Gå til innhold

Defekt fitbit - nekter å bytte den


Anbefalte innlegg

Butikken jeg har kjøpt den i er dessverre nedlagt så jeg får ikke noe hjelp der.

 

Jeg tok kontakt med fitbit da min ionic plutselig har fått sort skjerm med tidvis forskrudde bilder. Ifølge forumet dems er det rimelig mange som opplever dette problemet og de får den greie beskjeden om at har de garanti får de ny, har du ikke synd for deg (selv om det er en feil som kom etter software og rammet en stor mengde brukeren). Men jeg har enda garanti.

 

Problemet mitt er at min fitbit har en skade på baksiden. Jeg har skadet en plastikkdel som kun er kosmetisk (fitbits egne ord) og nå nekter fitbit å hjelpe meg for de mener dette er grunnen til at skjermen tuller (noe jeg kunne trodd om ikke 20-30 andre brukere opplever samme problemet).

 

Er det noe jeg kan komme med her eller er slaget tapt? Fitbiten fungerte helt fint frem til oppdateringa kom og ble lastet inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spaceworld, ikke akkurat en butikk jeg forventet skulle gå konkurs plutselig

Da kan du reklamere til tidligere salgsledd. Importør, eller kanskje rett til fitbit.

 

Insister på at dette ikke er en garantisak, men en reklamasjonssak. Da gjelder ikke produsentens garantivilkår lengre, men forbrukerkjøpsloven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønte at både Spaceworld og Soundgarden ville gå konkurs, siden de knapt hadde kunder (Trondheim)

 

Synd, her hadde de masse kunder og solgte godt fra lokalet ditt hadde hatt i mange herrens år (var annen kjede før de ble spaceworld). Var først når soundgarden kom inn at de gikk dårlig, men da hadde jeg eid klokka i ett halvt år allerede (den er ett og ett halvt år nå).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lærepengen er å handle på kjente butikker som ikke går konkurs

Betaler gjerne noen kroner mer for å være sikker på at jeg får utnyttet 5 års reklamasjon 

 

Dette er jo sant, men: Små frittstående butikker som ikke er medlem av en større kjede gjør jo bysentrum så uendelig mye triveligere enn bare masse kjedebutikker som er kliss like om du er i Bodø eller Haugesund. Jeg tenker jo som deg, og handler gjerne dyrere gjenstander hos gigantene nettopp for å kunne være sikret reklamasjonsmuligheter. Samtidig skulle jeg ønske at man ikke gjorde det, da det jo er det som er årsaken til at de små frittstående forhandlerne forsvinner... *Sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...