Gå til innhold

Iphone XS, Samsung S10+ eller Huawei P30Pro/Mate20Pro?


Anbefalte innlegg

Nei, det er ingen bug, bare at det ikke er støttet på de nyeste skjermtypene.

 

På samme måte som oppløsningen på eldre spill ikke fungerer på de nyeste skjermene (dagens oppløsning)

 

"A software bug is an error, flaw, failure or fault in a computer program or system that causes it to produce an incorrect or unexpected result, or to behave in unintended ways.

 

Kall det hva du vil, men når det ikke virker som tenkt så er det en bug i mine øyner. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"A software bug is an error, flaw, failure or fault in a computer program or system that causes it to produce an incorrect or unexpected result, or to behave in unintended ways.

 

Kall det hva du vil, men når det ikke virker som tenkt så er det en bug i mine øyner. 

Bare du som blander om på ordene, så ville bare korrigere deg om at det ikke var en bug. :)

Men som nevnt, det blir utviklet støtte for nyere hardware.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg vurderer Samsung/Huawei er p.g.a batteri og kamera :)

 

Alle flagships (Samsung, Huawei, Apple, Oneplus osv.) har bra batteri og godt kamera. Største forskjellen på de (spesielt Android og Apple) er operativsystemet. hva man kan gjøre osv.

Det andre er stort sett top notch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det er i praksis ingen konkuranse og det bundles med alt som er av billig telefoner. Husk at største andelen av telefon kjøpere ikke er "entusiaster" og stortsett er fornøyd om det er mulig å ringe/sende meldinger. Jeg sier jo samtidig at jeg ville gjerne valgt en android telefon blant de telefonene også, men det er greit å være klar over de negative sidene. Han har allerede en iphone så det er ikke nødvendig å si så mye om den og dens negative sider.

 

Det som er tåpelig er jo at en som spør skal få et sminket svar om at alt er rosenrødt bare fordi noen fanboys ikke tåler å høre sannheten. Du sier jo det selv under på snapchat. Det er ikke engang noe å diskutere med at insta skalerer bilder feil slik at man ikke får sett dem i utsnittet de var ment å bli sett i. Det er også flust i problemer med notifikasjoner som ikke kommer og dette ser du jevnlig her på forumet også. Jeg har skrudd av alt av optimalisering når jeg testet så nei problemet er ikke der heller. Småting som at tastaturet gjemmer knapper er en irriterende ting, bankid som trøbler seg om jeg ikke booter telefonen innimellom er en sak og mye annet småpirk. Men igjen dette er småting, man blir vant til det og man får mange andre fordeler med android som jeg også nevnte.

 

Forsøk å poste et bilde i en facebook tråd. Altså som en kommentar ikke at du starter tråden. Da får jeg kun opp "kamera roll" og får ikke mulighet til å sortere på album eller finne igjen bildene mine. Som en bonus så virker det som at den ikke sorterer på EXIF dato, men på sist endret dato så når man overfører bilder inn på telefonen så kommer de opp høyt oppe selv om det kan være 10 år gamle bilder. Godt mulig jeg gjør dette feil, men det har såvidt jeg vet vært sånn i åresvis. Selvfølgelig ikke noe problem om du skal poste det siste bilde du har tatt, men skal du finne et bilde litt bakover i tid og gjerne et du har overført manuelt til telefonen, men ikke husker når du overførte det så er du shit-out-of-luck siden det forsvinner som en nål i høystakken.

 

Instagram skalerer dårlig på android. Du merker det gjerne ikke før du har to telefoner og sammenligner en som har korrekt skalering med en annen. Det du merker det veldig godt på er om du følger noen som ofte poster bilder med tekst i seg da teksten ofte kan komme utenom slik at den blir kuttet av. Bare sjekk vedlegget her som er i fra stordalen på IGTV (bare et eksempel som viser det tydelig). De har her helt klart en annen crop som du kan se på teksten. Screenshot tatt på P30 pro.

 

attachicon.gif66261175_2335660663316637_3576159052490604544_n.jpg

 

Neida det går helt fint det, men da må det også være greit å kunne si det til folk som skal kjøpe og kommer i fra et operativsystem der det virker bra. Kan man ikke være ærlig å kalle en spade for en spade? Hva er greia med å bortforklare eller å gjemme slike ting for en potensiell kjøper? Det er mye bedre å være klar over alt dette og akseptere det enn å finne det ut i etterkant å irritere seg over det. Note9 solgte jeg fordi det irriterte meg grenseløst med alle disse småtingene, men de andre har jeg kjøpt igjen og vært klar over hva jeg går til. Da er det litt enklere. De fleste reviewere og brukere unnlater også å fortelle om disse småtingene. Kan det være fordi de ikke orker hylekoret som skal bortforklare slikt gang på gang? Slike ting får man gjerne ikke prøvd i butikken heller og enkelte bruker faktisk disse appene mest av alt på telefonen så da kan det være en dealbreaker i noen tilfeller. For min del er det ikke det og det er derfor jeg har P30 pro enda.

