Gå til innhold

  

47 stemmer

  1. 1. Føler du deg trygg i hverdagen?

    • Ja
      41
    • Nei
      5
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Tar du hensyn/valg i hverdagen, på bakgrunn av din egen sikkerhet, som innskrenker din frihet?

    • Ja
      10
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Norge er et trygt og godt land. Det er liten sannsynlighet for terroranslag. Men våre folkevalgte politikere bør passe seg litt. Det vil alltid være i noens interesser å fjerne politikere. Det kan være store internasjonale selskaper, eller islamske terrorgrupper. Hvis PST fraråder politikere eller andre statsansatte å bruke kollektivtransport, så er det best å følge rådet.

Det har vel vært 3 politiske drapssaker i Norge etter WW2?  Bouchiki, Nygaard og Utøya/Regjeringskvartalet.

 

Strengt tatt er det kanskje større sannsynlighet for at politikere begår kriminalitet enn at de blir offer.

 

Men selvsagt er det en samfunnsoppgave å identifisere risiko som offentlige personer og folkevalgte evt blir ekspontert for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke "anti-innvandring", bare anti-islam.

 

Du vet, den religionen som dreper flere enn ABB hver eneste dag.

"Jeg er ikke anti invandring, men anti en religion jeg ikke liker" forstår jeg deg rett?

 

Vel jeg liker ingen religion, skulle gjerne verdt kvitt dem alle.

 

Men jeg har ikke tenkt og prøve og diktere over hva andre tror eller tenker. Pga jeg ikke liker når andre dikterer mitt liv.

 

Kristendommen tar da vel mange fler liv her i vesten enn Islam. Ganske mange leger som har måtte bøte med livet pga de har utført abort.

 

Pedofili ringer, systematisk vokte over pedofile. Bortføring av adopsjons barn for og brukes som sex slaver osv. 

 

Ja ganske mye kristendommen gjør og.

 

For og ikke nevne psykiske terror enkelte driver med og. Slik som om et barn gjør noe en religionen er uenig med i Jehovas Vitne, så kan du forvente og blir vente ryggen til av alle du kjenner. Som feks og ha sex utenfor ekteskap.

 

Kjenner faktisk til et tilfelle der ei jente ble vendt ryggen til som 17 åring. Hun var 19 år da hun tok overdose. Gikk ikke bra og bli kastet på gaten gitt. Noe jeg vil kalle indirekte drap.

 

Islam er da inget problem. Problemet er USA som har vekket en region med USA sin terror.

 

Fiks USA og demmes maktkamp i verden, så vil mye terror forsvinne og. Se bare hvordan terror sluttet i stor grad da England satte seg ned med demmes terrorister og snakket. Og var villige til og gi noe.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"

Pedofili ringer, systematisk vokte over pedofile. Bortføring av adopsjons barn for og brukes som sex slaver osv. 

 

rotherham skandalen du tenker på ellet at Oslo i en periode var europas overfallsvoldtekt-hovedstad?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

rotherham skandalen du tenker på ellet at Oslo i en periode var europas overfallsvoldtekt-hovedstad?

Mer de 2000 foreldreløse barna UK adopterte bort til Australia som forsvant inn i sex slaveri og pedofil ring der nede.

 

Samt Vatikanets forflyttning av prester som forgriper seg på barn og dekker over dette til sin beste evne slik at de ikke skal miste fjes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mer de 2000 foreldreløse barna UK adopterte bort til Australia som forsvant inn i sex slaveri og pedofil ring der nede.

 

Samt Vatikanets forflyttning av prester som forgriper seg på barn og dekker over dette til sin beste evne slik at de ikke skal miste fjes.

Har aldri hørt om, prøve å google det til å med

 

Vedr Vatikan så jeg generelt skeptisk til kristen ortodoks innvandring til Norge

Lenke til kommentar

Da må du være særdeles lite kompetent i googling.

 

Et enkelt søk var mer enn nok til å konstantere at DirekteDemokrati var beskjeden i tallfestingen. Fant saker om 1000 barn bare på 1 farm og i 1 katolsk organisasjon ved ett søk og 4 lenker.

 

Har du behov for å imøtegå tallene? Bruk saken til et selvhjelpskurs i googling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men jeg har ikke tenkt og prøve og diktere over hva andre tror eller tenker. Pga jeg ikke liker når andre dikterer mitt liv.

 

Så du er i grunn motstander av all oppdragelse? All oppdragelse av barn er hjernevask, ikke bare der det innebærer religion. Skolesystemet i vesten er verdens største og mest effektive propagandamaskin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Mener du da at politiet ikke evner å beskytte dem? Mener du at alle som mottar trusler skal få statsfinansiert taxi hvor enn de reiser, jobb og privat?

 

 

Skal de da unngå alle borgere i dette landet? På forhånd dømme alle som oppholder seg i det offentlige rom som mulige overgripere med plan om å agere på trusler?

