Gå til innhold

1) Får ikke til å pumpe luft inn - hvorfor? 2) Prisetting sykkel


Gaea

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har sykkel jeg holder på å selge, og jeg lurer på følgende: 

 

Spørsmål 1: Holder nå på å klargjøre sykkelen for salg.  Jeg får ikke pumpet luft i framdekket. Jeg har sjekket slangen på framhjulet, og det er ikke hull eller slitasje. Derimot ser jeg at ventilentuppen er skjev, kan dette virke inn på at jeg ikke får pumpet luft inn. Har tynn, lang ventil. På bakhjulet er samme ventil rett, og der får jeg pumpet luft inn. Tror dere at ventilen er årsaken til at jeg ikke får pumpet luft inn? Og siden jeg ikke er kompetent på sykkel så er kanskje det lureste å få gjort på service, hva vil det evt. koste? 

 

Spørsmål 2: Kjøpte sykkel 2015, og skal selge nå i 2019. Husker ikke helt hva sykkelen kostet, men mener det lå mellom 5000-7000. Hva slags pris er riktig å legge seg på nå? Hybridsykkel, har fungert veldig bra fram til at jeg ikke fikk luft i dekket. Utseendemessig ser den grei ut og jeg har ellers vedlikeholdt den med å vaske og smøre kjeder og hatt den til service som mente at jeg de ikke trengte å gjøre noe på den fordi den var i grei stand. Har vært lite i bruk mellom 2016-2019. Første året fra 2015-2016 ble den mye brukt (syklet daglig 4 km første delen 5-7 ganger i uka og syklet 4 mil til dagen 5 ganger i uka siste delen av året). 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja nå er det sånn at sykkler leveres uten slange i fremtiden

så en måbistille sykkelslange fra kina , tror xxl hadde noen

fine turing dekk for sykkling i regnvær

 

https://www.xxl.no/schwalbe-g-one-allround-raceguard-40-622-sykkeldekk-gravel-grus/p/1146191_1_style

 

sånt blir borte men jeg klarer meg med offroad dekk

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Men det er jo ikke hull, ikke engang slitasje på slangen? (Har sjekket)

Hvordan kan du sjekke at det ikke er hull i slangen, hvis du ikke får pumpet luft inn i den?

 

Kan du skifte ventilen da?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...