Gå til innhold

Overvåkningskamera til inn-og utendørsbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arlo ser ut til å være låst til skylagring, med mulighet for lokal backup. De har forskjellige subscription plans for mengden kameraer du har og hvor lenge du vil lagre de.

 

Hadde nok selv gått for et rent ip kamera med en egen bygd lagringsløsning eller Ubiquiti sitt system med en lokal linuxboks med programvaren deres om jeg skulle sette opp noe slikt selv. Her må man selvfølgelig være litt smart. Er det innbrudd man er redd for ville jeg vært forsiktig med plassering av opptaksutstyret slik at dette ikke blir stjålet og man mister filene. 

Lenke til kommentar

Arlo ser ut til å være låst til skylagring, med mulighet for lokal backup. De har forskjellige subscription plans for mengden kameraer du har og hvor lenge du vil lagre de.

 

Hadde nok selv gått for et rent ip kamera med en egen bygd lagringsløsning eller Ubiquiti sitt system med en lokal linuxboks med programvaren deres om jeg skulle sette opp noe slikt selv. Her må man selvfølgelig være litt smart. Er det innbrudd man er redd for ville jeg vært forsiktig med plassering av opptaksutstyret slik at dette ikke blir stjålet og man mister filene. 

Sjekket litt på installasjonen av Ubiquiti G3 på youtube, og det virker som du må ha peiling til å plugge og montere løse kabler, slik en elektriker gjør... er dette tilfelle, eller er det bare plugg and go? Og må d kobles til nett?

 

 

Lenke til kommentar

modem/ruter fra ISP støtter neppe PoE. Det er derfor jeg linket til PoE injectoren i posten min over her. Du kobler strøm og internet til den så sender den det videre til kameraet over en kabel. 

 

Har ingen erfaring med Blink. Det ser ut til at Blink kun lagrer i skyen. Ser ut til at skytjenesten er gratis kan ikke verifisere det. 

Lenke til kommentar

modem/ruter fra ISP støtter neppe PoE. Det er derfor jeg linket til PoE injectoren i posten min over her. Du kobler strøm og internet til den så sender den det videre til kameraet over en kabel. 

 

Har ingen erfaring med Blink. Det ser ut til at Blink kun lagrer i skyen. Ser ut til at skytjenesten er gratis kan ikke verifisere det. 

i mitt tilfelle har jeg et vanlig modem med wifi, og hvis jeg kjøper G3 så trenger jeg ikke annet enn POE? Kan jeg bruke lengre kabler enn originalene, som feks denne: https://www.komplett.no/product/846216/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/nettverkskabler/iiglo-nettverkskabel-cat6-10m

 

Isåfall, hvor leser jeg om denne kabelen passer iforhold til original osv?

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en lenger kabel. Tror cat5e/cat6 kan strekkes opp mot 100meter før det blir problemer, og PoE standarden støtter også opp til 100meter. 

 

Det du gjør er å koble en kort kabel fra ruteren din til PoE adapteret på inngangen som heter LAN, så kobler du strøm til PoE adapteret fra strømforsyningen som følger med, og så strekker du den lange kabelen fra utgangen på PoE adapteret merket POE ut til kameraet. Da vil den bruke noen av ledningene i internettkabelen for å overføre strøm slik at du bare trenger å legge kabel. Alternativet hadde vært at du hadde trengt 2 kabler ut til kameraet, en for data og en for strøm. 

 

I følge manualen jeg sendte så skal det følge med PoE adapter, men fant noen forumposter som de sier at noen ikke har det. Anbefaler at du kontakter butikken du har tenkt å handle hos å spør de om det medfølger eller om du må kjøpe dette utenom. 

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en lenger kabel. Tror cat5e/cat6 kan strekkes opp mot 100meter før det blir problemer, og PoE standarden støtter også opp til 100meter. 

 

Det du gjør er å koble en kort kabel fra ruteren din til PoE adapteret på inngangen som heter LAN, så kobler du strøm til PoE adapteret fra strømforsyningen som følger med, og så strekker du den lange kabelen fra utgangen på PoE adapteret merket POE ut til kameraet. Da vil den bruke noen av ledningene i internettkabelen for å overføre strøm slik at du bare trenger å legge kabel. Alternativet hadde vært at du hadde trengt 2 kabler ut til kameraet, en for data og en for strøm. 

 

I følge manualen jeg sendte så skal det følge med PoE adapter, men fant noen forumposter som de sier at noen ikke har det. Anbefaler at du kontakter butikken du har tenkt å handle hos å spør de om det medfølger eller om du må kjøpe dette utenom. 

Kan du sende en link til forumpostene?

 

Og hvis jeg ønsker å ha flere enn 1 kamera, må jeg kjøpe noe ekstra?

 

Takk for en fin beskrivelse over hvordan jeg monterer! Skjønner mer nå..

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
On 7/10/2019 at 10:43 AM, Mr. A said:

Vet Ubiquiti har noen nettverks kamera som såvidt jeg kan se er gratis. I følge nettsiden deres "Hybrid Cloud technology, Unlimited free use + no third-parthy server streaming + remote accessibility anywhere"

Fikk akkurat 2 stk Unifi G3-Pro i hus og det var en svært skuffende opplevelse; de vil bli sendt rett tilbake til butikken. 

Jeg fatter ikke at man i dag kan finne på å selge "motion detection" som for det første ikke har noe med motion detection å gjøre, og for det andre ikke kan se forskjell på at lysforholdene forandrer seg eller om der går en person midt i bildet.  Jeg implementerte selv en rimelig triviel men likevel langt smartere algoritme for å identifisere objekter på planoverganger på en ukes tid... for 15 år siden!  

Jeg trenger funksjonaliteten fra mitt Nest kamera (som i ganske stor grad klarer å at en personer bevæger seg på bildet) innbakt i et bedre kamera for mer "professionell montering" (dvs med PoE).  Har fått med meg al hypen rundt Unifi, særlig med deres andre nettverksprodukter, men deres overvåkingskameraer er komplett ubrukelige - og det til tross for at de ikke akkurat er billige heller. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...