Gå til innhold

Tesla fjerner gratis superlading fra bruktbiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke spesielt overraskende, det er mange biler som kjører en del km. Hadde de spandert nok til en langtur innenfor en gitt periode hadde jeg vært happy. Eks. En europatur.

 

XXX kwh gratis hver mnd? Det hadde fungert. Egentlig merkelig det ikke var noe tak på det tidligere, men Tesla har jo aldri vært flink til dette med å faktisk tjene penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om VG/Tek.no er kjøpt og betalt av Tesla for å promotere stoff derfra  :hmm:

Er jo faen meg ikke annet enn disse forbaskede Tesla-overskriftene å finne lengre på nettsiden til Tek.no

 

Dårlig promotering å fortelle om Teslas ræva dårlig kundebehandling. Man taper på å kjøpe en brukt Tesla fra Tesla, enn å kjøpe på Finn. Sier noe om Tesla. Forresten Tesla deaktiverer Superlading hvis du prøver å reparere Tesla selv. Tesla har den desidert dårligste kundebehandling og Service-tilbud av alt som kan krype av biler.

Du bør bedre service hos "Ærlige Erling bruktbil".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg begynner å lure på om VG/Tek.no er kjøpt og betalt av Tesla for å promotere stoff derfra  :hmm:

Er jo faen meg ikke annet enn disse forbaskede Tesla-overskriftene å finne lengre på nettsiden til Tek.no

Dårlig promotering å fortelle om Teslas ræva dårlig kundebehandling. Man taper på å kjøpe en brukt Tesla fra Tesla, enn å kjøpe på Finn. Sier noe om Tesla. Forresten Tesla deaktiverer Superlading hvis du prøver å reparere Tesla selv. Tesla har den desidert dårligste kundebehandling og Service-tilbud av alt som kan krype av biler.

Du bør bedre service hos "Ærlige Erling bruktbil".

Har en model S og er kjempefornøyd med både service og kundebehandling, dette ser ut til å ha ordnet seg stort sett ila siste året. Ble truffet bakfra av en prius med mye skader bak, Tesla hadde alle deler på lager og bilen ble fiks ferdig på en uke, blide folk og god kaffe hos Tesla Drammen. Dem har doblet antall ansatte på verkstedene, kjører doble skift til kl 22 på kvelden og ser ut til å ha kvittet seg med "vanskelige medarbeidere". En flott model X som lånebil fikk vi også, selv om Tesla ikke trenger stå for lånebil i en forsikringsak.

Endret av Lafs
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Elbilistene venter å få alt gratis. På tide at også de må betale for energien de bruker, bompenger og skatter vi fossile må betale.

 

Elbilister betaler dyrt for uferdig teknologi, som stimulerer utvikling og forskning på bedre elbiler, "elbilistene" som gjør at du kan kjøpe sprekere, sikrere og nesten vedlikeholdsfrie biler med lang rekkevidde om bare noen år framover.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har de egentlig lov?

Med tanke på at bilene ble kjøpt hos Tesla med gratis ladetid i "bilens levetid", ikke i "så lenge Tesla vil"tid.

 

Dem fjerner ikke gratis lading på biler som allerede har det, kun på bruktbiler du kjøper fra Tesla.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet det. Men bilene de selger brukt, var i sin tid solgt med gratis superlading så lenge bilen eksisterer. Det er også "eneste" grunnen mange kjøper disse gamle Teslaene med dårlig comfort og byggekvalitet.

Du har et poeng. Dette senker nok prisen på disse bruktbilene betraktelig, og vil resultere i at flere havner på bilopphuggeriet raskere enn de ellers ville ha gjort. Hva slags miljøpolitikk er det fra ‘go-to’ bilmerket til miljøaktivistene?!?!

Endret av GitKenneth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dårlig promotering å fortelle om Teslas ræva dårlig kundebehandling. Man taper på å kjøpe en brukt Tesla fra Tesla, enn å kjøpe på Finn. Sier noe om Tesla. Forresten Tesla deaktiverer Superlading hvis du prøver å reparere Tesla selv. Tesla har den desidert dårligste kundebehandling og Service-tilbud av alt som kan krype av biler.

Du bør bedre service hos "Ærlige Erling bruktbil".

 

Jeg tenkte igjennom det litt før jeg skrev innlegget. Men, når man ser hvor frelste folk er i Apple-menigheten, og nå Tesla så..