 

Er da merkelig at etter å ha eid samsung tlf siden tidenes morgen ikkje har hatt de problemene du nevner da. Må ha vært heldig eg da.

 

Men eg ser jo det at du prater som om du vet, men kanskje bare antar.

 

Android med de største selskapene hadde aldri solgt så bra, om det var så myw gale som du først antok.

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Alle flagships (Samsung, Huawei, Apple, Oneplus osv.) har bra batteri og godt kamera. Største forskjellen på de (spesielt Android og Apple) er operativsystemet. hva man kan gjøre osv.

Det andre er stort sett top notch.

 

 

Har jo vært kjempe fornøyd med operativsystemet på Iphone.

 

Bestilte meg en Iphone XS jeg ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå XS Max. Etter 6-7-8 plus. Før det div. Sony og Sumsang. Som aldri klarte å bytte til Telenor SE når jeg dro til Nordby. Den siste Sumsang 6 s som man måtte hoppe på innimellom for å få touch Screen til å virke.

Så til iPhone for 3 og et halvt år siden. IPhone virker bestanding. Samme hva du gjør. Flotte bilder, fantastisk backup.

Hvilken telefon kan man dra til Telenor butikken med, slette den, og ta med seg en ny tlf hjem. Etter en times tid er en helt nøyaktig kopi på den nye tlf. på plass. Men må logge inn på de viktigste appene, som DNB og Facebook.

Dele bilder med kone eller venner via AirDrop. Sende SMS og bilder med iMessage verden rundt. Uten at det koster noe. Lydkvalitet fra iPhone til iPhone. Facetime med fantastisk kvalitet. Og alltid oppdateringer. Ikke om 9 mnd som med Android.

Virker til og med bra på Filippinene.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler og velger Samsung, uten tvil. Både Huawei & Apple er svartelistet for meg, det finnes også mange andre gode alternativer til de 3 store.
Apple er anti-standard, anti-konkurranse og anti-kunde.
Huawei er ikke dårlig, men det er kinesisk, jeg stoler ikke på den kinesiske staten, og foretrekker å ikke støtte den. 
Samsung lager det meste selv, lager bra telefoner, og adopterer gode standarder, som gjør livet som kunde bra, Sør-Korea er ett bra land å støtte.

Lenke til kommentar

Bare du som blander om på ordene, så ville bare korrigere deg om at det ikke var en bug. :)

Men som nevnt, det blir utviklet støtte for nyere hardware.

 

 

Jeg blandet ikke som du ser av mitt sitat. Så lenge de lar appen installere på disse telefonene og programvaren ikke virker som tenkt så er det pr. definisjon en bug. Som nevnt er det fint at de fikser bugs, men det er verdt å ta med seg at denne buggen har vært til stede lenge uten at den har blitt fikset og det er et godt eksempel på bugs/kompabilitet/dårlig tilpasning en må forvente når en bruker android. Helt naturlig årsak som nevnt tidligere mtp hvor mange telefoner som må støttes og hvor mye bedre bakoverkompabiliteten må være samt støtte for skins osv. Igjen ingen big deal, men greit å være klar over når en vurdere de opp i mot hverandre. Ingen grunn til å legge lokk på det heller. 

 

Det er jo peanuts egentlig.. 

 

 

Er da merkelig at etter å ha eid samsung tlf siden tidenes morgen ikkje har hatt de problemene du nevner da. Må ha vært heldig eg da.

 

Men eg ser jo det at du prater som om du vet, men kanskje bare antar.

 

Android med de største selskapene hadde aldri solgt så bra, om det var så myw gale som du først antok.

 

Enten det eller ignorant/så vant til det at du ikke merker det. Du ser nå at merko bekrefter den ene tingen jeg nevnte. Fikk du prøvd det jeg sa om facebook og bildeposting i en tråd? Notifikasjonsproblemer er relativt velkjent og du kan se plenty av poster om det bare her på forumet. De andre tingene jeg har påpekt i tråden stemmer også. Snapchat som jeg nevnte er du enig i at den ikke er optimalisert (men for DEG så gjør det ikke noe, subjektivt.). Instagram skalerer ikke korrekt på de nye flagskipene som blir diskutert i tråden her (dokumentert av merko en bug som skal ordnes) og facebook bilde håndteringen ved posting i tråd kan du prøve selv å gjenskape så ser du at det også stemmer. Dette er bare noen små eksempler på små irriterende bugs av mindre betydning og man tenker gjerne ikke engang over det om man ikke har prøvd de samme appene på iOS siden man ikke vet hvordan det kan virke. Det er sånne småting på ganske mange tredjeparts apps og det kan gjerne forklares med det samme  som jeg sa til merko at når det skal fungere bra på så mye ulik hardware og software så er det mye mer utfordrende å programmere enn når det skal virke på tre telefoner årlig (iOS). 

