Gå til innhold

Apple vil kjøpe modembrikke-business fra Intel


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Usikker på hvem som er "helter" og hvem som er "drittsekker"? Du innbiller deg vel ikke at noen av de store firmaene ikke er i gamet for først å fremst å tjene penger?

 

Beklager, jeg antok at du var klar over at Apple designer mye hardware selv. Mitt innlegg handlet primært om det faktum at alle selskaper som er store har kjøpt opp selskaper som er mindre, enten fordi det var en direkte konkurrent de måtte fjerne fra markedet, eller fordi teknologien var relevant for videre vekst og strategi.

Nå var det ikke snakk om å tjene penger, men det å skape noe. Design er ikke noe unikt. Forskjellig design kan godt ha samme funksjonalitet. Bare fordi en ting er skinnende, er ikke det samme som at det er funksjonelt.

 

Ingen er så store drittsekker som det Apple er. Spesielt er måten de behandler sine kunder, når de skal ha fikset utstyret de har kjøpt hos dem. Det neste er den manglende muligheter som man har til selv å fikse systemet sitt. Apple vil rett og slett ikke at du skal ha muligheten til selv å fikse det, eller å få andre som ikke skal ha en nyre i betaling for å fikse det.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det ikke snakk om å tjene penger, men det å skape noe. Design er ikke noe unikt. Forskjellig design kan godt ha samme funksjonalitet. Bare fordi en ting er skinnende, er ikke det samme som at det er funksjonelt.

 

Ingen er så store drittsekker som det Apple er. Spesielt er måten de behandler sine kunder, når de skal ha fikset utstyret de har kjøpt hos dem. Det neste er den manglende muligheter som man har til selv å fikse systemet sitt. Apple vil rett og slett ikke at du skal ha muligheten til selv å fikse det, eller å få andre som ikke skal ha en nyre i betaling for å fikse det.

 

I kontekst "drittsekk" snakket JEG om å tjene penger – rett og slett fordi det er temmelig naivt å tro at noen selskaper er. mindre "drittsekk" enn andre. Uansett, så å designe egen CPU o.l. det er ikke godt nok, men bør helst produsere det selv, eller snubler du bare litt i ordene dine her? Det er heller ikke umulig at noe både er skinnende OG funksjonelt ;)

 

Personlig synes jeg gjerne man er like store drittsekker om man f.eks. er Samsung og støtter enheten sin med software i kanskje 2 år, for så å droppe enheten helt og forvente at brukeren på egen hånd oppdaterer denne med andre versjoner av programvaren fra 3. part. For meg er dette to sider av samme mynt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I kontekst "drittsekk" snakket JEG om å tjene penger – rett og slett fordi det er temmelig naivt å tro at noen selskaper er. mindre "drittsekk" enn andre. Uansett, så å designe egen CPU o.l. det er ikke godt nok, men bør helst produsere det selv, eller snubler du bare litt i ordene dine her? Det er heller ikke umulig at noe både er skinnende OG funksjonelt ;)

 

Personlig synes jeg gjerne man er like store drittsekker om man f.eks. er Samsung og støtter enheten sin med software i kanskje 2 år, for så å droppe enheten helt og forvente at brukeren på egen hånd oppdaterer denne med andre versjoner av programvaren fra 3. part. For meg er dette to sider av samme mynt. 

En operativsystem som har enorm utvikling, er faktisk gammeldags etter 2 år, så er det er bare fornuftig å ikke holde kompatibiliteten noen lenger enn det.

Apples IOS derimot har sældels lite utvikling. F.eks. følger der ikke med kalkulator til IOS på iPad. Noen fornuftig alarm setting er også fraværende. Flerbruker modus er langt unna.

Så kan vi jo ta laptopper. Når skal de komme med touchskjerm?

 

Nei verre fordømt drittsekk-firma skal du lete lenge etter. Patent på avrundede ikoner. Kjøss mæ i r*va for en oppfinnelse.

Lenke til kommentar

En operativsystem som har enorm utvikling, er faktisk gammeldags etter 2 år, så er det er bare fornuftig å ikke holde kompatibiliteten noen lenger enn det.

Apples IOS derimot har sældels lite utvikling. F.eks. følger der ikke med kalkulator til IOS på iPad. Noen fornuftig alarm setting er også fraværende. Flerbruker modus er langt unna.

Så kan vi jo ta laptopper. Når skal de komme med touchskjerm?

 

Nei verre fordømt drittsekk-firma skal du lete lenge etter. Patent på avrundede ikoner. Kjøss mæ i r*va for en oppfinnelse.

 

Okei, da er vi ferdig her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Okei, da er vi ferdig her.

Ja jeg fatter ikke at du begynte en gang. Blir som å skulle forsvare en diktator.

Men nå tar det vel 2 dager til, før en kjapp replikk kommer tilbake.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Ja jeg fatter ikke at du begynte en gang. Blir som å skulle forsvare en diktator.
Men nå tar det vel 2 dager til, før en kjapp replikk kommer tilbake.

 

Neida, den kan du få nå.

 

Etter å ha diskutert et par dager med deg er vi alle fall enig om en ting, hvorfor begynte jeg. Selve rosinen i pølsen leverer du ved å sammenligne Apple med en diktator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

Neida, den kan du få nå.

 

Etter å ha diskutert et par dager med deg er vi alle fall enig om en ting, hvorfor begynte jeg. Selve rosinen i pølsen leverer du ved å sammenligne Apple med en diktator.

 

Og du beviser jo med tydelighet hvor vanskelig Applefolket har for å forstå en eneste setning.

 

Vet du hva "blir som om" betyr? Det er en sammenligning og overhodet ikke noe er-lik eller det samme som.

 

Å utveksle meninger med deg er nytteløst. Det er nesten som om du tilhører en menighet.

 

Så, nå kan du bare trekke ut det du vil og sette sammen for eget forgodtbefinnende. Slik sedvanen er hos Applefolket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...