Gå til innhold

Tjeneste for å finne billige flyturer uten spesifikk destinasjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal overraske dama med en langweekendtur en plass i Europa. Det er ikke så nøye hvor, men gidder ikke bruke for mye tid og penger på selve reisen. Syns det er tungvint å bruke finn.no/reise til å sitte og grave etter flyturer hit og dit, for så å oppdage at det bare er ukurant reisetidspunkt, mange mellomlandinger eller skyhøye priser. Eventuelt alt på en gang.

 

Finnes det noen tjeneste der man bare kan plotte inn "hjemmeflyplass", avreise- og returtidspunkt, og eventuelt makspris, så får man opp en liste over aktuelle destinasjoner? Det er slikt pes å sjekke hver enkelt destinasjon manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har erfart at Wizz Air er absolutt billigst på den type reiser. De beste billettene finner du direkte hos Wizz, og ikke via søkemotorer som Skyscanner osv. Vel å merke må man kjøpe et medlemskap til 300 kr pr år for å få 100 kr rabatt pr billett, og bagasje koster ekstra (ca 100 kr for håndbagasje). Jeg har kjøpt et såkalt "VIP-medlemskap" til 2500 kr,- for et år, da får jeg fritt setevalg og bagasje inkludert.

 

Wizz flyr fra de fleste store byer i Norge til Gdansk. Fra Stavanger og Bergen flyr dem til Budapest som er Wizz sin største hub. Ofrer man en natt eller i Budapest kan man komme seg til tilnærmet valgfri destinasjon i hele Europa og noen plasser i Asia + Marokko for kun noen hundrelapper. Man må imidlertid være fleksibel på tider, og reisetiden kan ta litt tid. I tillegg kan man kun reise med håndbagasje. (Dersom man skal holde på slik med innsjekket bagasje er Norwegian og andre bedre alternativer...)  

 

Bare husk å sjekk inn i appen i god tid før avgang. 

 

Men dette er vel en smakssak, noen foretrekker Finn reiser (granka granka), eller Skycanner. Andre direkte hos flyselskapene (som meg), og andre igjen charter-turer/pakketurer. 

Lenke til kommentar

Som er lett når de ikke engang inkluderer håndbagasje.

 

Nja, de inkluderer en liten sekk på ca 15 liter (så lenge det ikke er en trillebag, slipper de gjennom de fleste ryggsekker på 20-30 liter). Vanlig håndbagasje koster hele 100 kroner ekstra. Innsjekket bagasje ca 350 til 500 - alt etter hvor lang ruta er. 

 

RyanAir har forøvrig samme bagasje-policy som Wizz. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...