Gå til innhold

Ryzen Zen2 lansert, så var det å sette sammen en pc da.


Anbefalte innlegg

da fikk jeg mail fra komplett om at Zen2 cpu'ene har kommet. jeg hadde planlagt en oppgradering når dette slapp løs, og det var flott å se at det var 20% rabatt på hovedkort, NVMe og ram, for det er akkurat det jeg trengte, men er skuffa på prisene likevel, så nå sitter jeg og vurderer litt av hvert.

 

en 3600x oppgraderingspakke koster 4680kr, men har ett B450 hovedkort, med rabattene og sånt for å få x570 hovedkort så blir det fort 5417kr (ca 740kr dyrere). jeg syns allerede 4680kr var dyrt for oppgraderingspakka, siden cpu'en i seg selv kosta ca 800kr mer enn jeg hadde regna med, trudde den skulle erstatte 2600x, ikke overgå den. nesten så jeg vurderer å bygge på 2600x istedenfor som jeg begynte å se på i utgangspunktet rett før jeg hørte om zen2 serien.

 

hva tenker dere?

i mitt bruk kommer det til å bare bli satt sammen og brukt som det er, jeg med mitt gtx970 intil videre, og dama med sitt 1660ti. vi kommer til å holde oss på 1080p for gaming sin skyld mest sansynelig i mange år til, så blir ikke no high end ellers på noen av oss. er bare godt og oppgradere, da det er 6 år siden sist:P kan jo hende B450 hovedkort holder i massevis, men da kanskje også gå for 3600 (uten X)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...