Kan det tenkes at de bare selger sin Tesla og kjøper en ny for å føle seg spesiell som har det der ekstragode å skryte over til venner og bekjente? Jeg tror på at noen er så sprø..

 

Så hvor dårlig reklame er dette egentlig? Tesla har jo potensiale til å selge helt nye biler til den typen folk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg tenkte igjennom det litt før jeg skrev innlegget. Men, når man ser hvor frelste folk er i Apple-menigheten, og nå Tesla så..

Kan det tenkes at de bare selger sin Tesla og kjøper en ny for å føle seg spesiell som har det der ekstragode å skryte over til venner og bekjente? Jeg tror på at noen er så sprø..

 

Så hvor dårlig reklame er dette egentlig? Tesla har jo potensiale til å selge helt nye biler til den typen folk.

 

 

Jeg er mer forbauset over antall innlegg som dette under artikler som dette. Jeg har lagt merke til at det er noen av dere som går igjen ganske ofte også. Det har blitt såpass mye 'shitposting' at man skulle tro det var en fritidssyssel. Bruker folk tilsvarende tid på andre ting de ikke liker? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har de egentlig lov?

Med tanke på at bilene ble kjøpt hos Tesla med gratis ladetid i "bilens levetid", ikke i "så lenge Tesla vil"tid.

 

Det er naturligvis lov ja, siden det er eieren selv som fjerner dette (i dette tilfellet er det Tesla som er eieren).

 

Det kan tilsvare å fjerne f.eks. takstativ. Om første eier kjøper en ny bil som leveres med takstativ, så kan jo den eieren selv velge å fjerne det, og selge den uten det. Men da må naturligvis ny eier informeres om at takstativ ikke er inkludert, selv om den originalt har det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har de egentlig lov?

Med tanke på at bilene ble kjøpt hos Tesla med gratis ladetid i "bilens levetid", ikke i "så lenge Tesla vil"tid.

Biler som de har fått i innbytte er Teslas biler. Om de vil fjerne inkludert superlading så gjør de det. Om de vil skyte de opp i bane så gjør de det. De står ganske fritt til å gjøre hva som helst de ønsker med de.

 

Du har et poeng. Dette senker nok prisen på disse bruktbilene betraktelig, og vil resultere i at flere havner på bilopphuggeriet raskere enn de ellers ville ha gjort. Hva slags miljøpolitikk er det fra ‘go-to’ bilmerket til miljøaktivistene?!?!

Man kan nok forvente at det at bilene nå ikke har inkludert superlading vil redusere prisen Tesla kan ta når disse nå selges igjen, men det er vel ingen grunn til å tro at det vil påvirke bruktbilprisen *ekstremt* mye. Sier vi at en potensiell kunde for disse bruktbilene ville ha brukt 50.000 km med superlading, så er det snakk om noe sånt som 12.500 kWh til en verdi av 21.250 kroner ved 1,7 kr/kWh som i dag.

 

Det at inkludert superlading fjernes på disse bilene tar først og fremst å gjør disse bilene uaktuelle for de som kunne tenke seg å bruke ekstremt mye superlading, langt utover det som Tesla ser for seg som et gjennomsnittlig behov. Det er ikke noe galt i det, slik jeg ser det.

 

Ettersom disse bilene gradvis fases ut, så vil opplevelsen med superlading ved laderne som er nær bysentre bli bedre for alle de andre kundene. I dag er det f.eks tendenser til køing ved superladerne i Lier og Åsane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten Tesla deaktiverer Superlading hvis du prøver å reparere Tesla selv.

Dette er helt åpenbart riktig av Tesla. Om høyspenningssystemet til en Tesla er reparert av ukyndige, så er det en ikke ubetydelig risiko for gjentakelse av brannen ved Brokelandsheia, der en Tesla tok fyr under superlading. Det er viktig at dette systemet er i orden før man pøser på med ca 360 Ampere.

 

Konsekvensene av en brann er ganske betydelige for Tesla. Ikke bare når det gjelder de faktiske skadene påført superladerne, men også når det gjelder omdømmetap. Det finnes de som har inntrykk av at Teslaer brenner ofte, selv om de brenner ca en tiendedel så ofte som fossilbiler, men Tesla bør gjøre det de kan for å unngå at den statistikken blir dårligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...