Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Tusen takk for bra svar!  Jeg har (selvsagt) rettet mine 8 surround-høyttalere mot min herlige dedikerte kinostol ja. Jeg har 8 stk PSB Imagine XB som står for kring-omkring-lyden!  :) Og front samt senter er Arendal 1723 som jeg ikke kan lovprise nok!

Hadde jeg hatt bedre plass i hula så hadde det vært Arendal på kring-omkring-lyden også..

Sub er som tidligere nevnt SVS PB16 ULTRA som absolutt rister rommet skikkelig!

Beklageligvis har jeg ingenting som dekoder Netflix i Atmos (enda) men er jo godt fornøyd med at de har så mye i Dolby Vision.. Har beklageligvis litt for gammel tv sånn at den ikke takler Atmos (LG OLED65E6V), var nok litt for tidlig ute der..

 

Ikke noe Atmos fra tven min heller - men bruker Xbox X for streaming, den fikser Atmos.

 

Du har jo LG E6 - den optimale 3D tven  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe Atmos fra tven min heller - men bruker Xbox X for streaming, den fikser Atmos.

 

Du har jo LG E6 - den optimale 3D tven  :)

Det var derfor den ble kjøpt men beklageligvis så er den ikke egnet for 3D da jeg har en seeravstand på bare 2,5 meter som blir for kort!

Kommer nok til å kjøpe inn en Xboks her også bare for å få litt bedre lyd på Netflix. 

Rart ingen av mine spillere støtter det heller.. (Panasonic DMP-UB900, Oppo UDP-203 og Pioneer SC-LX901)

Lenke til kommentar

Jeg har både The wall elsker den, og solo skivene minus Hitchiker.

 

Den siste er sef Trump kritiske, Is This The life we really want.

 

 

Men høydepunktet idag var David Gilmours Live in Pompeii...

 

Utrolig bra lydkvalitet og bilde..

Anbefaler både den og Waters The Wall.

 

Enig med deg i anbefalingene! Du hadde heldigvis ikke noe jeg manglet. Var på siste konserten hans i Spektrum  men ble skuffet over at han har blitt ekstremt politisk noe som jeg mener ikke har noe på sena å gjøre.. Som nevnt har The Wall stått i samme spilleren siden den kom ut! (Jeg har 4 spillere da..)  :)

Lenke til kommentar

Det var derfor den ble kjøpt men beklageligvis så er den ikke egnet for 3D da jeg har en seeravstand på bare 2,5 meter som blir for kort!

Kommer nok til å kjøpe inn en Xboks her også bare for å få litt bedre lyd på Netflix.

Rart ingen av mine spillere støtter det heller.. (Panasonic DMP-UB900, Oppo UDP-203 og Pioneer SC-LX901)

Oi så dumt. Med LG skal det derimot gå med Arc, men du må vel ha det gjeveste topp Netflix abbonemang. Så lenge Lg Støtter Netflix Atmos så skal Avr klare å lese dette signalet.

 

https://www.avforums.com/threads/panasonic-uhd-players-netflix-and-atmos.2194823/

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Den der forstår jeg faktisk ikke.. :) Skal sjekke hvis jeg finner ut av hvor jeg skal lete!

 

Hdmi må ha støtte for Arc, for att det skal funke.

 

Ellers kan enkel Surround sendes via en vanlig optisk toslink kabel. Men tror ikke den takler Atmos.

 

Atmos løsning i Netflix sendes i Dolby Digital+ tror jeg.

 

Arc i Hdmi løses ofte ved at de har en egen typ kabel inni Hdmi som er dedikert til Lydsignal tilbake fra tv.

 

Finnes både billige og dyrere Hdmi med Arc støtte.

 

 

Merk optisk Hdmi kan ikke ha Arc...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det var derfor den ble kjøpt men beklageligvis så er den ikke egnet for 3D da jeg har en seeravstand på bare 2,5 meter som blir for kort!

Kommer nok til å kjøpe inn en Xboks her også bare for å få litt bedre lyd på Netflix. 

