Gå til innhold

Hjelp til nytt hovedkort som støtter Ryzen 5 3600


Ramm1

Anbefalte innlegg

Da har endelig Ryzen 5 3600 kommet. Prisen er fin, men det dumme er at de billigste hovedkortene som er kompatible med 3600-serien er veldig mye dyrere enn de billigste som er kompatible til 2600-serien. Kan noen av dere hjelpe meg å finne et kort som er kompatibelt med 3600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for lenker :) Så etterhvert vil produsentet komme med programvare som gir PCIe 3.0 samme specs som PCIe 4.0 på noen hovedkort? Rett, eller er jeg helt på villspor?

Leste det en plass.

 

«Motherboard manufacturers will also be able to update the motherboard firmware on some 300 and 400-series motherboards to gain partial PCIe 4.0 support. These motherboards will likely only support PCIe 4.0 x16 on the first slot, while the rest of the slots will be limited to the PCIe 3.0 signaling rate.»

 

Som dere sikkert merker er jeg helt elendig på data-komponenter osv.

Lenke til kommentar

Funnet dette kortet: https://www.komplett.no/product/1080421/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-f-gaming-socket-am4?offerId=KOMPLETT-310-1080421

 

Sammen med en R5 2600x og 3000mhz 16GB RAM. Men trenger man egentlig to m.2 SSD slots? Tenker å kjøpe en 500GB og kjøre Win10 på den disken.

 

Tror heller ikke jeg gidder å bruke de ekstra kronene på R5 3000-serien, da 2600 er mer enn godt nok for mitt bruk. For å få 3000-serien til å yte maks er jeg nødt til å legge inn enda mer i hovedkort og det blir over mitt budsjett, da jeg i tillegg planlegger å kjøpe enten GTX1660 eller gå opp til RTX2060.

 

Kan dere hjelpe meg med et enda billigere, men veldig godt hovedkort, istedet for det jeg linket til øverst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...