Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en som er 20 år eldre. Jeg er ikke utdannet, jeg har ikke lappen og en jobb jeg ikke veldig stolt av. Jeg føler mye på dette. Jeg føler også utseendemessig at jeg ikke er bra nok og eller intelligent nok. Ser på andre som stor trussel og føler meg ikke akseptert/respekter i sosiale settinger. Noen som kan relatere eller som har noen tips ?

 

Anonymous poster hash: 8624b...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bry deg om hva andre tenker, folk har meninger om absolutt alt, og deres meninger betyr ingenting. Det viktigste er om dere har et godt forhold som fungerer, noe som så klart er en utfordring i seg selv med tanke på aldersforskjellen og at dere sannsynligvis er på 2 forskjellige stadier i livet.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Så lenge dere er på samme plan mentalt så burde det ikke ha noe å si.

 

Hvis maktfordelingen er svært skjev så vil jeg iallefall råde deg til å være litt våken for tegn på at denne personen kjører deg ned.

 

Nå vet ikke jeg noe om din alder, og dermed lite om hans, men i tilfeller hvor eldre menn søker lav alder/svakere stilte kvinner så handler det ofte om mannens egen usikkerhet og behov for å ha noe "sikkert". "Sikkert" blir fort kjedelig og siden de fleste søker en viss utfordring så begynner man nok etterhvert å få øynene opp for andre.

 

Dette er noe spekulativt og i stor grad en negativ vinkling som ikke trenger å være passende for din situasjon. Så lenge du er happy, så vær happy.

 

Hvis du ikke er happy så kan du se på utdanning. Full eller deltid. Det er ikke så umulig som det kan virke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er sammen med en som er 20 år eldre. Jeg er ikke utdannet, jeg har ikke lappen og en jobb jeg ikke veldig stolt av. Jeg føler mye på dette. Jeg føler også utseendemessig at jeg ikke er bra nok og eller intelligent nok. Ser på andre som stor trussel og føler meg ikke akseptert/respekter i sosiale settinger. Noen som kan relatere eller som har noen tips ?

 

Anonymous poster hash: 8624b...c60

Bli sammen med en yngre person

Ta en utdannelse

Ta lappen

Få deg en jobb du liker og er stolt av

Vær flink til å trene

 

Ta små steg. Velg de trinnene over som passer for deg.

Husk at du er like mye verdt som alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil alltid være noen som skal mene noe om livet ditt. Alltid. Men husk at andres oppmerksomhet til ditt liv er relativt kortvarig, og alle mennesker har sitt eget liv i fokus.

 

Hvor mange minutter daglig bruker du egentlig på å bry deg om andres liv på en kritikkverdig måte? Av dagens totale antall minutter, vil jeg anta at vi snakker om et meget lite antall prosent. Jeg har ofte kritikkverdige tanker og meninger om andre selv, MEN for meg er dette kun et kortvarig fenomen og jeg glemmer det faktisk kort tid etter. Det er igrunn mitt eget liv som betyr noe for meg. Jeg personlig "gir faen" i hva andre synes om meg og livet mitt, nettop fordi andres meninger ofte er ubegrunnet og kun sett fra deres synspunkt, samt at jeg vet folk egentlig ikke bryr seg så mye som vi selv tror. Folk går ikke rundt å tenker på meg 24t i døgnet, men jeg gjør det selv, og det er KUN meg som gjør det. Hvis jeg har det bra, så er det digg for meg. Hvis andre har kritikk om mitt liv, så er det ikke kjipt for meg, men kjipt for dem faktisk. 

 

Oppsummering:

Som "ili" sier så pent og poetisk "du må gi litt mer faen", fordi folk bryr seg faktisk ikke så mye som vi tror. Og OM de gjør det - hva så? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er sammen med en som er 20 år eldre. Jeg er ikke utdannet, jeg har ikke lappen og en jobb jeg ikke veldig stolt av. Jeg føler mye på dette. Jeg føler også utseendemessig at jeg ikke er bra nok og eller intelligent nok. Ser på andre som stor trussel og føler meg ikke akseptert/respekter i sosiale settinger. Noen som kan relatere eller som har noen tips ?

 

Anonymous poster hash: 8624b...c60

 

Du trenger muligens litt mer livserfaring, prøving og feiling i det sosiale. Men dét behøver ikke å bety at forholdet du er i nå ikke er harmonisk. Dette føles mer som et personlig psykologisk problem hos deg.

 

Husk alltid at selv om du er i et forhold, så har du fremdeles din egen personlige utvikling å ta ivareta. Dine egne interesser. Ikke selg deg helt til den andre personen - da investerer du sågar tilnærmet 100% av dine følelser og valg i dét individets dømmekraft, og dét -kan- gå bra, men det -kan- også havne litt feil ut.

 

Den største faktoren er at du ikke trener din egen dømmekraft.

 

Hovedrådet mitt blir å ikke være redd for å leve. Du -er- verdt like mye som noen annen, som kongen eller som en general i forsvaret. Ditt potensial er like stort som ethvert annet individ, du må bare trene deg opp til å si det til deg selv. Inspirére deg selv. Kun gjennom å leve, prøve, feile, ta små risikoer av og til, vil man øke sjansen for å frigjøre seg, og dermed trene seg til å stole på seg selv.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...