Rart ingen av mine spillere støtter det heller.. (Panasonic DMP-UB900, Oppo UDP-203 og Pioneer SC-LX901)

 

2,5m for kort? Heller litt for langt.... Jeg sitter omtrent det unna 106" og med så mye av synsfeltet dekket, er 3D ganske så sinnsykt  :dribble:

 

Atmos ut fra LG tvene kom vel først i fjor tror jeg.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

2,5m for kort? Heller litt for langt.... Jeg sitter omtrent det unna 106" og med så mye av synsfeltet dekket, er 3D ganske så sinnsykt  :dribble:

 

Atmos ut fra LG tvene kom vel først i fjor tror jeg.

 

Det har du beklageligvis helt rett i! Så løsningen så vidt jeg skjønner er å henge på en Xbox for å få det til! Men det er jo greit da.

Når det gjelder 3D så må det enten være noe jeg ikke forstår i innstillingene eller så er seeravstanden for kort! Hvis jeg sjekker med å stå et par meter lenger bak klarer jeg å få justert inn bildet akseptabelt, men fra der godstolen står klarer jeg ikke å få til et bra 3D bilde.. Det er alltid ett eller annet som blir 'dobbelt' eller utydelig. Veldig synd da tv'en ble kjøpt litt med tanke på at det var en modell som skulle støtte 3D bra.

Jeg ser forøvrig OPP på skjermen da den står med bildets nedre kant i øyehøyde, noe som muligens kan være problemet.. Har Arendal senter høyttaleren under skjermen og den høyttaleren er ganske stor!  :)

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Det har du beklageligvis helt rett i! Så løsningen så vidt jeg skjønner er å henge på en Xbox for å få det til! Men det er jo greit da.

Når det gjelder 3D så må det enten være noe jeg ikke forstår i innstillingene eller så er seeravstanden for kort! Hvis jeg sjekker med å stå et par meter lenger bak klarer jeg å få justert inn bildet akseptabelt, men fra der godstolen står klarer jeg ikke å få til et bra 3D bilde.. Det er alltid ett eller annet som blir 'dobbelt' eller utydelig. Veldig synd da tv'en ble kjøpt litt med tanke på at det var en modell som skulle støtte 3D bra.

Jeg ser forøvrig OPP på skjermen da den står med bildets nedre kant i øyehøyde, noe som muligens kan være problemet.. Har Arendal senter høyttaleren under skjermen og den høyttaleren er ganske stor!  :)

 

Det beste er å se 3D med øyenhøyde midt på skjermen, men du får en veldig god opplvelse, selv med øyenhøyde i underkant av skjerm.

 

Det finnes en del innstillinger som kan gjøres:

 

På 3D blu ray avspiller, de fleste her har en innstilling for å justere hvilken størrelse det er på tven som skal vise 3D. Denne innstillingen er viktig.

 

Videre så har tven også noen innstillinger, tror LG tvene har innstilling både for dybde og pop-out. I tillegg kan det være bra å justere lysstyrke hvis man opplever crosstalk (dobbeltsyn), justeren ned brightness på tven kan minske denne effekten. Men etter det jeg leser skal LG være ganske fenomenale på 3D med nesten ingen crosstalk.

 

Kvaliteten på 3D brillene kan også ha noe å si.

 

Kanskje Samco kan gi deg noen råd for 3D på LG tv, han er fan av begge deler. Du finner han i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1817324&page=115

 

Du har egentlig det perfekte for å se 3D med den tven, finnes ikke bedre. Håper du får ting til å fungere. For man kan legge ut om hdr, Dolby Vision, 4k osv så mye man vil, men en film med god 3D - som for eksempel de siste Marvel filmene - er på en helt annen skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen; tusen takk for bra svar og hjelp Mr_Spock! Synd jeg ikke kan gi deg mer enn ett KP!
Skal prøve litt grundigere på innstillinger både på spiller(e) og tv'en nå før jeg maser på Samco, men takker for link / tips! 
Håper virkelig at jeg får til dette da 3D absolutt er topp!  :) 
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...