Gå til innhold

TEST: Sony WF-1000XM3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forhåndsbestilte disse fra Hifiklubben for noen dager siden men er litt i tvil nå. Bruker Airpods en del når jeg ikke har med større hodetelefoner pga de tar lite plass i lommen og har veldig god mikrofon til mobilsamtaler. De har derimot null støydemping som gjør dem mindre anvendelig i bråkete omgivelser.

 

Det som fristet meg med disse var blant annet støykanselleringen men jeg tror ikke jeg kan leve med en såpass dårlig mikrofon for mobilsamtaler. Litt av det jeg bruker mine til utenom podcasts og musikk er å prate i mobilen når jeg f.eks. går en lengre tur utendørs og om disse ikke takler bittelitt vind eller støy så blir de lite nyttig. Får vurdere om jeg skal kansellere bestillingen nå eller ikke. Jeg vet at Sony normalt er ganske dårlige når det gjelder mikrofonkvalitet på hodetelefonene sine men hadde et lite håp om at de kom til å forbedre dette med denne modellen.

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte disse fra Hifiklubben for noen dager siden men er litt i tvil nå. Bruker Airpods en del når jeg ikke har med større hodetelefoner pga de tar lite plass i lommen og har veldig god mikrofon til mobilsamtaler. De har derimot null støydemping som gjør dem mindre anvendelig i bråkete omgivelser.

 

Det som fristet meg med disse var blant annet støykanselleringen men jeg tror ikke jeg kan leve med en såpass dårlig mikrofon for mobilsamtaler. Litt av det jeg bruker mine til utenom podcasts og musikk er å prate i mobilen når jeg f.eks. går en lengre tur utendørs og om disse ikke takler bittelitt vind eller støy så blir de lite nyttig. Får vurdere om jeg skal kansellere bestillingen nå eller ikke. Jeg vet at Sony normalt er ganske dårlige når det gjelder mikrofonkvalitet på hodetelefonene sine men hadde et lite håp om at de kom til å forbedre dette med denne modellen.

 

Kan være en ide å lese andre tester også

Lenke til kommentar

Kan være en ide å lese andre tester også

Det har jeg gjort, som det The Verge sine med flere. De sier at mikrofonene er helt greie og det sier de samme sidene om mikrofonene på andre Sony-headsett som jeg har prøvd selv og vet ikke er gode nok til bruk i vindfulle eller bråkete omgivelser.

 

Men jeg venter på litt flere Youtube-videoer hvor noen demonstrerer kvaliteten på mobilsamtaler med disse før jeg tar et valg om å kansellere eller kjøpe. Vi får de jo ikke før langt uti august heller.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Hvor godt er det å ha to stykker 2.4ghz sendere rett ved hodet å igang timer i strek?

På en skala fra en til ti? Måler vi i opplevd nytelse? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal måle dette, for jeg vet ikke helt hva jeg tester i mot. Men jeg tenkte jeg skulle gjøre en test for deg, har ikke disse, men har et par AP liggende. Nå er jeg litt utolmodig, så jeg testet ikke i mange timer, men jeg satt ganske lenge. Men, jeg satte først i drift 2.4GHz radioen og lad AP ved hodet, så gjorde jeg det samme med 5GHz senderen før jeg kjørte med begge samtidig. Jeg satte opp en nytelsesskala fra en til ti med ingen radio som utgangspunkt. Det var drit kjedelig å bare sitte der, så jeg fikk et utslag på fire på skalaen uten sendere. De to første forsøkene med radio fikk også samme score, begge samtidig fikk tre, men da var jeg også skikkelig lei. Altså måtte jeg innse at eksterne faktorer hadde innvirkninger på tallene mine. Siden dette er øreplugger, altså de i denne testen, ikke mine AP, så satte jeg på litt musikk. Og nytelsesfaktoren økte til seks i alle testene.

 

Konklusjonen er altså at det er like kjedelig å sitte stille i en stol med og uten radioer ved hodet, men at musikk har en positiv effekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å bruke kun 1 øreplugg gir lett hørselsskader, siden en gjerne skrur opp lyden for å høre. Dette er ikke tull.

 

Jeg pleier ikke å ha høy lyd, men liker å kun bruke lyd i et øre når jeg trener eller sykler for å kunne høre lyden av trafikken rundt meg. Derfor vil jeg kunne ha muligheten til det.

Selvfølgelig kan jeg bare ha begge ut av etuiet og putte den ene i lomma, men har vært borti plugger som går på pause når de ikke er i øret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til dere som har disse, kan man bruke kun en propp og la den andre ligge i etuiet og lade?

Slik at man kan bytte på når den ene er utladet.

 

En av ankepunktene til disse er at begge skal ha egen blutooth tilkobling til hva enn de er koblet opp imot, så de kan brukes uavhengig av hverandre ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...