Gå til innhold

Lokal synk av delt OneDrive/SharePoint mappe, hvordan?


Anbefalte innlegg

Jeg har en OneDrive for Business konto hvor jeg oppretter en mappe, som jeg ønsker å dele med en ekstern bruker. I SharePoint legger jeg til den eksterne brukeren og gir tilgang for redigering.

 

Den eksterne brukeren mottar en e-post med link til den delte mappen. Mappen åpnes i en nettleser, og presenteres som en delt OneDrive mappe.

 

Spørsmålet er; hvordan kan man få denne delte mappen synkronisert som en lokal mappe i Windows? Jeg har forsøkt å Google dette opp og ned i mente, med et hav av ulike forslag til hvordan det kan gjøres, men så enkelt er det dessverre ikke.

 

Løsning 1:
Kopiere lenkeadressen i nettleseren, og lime den inn i Windows Filutforsker.
Resultat: Får feilmelding om at adressen ikke eksisterer.

 

Løsning 2:
Trykk på "Synkroniser"
Resultat: Denne knappen finnes ikke i den delte OneDrive mappen som vises i nettleseren.

Løsning 3:
Trykk på "Vis i filutforsker"
Resultat: Dette valget finnes ikke i den delte OneDrive mappen som vises i nettleseren.

Løsning 4:
Kopiere lenkeadressen i nettleseren, og koble den til som ekstern nettverksstasjon.
Resultat: Får feilmelding om at adressen ikke eksisterer.

 

 

Er det noen som har gjort noe lignende, som vet hvordan man får lagt til for å synkronisere en delt mappe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen synkroniseringsknapp i "Delt med meg"-bildet, for det viser jo bare hva som er delt med deg. - Men hvis du klikker deg videre inni den delte mappen så kommer du inn på onedriven til den som har delt, og der er det knapp for synkronisering.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...