Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strek over skjermen (bilde)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpt ny 4k skjerm for 1 mnd siden. Siste dagane når eg starter maskina så kommer det en strek over midten på skjermen. Som gjer til at eg må starte maskina oppatt 2 ganger før dette er vekke.

 

Skjerm:

https://www.komplett.no/product/959614/gaming/gamingskjermer/asus-28-4k-led-freesync-mg28uq

 

Har en Phillips skjerm ved siden av som kjøre på 144Hz. Samsungen skjermen kjøre 60hz på displayport.

 

Legger ved info om pcen:

 

post-64665-0-71878700-1562667583_thumb.jpg

 

 

 

Prøvde å ta en screenshott av problemet, men det viste ikkje igjen på bildet, so eg redigerte det fort i paint for å vise sånn ca korleis det ser ut.

 

post-64665-0-69109100-1562667284_thumb.jpg

 

Noen som veit ka som skjer?

Endret av Bllink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skyldes mest sannsynlig at du har to skjermer med to ulike refresh rate, 60hz og 144hz.

Jeg opplever akkurat det samme, 144hz skjermen min får slik "tearing". Jeg oppdaget etterhvert at det ikke er nødvendig med omstart av PC-en, det holder å skru av den skjermen som opplever feilen, la den være av i et par sekunder og skru den på igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har 5 skjermer med ulike refresh rate, hoved skjermen som er 144hz og resten er på 60hz. Jeg også kjøpte meg 2 uhd skjermer og jeg fikk også opp forvrengt linje på skjermen(e). Det var dog bare på de 2 4k skjermene.Det var mye fram og tilbake med pixel count i høyde og i bredde og da mener jeg kalkulering i forhold til hvor mye pixler GPU'n takler. Det var en blanding av windows instillinger for skjermer og skjerm instilling i NVCP og fram og tilbake og jeg har 1080 gpu og du har jo en 1080 ti så det burde ikke være problem.

Prøv å sett ne resolution på 4 skjermen din ned til 1440p først for å se om har noe med oppløsningen.

 

Alle mine 5 skjermer fungerer bra og får ikke no strek midt på skjermen eller andre steder og jeg har 144hz på 1 skjerm og de andre 4 er på 60hz.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...