Gå til innhold

rekrutten


Anbefalte innlegg

har innrykk om ikke så lenge. var på sesjon for over ett år siden der jeg ble funnet tjenestedyktig. på kondisjonstesten fikk jeg karakteren 1 men fikk over gjennomsnitt karakter på styrke og iq test. offiseren jeg snakket med nevnte at jeg måtte forbedre kondisjonen min til jeg skulle inn, ellers ville jeg bli dimmitert. vil jeg bli testet i samme kondisjonstest ved innrykk for at de skal kunne se at jeg har forbedret kondis eller ikke?

2. når i rekrutten er det testplikt på 3000meter osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret.no - Fysiske krav

 

 

 

For vanlig førstegangstjeneste stilles det generelt sett ikke fysiske krav. Alle soldater har likevel testplikt på 3000-meter løping, pull-ups, stille lengde og medisinballstøt.

 

 

Nå er det en del år siden jeg var rekrutt, men i og med at rekruttperioden er 8 uker (pluss \ minus), så kan du legge til grunn at slik testing vil skje forholdsvis tidlig. Nå vet jeg ikke hvor du er innkalt til, men de fleste avdelinger vil ha en del aktiviter gjennom rekrutten som vil teste din kondisjon. Noe så enkelt som en dag på skytebanen medfører en marsj med sekk, våpen og annet utstyr. Husker fra egen rekrutt at en slik "administrativ" marsj var nok for enkelte til å skille seg ut i negativ retning. Henger en ikke med når avdelingen skal gå fra A til B, så har man en jobb å gjøre om en ønsker å bli værende. Når det er sagt, er man nesten der, så vil en normalt sett ha en god formstigning gjennom rekrutten grunnet aktiviteter, og hvis en ellers viser seg egnet er det opp til befalet ditt å gjøre en vurdering rundt din videre tid i avdelingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...