Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lading endrer FPS fra 30 til 8


Anbefalte innlegg

Hei,

Har de siste dagene hatt problemer med spillene mine på laptopen min som er en Dell XPS 15 9570. Den har to GPUer, en integrert Intel 630 og en designert Nvidia GTX 1050 Ti.

La merke til først at den kjørte spill mye dårligere enn jeg trodde (har ikke kjørt spill på den før), og fant så ut at ved å plugge ut ladekabelen at FPS skøyt til værs.

Har endret alle strømsparings- og GPU-innstillinger jeg kommer på til maks ytelse. Har prøvd å deaktivere intel kortet og kun kjøre Nvidia, men da når jeg prøver å åpne Nvidia kontrollpanel så står det at skjermen ikke er tilknyttet et Nvidia kort (og gir fortsatt ikke heller bedre resultat). Maskinen lager heller ikke mye lyd eller blir spesielt varm når den kjører normalt uten lader, pcen går til og med ultra i 30 fps i heaven benchmark, men klarer så vidt 10 på low settings i samme program.

Alt dette er veldig merkverdig, og jeg har rett og slett satt meg fast. Har i tillegg snakket med Dell support og de er ikke sikre heller.

Andre ting jeg har prøvd er:
-  Bytte hovedkort
-  Bytte lader
-  Resette PCen og reinstallere windows
-  Oppdatere alle drivere og programmer og sjekket etter oppdateringer 30 ganger for å være sikker

Noen som kan hjelpe meg med en løsning eller en plan videre? Takk på forhånd :)


Andre relevante specs er:
Prosessor: i7-8750H
RAM: 16 GB ddr4
OS: Windows 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig dette. Har jeg lavt batteri på min Lenovo laptop og plugger i laderen går den helt i sirup. Throttler noe sinnsykt.

 

Tror det har med at den prioriterer mesteparten av strømmen til å få ladet opp batteriet raskt. Men etter jeg får en 20%+ så fungerer min normalt igjen.

Nei, ser den, men her er det snakk om uansett batteriprosent at den går i sirup. Har som oftest 90% og plugger i laderen fordi jeg skal spille og ikke vil plugge inn senere in-game. De på Dell support syntes også det var rart, får kanskje ta kontakt med de igjen.. 

Lenke til kommentar

Noen blir og utrolige varme når de lader opp. Kan være dette. Pleier gå fint når den er makset.

tror ikke det har noe med det og gjøre, dette kan skje fra jeg starter pcen, og da har den ikke rukket og bli så varm enda, dess uten er denne pcen kjent for å kjøle godt under kraftig load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...