakistan, men de har det kulturelt fra India fordi visse stater i india sliter minst like mye med det som Pakistan.

 

Og terror er kjempe lett å stoppe, gi IS, al Qaida, Hamas osv droner og B52 bombefly så skal man se terror stopper og vi blir bombet på den gode gamle måten.

Grunnen til terror er fordi de har ikke militære våpen å kjempe med.

Hadde Afghanistan bombet Frankrike i 40 år og Frankrike ikke hadde bombefly, ville man sett franskmenn angripe kulturminner og sivile i Afghanistan.

 

Terroren er en reaksjon på 100 år med vestlig innblanding og bombing i deres område. Perfekt grobunn for å lage ekstremister som vil ta igjen.

Jeg unnskylder ikke terrorisme, men det er ikke islam som lager terrorisme, det er vestlige bomber og innblanding.

Ingen frykter irske innvandere selv om IRA har mange sivile på samvittigheten. Og det er ikke så lenge siden siste gang de fant på ugang.

Og du vet kanskje at det er i de muslimske delene av India som sliter med det? Og du er klar over at det bor flere muslimer i India, enn det finnes mennesker i Pakistan?

 

At du liksom sidestiller alle religioner ut ifra et ateistisk perspektiv er greit nok, men det er merkverdig at du presterer å likestille de på et øvrig plan. Det er for eksempel ingen som trenger bevæpnet politibeskyttelse i Norge for å diskutere kristendom eller jødedom. Det er ingen land som praktiserer dødsstraff for å frafalle kristendommen. Det er rett og slett oppsiktsvekkende å sidestille på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og du vet kanskje at det er i de muslimske delene av India som sliter med det? Og du er klar over at det bor flere muslimer i India, enn det finnes mennesker i Pakistan?

 

At du liksom sidestiller alle religioner ut ifra et ateistisk perspektiv er greit nok, men det er merkverdig at du presterer å likestille de på et øvrig plan. Det er for eksempel ingen som trenger bevæpnet politibeskyttelse i Norge for å diskutere kristendom eller jødedom. Det er ingen land som praktiserer dødsstraff for å frafalle kristendommen. Det er rett og slett oppsiktsvekkende å sidestille på den måten.

Forskjellen er at i muslimske land har ekstremistene makten, og derfor gjelder deres relger, mens i kristne land har de ikke makten så da gelder ikke deres regler.

 

Div kristene grupper i usa er like ekstreme som Taliban, hadde disse gruppene hatt kontroll over usa, ville du bli drept om du gikk ut av kristendommen, om du var utro, homofil, men det finnes fremdles noen lover og regler i usa.

Men fjerner man de er det fritt frem.

På samme måte som Irak ikke brant homofile og kvinner var relativt fri. Men så fort Saddams styre forsvant og plotii3og militære forsvant tok ekstremistene kontroll.

Noe de sikkert hadde gjort i usa.

Husk at IS på det meste hadde bare noen titusen tall tropper og true belivers.

Mens det er minst 1 million ektrem fundamentalister i usa. Disse støtter trump i alt han gjør.

Hadde han innført dødsstraff for homofili og utroskap hadde de støttet han i det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...