Gå til innhold

2 forskjellige antenner på 4g modem?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en ursalink UR71- L00E. som skal kobles med en Poynting lpda A0092 retningstyrt antenne for inntak av mobilt bredbånd.

Vil det ha noe for seg å koble i en rundtstråleantenne som antenne 2, eller bør antennene være like når man bruker to?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg tenker jeg gir den ene poynting antenna et forsøk alene da jeg kun har den enn så lenge.

 

Med to stk rundstråle antenner i vinduskarmen får jeg varierende hastighet mellom 2-8 mbit, ca 4,5-5km fra sender.  Jeg ligger ca 80m høyere, men har tett furuskau mellom meg og sender.  Jeg tenkte montere antenna på stolpe ca 1 meter over møne på hustaket

Får jeg stabilt over 10mbit er jeg fornøyd.(har nylig sagt opp adsl med forrykende 0,5-1mbit, så jeg er ikke så godt vant)

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er snakk om fri sikt, er det umulig å vite hva som er best av rundstråle og retningsstyrt. Det lureste er å finne ut ved testing og kjøpe 2 av samme sort.

 

En rundstråle og en retningsstyrt er ok, langt bedre enn bare 1 antenne.

 

Har du skogen veldig tett inntil huset kan det lønne seg å plassere antennen lenger bak på huset (altså lenger vekk fra basestasjon).

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk ca 35 ned og 10 opp med en poynting antenna, liten endring ved tilkobling av ekstra rundstråleantenne.

 

Uansett ser det ut som jobben har blitt gjort forgjeves, jeg har bestillt "hjemmebredbånd mobil" fra telenor, da blir alt montert.

Koster 699 for 30mbit inntil 1000gb, blir så strupet til 5 mbit. Billigere enn det jeg har nå, så slipper jeg å tenke på kvota på 200gb.

Lenke til kommentar

Det er vel en smal sak å låse simkortet til gitte sendere vil jeg tro.

Jeg har vært i dialog med telenor flere ganger siden mai, men det har vært forbeholdt tedtområder frem til nå. Fikk først bestillt dette i går når jeg tilfeldigvis fant det det åpent for bestilling på nettsidene til telenor.

 

Edit:Her er utsnitt av ordrebekreftelse hvis noen skulle vøre interessert:

DIN BESTILLING

 

 

Takk for din bestilling av Hjemmebredbånd Mobil med følgende produkter/tjenester

- Hjemmebredbånd Mobil 30

- Mobilt Bredbåndsruter B818

- Montering av antenne

- Utendørsantenne til B818

 

 

 

Hjemmebredbånd Mobil er bredbånd for hjemmet ditt levert over mobilnettet. Det betyr at ruteren kun vil kunne benyttes på installasjonsadressen. Hastighet på bredbåndet er inntil 30 Mbit/s, og du får 1000 GB data inkludert i abonnementet. Når inkludert data er brukt opp reduseres hastigheten til 5 Mbit/s. Dekning og hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold som for eksempel topografi og materialer i vegger og vinduer i din bolig. For mer informasjon om Hjemmebredbånd Mobil besøk https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.telenor.no%2Fprivat%2Finternett%2Fmodernisering%2F&data=02%7C01%7C%7C0dffd5a4b17c43e2929008d7230dabdc%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637016413931150114&sdata=9WmxKWjdDDLmtUdNZ3PvcKzGY1l%2BBZRyVfE%2FytZiECo%3D&reserved=0. Du vil motta en e-post med sporingslink når bredbåndsruter og eventuelt utendørsantenne er sendt, og disse må hentes på ditt postkontor. I tillegg vil du i løpet av 6 virkedager motta et SIM-kort som skal settes inn i ruteren. SIM-kortet kommer i separat forsendelse hjem til deg. For gjeldende vilkår (Vilkår for mobile tjenester) og angreskjema se https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.telenor.no%2Fprivat%2Fvilkar%2F&data=02%7C01%7C%7C0dffd5a4b17c43e2929008d7230dabdc%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C637016413931150114&sdata=Wlahqb%2FHQ1M4TauI9k%2B133NTFNxS74Yqwqq8IeGWhgo%3D&reserved=0.

 

Montør vil ta kontakt med deg for nærmere avtale om tidspunkt for installasjon av bredbåndsruter og utendørsantenne.

 

Med vennlig hilsen

Telenor

Endret av shrek_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...