Gå til innhold

NÅ ER JEG FORBANNA! (Utblåsning!)


Anbefalte innlegg

Jeg vet at du aldri kommer til å lese dette. Men hallo! I Trondheim. For 20 minutter siden. Da jeg var på vei hjem fra butikken. Kjørte en dritt av en person ned en liten måkeunge.

Han kom rattende på en firhjuling den motsatte veien av der jeg kom. Og i det jeg snur meg for å se om han passer seg for de to ungene som lå på pakken (jeg så dem da jeg gikk forbi) ser jeg han kjøre den ene rett ned.

Jeg ble så paff at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Og bare for å være ekstra frekk, da, så spurte han MEG om JEG kunne ta livet av ungen.

Kjenner det bobler inni meg. Hadde jeg fått gjøre hva jeg ville med deg oppi gata her nå, så hadde jeg sparket deg i hjel. Ditt avskylige lille undermenneske av en patetisk liten drit du er! AAAHHHH!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psykopater, skjer altfor ofte...

 

Kjører på måker og knuser egg

Den siste tiden har Dyrebeskyttelsen Norge og organisasjonens lokalavdelinger fått urovekkende mange henvendelser om måker som drepes. Unnskyldningene for dette er mange, som fuglebæsj på biler, måkeskrik i nærheten av bopel, eller at noen rett og slett ikke liker denne fuglen.

 

Noen er mer kreative enn andre, som å utgjøre en fare for seg selv og andre i trafikkbildet ved å sikte inn på måker i veien med bilen og meie de ned. I Tromsø går det sport i å ødelegge egg og slå i hjel måkeunger med spader. Andre steder kommer det meldinger om at noen går så langt som å ta frem skytevåpenet for å gjøre kort prosess på fuglene, eller at de setter opp ulovlig fuglesperrer som spidder fuglene og lar de dø en langsom og smertefull død.


Bryter med lovverket

Å gå på hevntokt mot måker er straffbart.
Ifølge Naturmangfoldloven § 15 skal man ikke påføre unødig skade og lidelse på viltlevende dyr og deres reir, bo og hi. Nå på forsommeren er vilt og deres bo, hi og reir fredet for å sikre neste generasjon med avkom. Dyrevelferdsloven gir også klare instrukser på at man skal respektere dyrelivet og beskytte mot fare for unødige påkjenninger og belastninger.

Det er kun tillatt å ta ut vilt i denne perioden etter tillatelse fra kommunen. Det skal foreligge tungtveiende årsaker i forbindelse med skadebekjempelse for at det oppfyller skadefellingsforskriftens krav til tillatelse.
 

Truet art

Selv om man skulle tro at bestanden av måker øker fordi de observeres stadig mer i tettbygde strøk, er virkeligheten imidlertid en annen.

Av 21 måkearter i Norge, er det kun tillatt å jakte på gråmåke og svartbak innenfor jaktsesongen. Ifølge Økokrim sitt tidsskrift for miljøkriminalitet «Miljøkrim», er flere av måkeartene i Norge truet som følge av negativ bestandsutvikling. Dette inkluderer hettemåke, fiskemåke og krykkje. Grunnet dårlig næringstilgang ved kysten, vil kystfugl trekke innover i landet og nærmere oss mennesker for å finne føde.

 

Endret av Laughing Man
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Psykopater, skjer altfor ofte...

 

Utrolig at det finnes slike folk. Jeg tenkte at jeg skulle merke meg nummerskiltet på firhjulingen til guttungen (dette var en fucktard i begynnelsen av tjueårene) og si fra til politiet. Men det er lett å være etterpåklok. Det var sent, og der og da så hadde jeg nok med å bare ta innover meg akkurat hva som skjedde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Industrialiseringens og teknologiutviklingens pris. Har tenkt lenge på det der. Maaaange dyreliv har lidd en forferdelig skjebne på grunn av vår fråtseri og trang for komfort. Mange kjøreturer som kunne vært rent unngått, som bare er for moro skyld. Så man kan legge av ett minutt for å tenke over om man kunne klart seg uten bil og heller kjørt kollektiv eller klart seg uten bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg elsker dyr, men har ikke akkurat noe medfølelse med de flyvende toalettene der.

 

At gutten på 4-hjulingen hørtes ut som en drittsekk er jeg enig i. Men så finnes det dessverre flere drittsekker enn måker, så det er ikke stort man kan gjøre med noen av delene.

 

Blir en rimelig tom floskel å hevde du "elsker dyr" for så å følge opp med at du ikke har noen medfølelse med dem.

 

Måker har fått stadig mindre områder å hekke og leve på takket være vår inngripen. Det er ikke fordi de ønsker å plage oss at de er tvunget til å hekke og forsvare sine avkom nær oss. 

 

Det er nok et eksempel på menneskets arroganse at vi ikke bare insisterer på å breie oss ut overalt, men også skal føle det er greit å hate/drepe de som sliter med at vi inntar deres områder og fortvilt forsøker å tilpasse seg det.

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Blir en rimelig tom floskel å hevde du "elsker dyr" for så å følge opp med at du ikke har noen medfølelse med dem.

Hvis du legger godviljen til så vil selv du skjønne hva jeg mente.

 

Finnes alltid unntak.

 

Regner med du river huset ditt hvis en måkefamilie slår seg ned der. For å ikke forstyrre dem med menneskelig arroganse mener jeg.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var han ufyselig eller var han udugelig? Det er spørsmålet.

 

Jeg ser jeg ikke bort fra at han kan ha vært uheldig. Men hvor vanskelig kan det være?

 

Kan jo være han ikke regnet med at jeg skulle se han.

 

Da kan du slippe ut lufta og ikke blåse deg så fryktelig opp synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du legger godviljen til så vil selv du skjønne hva jeg mente.

 

Finnes alltid unntak.

 

Regner med du river huset ditt hvis en måkefamilie slår seg ned der. For å ikke forstyrre dem med menneskelig arroganse mener jeg.

 

Trengs mer enn godvilje her. De fleste elsker dyr som er søte og ikke byr på noen negative opplevelser - det er unødvendig å påpeke det. Om man gjør "unntak" så snart dyrene utgjør et minimum av ulempe, så har det lite med en genuin godvilje for dyr å gjøre.

 

Forøvrig har jeg ingen anelse om hva riving av hus har å gjøre med en debatt rundt det å kjøre ned måkeunger med vilje...

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Før i tida heiv man ut slog til måsene , det at de ikke gjør det i dag betyr jo seff mindre mat til dem

 

Noen av de flyr lavt over veien og blir påkjørt av biler eller trailere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...