Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe BMW 1 serie, er denne greit priset?


Teeea

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg beklager visst dette er feil plass å spørre om men prøver likevel. 

 

Jeg skal kjøpe meg en bmw 1 serie og har tenkt å reise og se på denne bilen her: 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=150720071

 

Jeg kontaktet selger og fikk meldinger om et par feil som ikke var nevnt i annonsen:

- Lyspære som hadde gått 

- Eksoslekkasje som hadde blitt fikset, men laget en liten "brummelyd" når man rygga. 

- Piping i bremser

 

Jeg har spurt folk jeg kjenner som har en del peiling på bmw. Den ene jeg snakket med mener bilen var billig og den andre mente at den var overpriset og jeg ikke skulle gi mer en maks 60k.

 

Jeg har absolutt ingen peiling på bil, mens pappa kan jo litt men ikke veldig mye om bmw og sine kjente feil. Derfor føler jeg meg litt lost akkurat nå. 

 

Så, det jeg lurer på er om dette er en grei priset bil, noe jeg burde eventuelt prøve å prute på eller bare styre unna?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kontaktet selger og fikk meldinger om et par feil som ikke var nevnt i annonsen:

- Lyspære som hadde gått 

- Eksoslekkasje som hadde blitt fikset, men laget en liten "brummelyd" når man rygga. 

- Piping i bremser

 

 

 

Dette.

 

Ville vært svært skeptisk når bilen har feil som ikke er nevnt. Hvis dette er utelatt, hva annet kan være utelatt i tillegg?

 

Kan fort bli dyrt.

Lenke til kommentar

Spør om registerkjede er byttet, viss ikke, få selger til å bytte.

Den andre feilene der er OK, som du fint kan prute på, evt få selger til å fikse dette og.

Turbo, kommer helt an på kjøring og oljeskift, har du byttet olje hver 10-12000km/1år så holder turboen lenge.

Min bil som er kjørt 260k km har fortsatt orginalturbo. Ikke slark eller noe ulyd. Har og en mercedes som er kjørt 390k km med orginalturbo, ingen tegn til slitasje. Så det kommer helt an på bruk og oljeskift! Men uansett, en turbo til den motoren får du til rundt 4-5000kr + arbeid. Har du vert borti bil før, så bytter du denne lett selv. Evt så regner du 4-5 arbeidstimer på verksted for å bytte.

Lenke til kommentar

Som du sier så er det et kjede, ikke ei reim. Registerkjede er ikke forbruksvare.

Denne modellen har produksjonsfeil/designfeil som gjør at kjedet har stor sjanse for å ryke tidlig.

Ryker det så drar det ofte med seg resten av motoren. Eller såpass mye at det blir like dyrt å bare bytt emotor.

Og det er en skikkelig PITA å bytte kjede på disse. Hele motoren må ut da det sitter på baksiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...