Gå til innhold

GUIDE: Fersk toppmobil på budsjett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan også nevne:
Samsung Galaxy A50/A70/A9
Huawei Mate 20/ Mate 20 Pro
Huawei P Smart Z

Xiaomi Mi 8
Xiaomi Mi 9T (Redmi K20)
Xiaomi Mi Pocophone

Xiaom Mi Mix 2/ 2S
Xiaomi Redmi Note 7 (kr 2140 for 4GB/64GB)
Nokia 7 Plus

Nokia 8.1

Google Pixel 2 XL

Honor (diverse modeller)
Asus Zenfone Max Pro M2
UleFone Armor 6
ZTE Axon 9 Pro

Apple iPhone XS Max, 64GB (kr 11668)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Oneplus lager utrolig stabile telefoner med markedets kanskje aller beste operativsystem. Oxygen OS er nesten stock Android, fullstendig fritt for bloatware, og oppdateres veldig raskt, noe som gir telefoner som oppleves bedre og bedre med årene. Har hatt min Oneplus 3 i over 3 år, og er meget fornøyd. Oppgraderer til Oneplus 7 for å få bedre kamera, som har vært det eneste svake punktet på 3'ern.

Endret av FrodeMN
Lenke til kommentar

Jeg har en moto g6 plus, kan offisielt si at Motorola er bæsj og du burde heller lete etter en Mi.

Du skulle gått for Motorola One Vision isteden.

Xiaomi er sikkert gode telefoner, men noen av budsjettmobilene mangler vel nfc?

 

Hva er det som er bæsj med g6+ forresten?

Hadde g5+ og synes det var en super mobil.

Endret av Yper-Sound
Lenke til kommentar

Redmi Note 7 mangler nfc.

Jeg har aldri brukt NFC så et spørsmål er om det er nødvendig. Der er andre teknologier som gjør kanskje det samme like bra. Det kan være kamera som skanner en strekkode, betaling med bankkort eller kommunikasjon med bluetooth.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Innen utgangen av 2019 skal alle bankterminaler støtte kontaktløs betaling via nfc, så jeg mener dette er en vesentlig mangel det må opplyses om med store bokstaver. Kjipt å oppdage at man ikke har mulighet til dette etter man har kjøpt ny mobil (holdt nesten på og gå i fella selv)

 

Jeg har brukt Google Pay siden det ble lansert, og synes det er en langt enklere, kjappere og mer oversiktlig (statistikk og kvitteringer rett på mobilen) måte å betale på i forkold til kort. Skal bli sykt deilig å slippe å dra med seg lommebok/kort nå når dagligvarekjedene og de siste etternølerne tvinges til å klargjøre terminalene for kontaktløs bet.

 

Om du ikke har tenkt å bruke mobilen som lommebok eller trenger nfc til andre ting spiller det jo seff ingen rolle.

Lenke til kommentar

Jeg benytter google pay alle steder det er kontaktløse betalingsterminaler. Var en tur innom Rikshospitalet i dag og blakket meg i kafeteriaen, men imponerte han i kassa med å betale med telefon. Dét hadde han aldri sett før, og det går igjen på alle steder der jeg drar opp telefonen: Ingen ansatte er klar over at terminalene deres støtter funksjonen, og at dette gikk an i første omgang.

 

Jeg ser med spenning på fremtiden når det gjelder butikkansatte, kunder som skal lære seg den funksjonen, og bankene som blir nedringt :p

 

Og ikke minst de stedene som selger telefoner uten NFC chip i fremtiden vil brenne inne med mange modeller.

Lenke til kommentar

Rart å skrive noen ganger og Motorola i samme setning vs Kina mobilene. Motorola sin G serie har vært det merket med mest for pengene i et par år allerede.

 

Samt Motorola One Vision finnes kun med 128GB intern lagring og har et par Apps i tillegg til Google sitt "One" Android OS i de nyere mobilene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...