 

Er det riktig? Er du villig til å betale for det gjennom skatteseddelen?

 

For min del ville jeg heller behandlet årsaken til et problem, ikke symptomene. Fjerner du aldri årsaken så blir du å betale for symptomene i evig tid.

 

 

Du stiller noen samfunnsøkonomiske og aktuelle spørsmål som sikkert nok fortjener svar. Akkurat det med skatteseddelen traff meg litt, for det er mangt som ergrer meg av kostnader som suser ned i skattesluket. Jeg har da ikke gjort noe opprør, ei heller stemt noe uortodokst, så jeg må vel si at ja, jeg har vært villig til å betale mang en unødig ting med skatteseddelen min.

 

Nå lirer jeg bare av meg et svar her, men slik demokratiet fungerer så er det vel viktig å verne om de vi velger til å ordne opp i samfunnets urettferdigheter. Det virker ikke som noen god løsning å ty til taxi over lengre tid, så det er sikkert nok som du sier at noe må ordnes. Hadde det vært sjåførstillinger med stillingsvern og pensjonsordning, så hadde det hele vært nokså forståelig; særlig med tanke på alt hatet som det bugner av i både den ene og den andre leir.

 

Det sagt, så er det jo fæle kasus hvor sivile folk har blitt skadet eller drept. Det er ganske åpenbart at samfunnet vårt ikke er helt trygt. For sorg og smerte er statistikk ingen trøst, så det er absolutt ting å ordne opp i også i vår del av verden. Dette blir symptombehandling, men et sterkt nærvær av politi er nødvendig. Siterer Stoltenberg til Aftenposten i dag: Vi trenger også de harde sikkerhetstiltakene. Det er kanskje symptombehandling i dine øyne, men det er da viktig det òg.

Lenke til kommentar

Så du er i grunn motstander av all oppdragelse? All oppdragelse av barn er hjernevask, ikke bare der det innebærer religion. Skolesystemet i vesten er verdens største og mest effektive propagandamaskin.

Fakta og opplysning er ikke propaganda.

 

Faktisk lærer man eksplisitt å identifisere propaganda, samt kildekritikk, i skolen i disse dager.

 

Det som minner mest om propaganda er religionsfaget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Faktisk lærer man eksplisitt å identifisere propaganda, samt kildekritikk, i skolen i disse dager.

 

Det som minner mest om propaganda er religionsfaget.

Ja, det har blitt mye bedre siden den gang da. Jeg tenker at det kunne vært en stor fordel for ungene dersom de også fikk økt fokus på filosofi og etikk etc i forbindelse med dette.

 

Religion burde forsvinne som fag - bak det inn de historiske og samfunnsmessige elementene i hhv historie og samfunnsfag.

Burde helst ha fjernet nynorsk også - det ville gitt bedre tid til litteratur/dannelse.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De siste fem årene er det drept flere mennesker pr år av KUER, enn av terror i dette landet.

 

Så nei jeg er ikke redd, derimot mer bekymret for alle de som våkner til irrasjonell frykt hver eneste dag.

 

Det må være slitsomt.

 

Det er ikke irrasjonelt å frykte hendelser som kan skje. Morsomt at du valgte akkurat fem år. Hva tror du skjer hvis vi ser over de siste ti årene?

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Det er ikke irrasjonelt å frykte hendelser som kan skje. (...)

Neida, men en trenger kanskje ikke krangle om alt mulig heller. Fo2re sier jo noe velmenende.

Lenke til kommentar

Neida, men en trenger kanskje ikke krangle om alt mulig heller. Fo2re sier jo noe velmenende.

Jeg synes ikke det er en bra løsning å gå rundt å innbille seg at en aldri kan bli utsatt for terror. 

 

Når det gjelder drapstallene for kveg, så er mesteparten eldre mennesker, 70-80+ som ikke er i god nok fysisk form til å løpe fra kuen eller å skremme den vekk. Mens terror gjelder jo alle aldersgrupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er en bra løsning å gå rundt å innbille seg at en aldri kan bli utsatt for terror. 

 

Når det gjelder drapstallene for kveg, så er mesteparten eldre mennesker, 70-80+ som ikke er i god nok fysisk form til å løpe fra kuen eller å skremme den vekk. Mens terror gjelder jo alle aldersgrupper.

Er ikke noe og tenke over, går ikke rundt og tenker jeg kan få meteoritter i hode hele dagen eller. Eller at hjerte mitt kan stopper når som helst, eller en pulsåre kan gå brist, eller drypp av blod på hjernen. At det blir atomkrig etc..

 

Og dette er ting som kan skje alle, venninne i alder 18 fikk blodpropp og var ekstremt nær døden.

En annen på skolen fikk leukemi når hun var 15 og døde.

 

Må være ekstremt slitsomt og være slik.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...