 

Som nevnte i første svar så har jeg eid og brukt Note 9, iphone xs, mate 20 pro og p30 pro (bruker nå) så dette er første hånds erfaring i praktisk bruk. Note 9 er riktignok ingen S10, men den er fra samme produsent og er relativt ny. Ingen antagelser her altså. 

 

Hæ? Jeg har da påpekt småpirk og småbugs med noen få unntak. Jeg sier ikke at det er ubrukelig da hadde jeg aldri brukt det selv. Jeg bare belyser de negative sidene for en som muligens skal kjøpe en android telefon. Mye bedre å vite om det før kjøp enn å sitte igjen skuffet sånn som jeg gjorde første gangen da svært få reviewere og anmeldelser på nett tar for seg disse tingene. Akkurat det med notfikasjoner som er litt random er kanskje ikke småting så det er litt rart at de ikke får fikset det siden det er en så essensiell del av en telefon at man får notfikasjoner, men det er nå ikke noe jeg sitter å finner på heller. 

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eg prøvde det Facebook greiene, og eg kan velge akkurat hva pokker eg vil når de gjelder bilde. Til og med galleriet.

 

Finn ert bilde på Instagram, så skal eg gå inn å se.

 

Hva notifications har du slitt med?

 

Vedrørende snapchat sammenlignet eg vel sist for en 3-4 år siden. Den gangen var det en liten forskjell, men ubetydelig. Er snapchat liksom. Og idag vil eg tro det er enda mindre

 

Du svartmaler, noe så til de grader

Lenke til kommentar

Hvilken telefon kan man dra til Telenor butikken med, slette den, og ta med seg en ny tlf hjem. Etter en times tid er en helt nøyaktig kopi på den nye tlf. på plass. Men må logge inn på de viktigste appene, som DNB og Facebook.

Lydkvalitet fra iPhone til iPhone. Facetime med fantastisk kvalitet. Og alltid oppdateringer. Ikke om 9 mnd som med Android.

Virker til og med bra på Filippinene.

Du kan gjøre dette på hvilken som helst telefon som har en backupfunksjon. Huawei har Huawei Cloud, Samsung har Samsung Cloud, OnePlus og Pixel bruker Google sin backupløsning. Man får en nøyaktig kopi og man trenger bare å logge inn på de viktigste appene.

 

Dele bilder med kone eller venner via AirDrop.

 

"Fast share" er like rundt hjørnet og fungerer akkurat som AirDrop.

 

Sende SMS og bilder med iMessage verden rundt.

 

Man kan bruke Messenger til akkurat det samme. Hvorfor skal man ha ting dobbelt opp?

 

Og alltid oppdateringer. Ikke om 9 mnd som med Android.

 

??

Google garanterer oppdateringer frem til 2022 på nyeste modeller av Pixel. OnePlus har vel rundt 3 år. Vet ikke med de andre produsentene. 

 

Det morsomme er at de tingene du ramser som funker bra på en iPhone, er funksjoner man kun har bruk for om motparten også har iPhone. 

Enda morsommere er at du sammenligner en 4 år gammel telefon med dagens modeller og tror at ting ikke har blitt oppdatert siden da.

Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eg prøvde det Facebook greiene, og eg kan velge akkurat hva pokker eg vil når de gjelder bilde. Til og med galleriet.

 

Finn ert bilde på Instagram, så skal eg gå inn å se.

 

Hva notifications har du slitt med?

 

Vedrørende snapchat sammenlignet eg vel sist for en 3-4 år siden. Den gangen var det en liten forskjell, men ubetydelig. Er snapchat liksom. Og idag vil eg tro det er enda mindre

 

Du svartmaler, noe så til de grader

Jaha. Har de en egen utviklet Facebook app kun for deg altså?se i vedlegget her. Kan du ved posting av bilde I tråd velge i fra albummet ditt slik som jeg beskriver?

 

Jeg postet screenshot fra igtv til stordalen her tidligere. Buggen er der på telefonene vi diskuterer i tråden her det kan du bare gi deg på. Merko sier at det kommer en fix og hvorfor skulle den komme om det ikke var et problem? Jish hvorfor gidder du?

 

Rart de fleste ikke er av samme oppfatning som deg da. Du sammenlignet også for 3-4 år siden jeg sammenlignet med modellene vi diskuterer i tråden. Hvem er det da som antar?

 

Jeg svartmale da ikke jeg forteller bare om ting jeg har registrert. Utrolig hvordan enkelte virker for å ta det innover seg. Er nærmest religion dette.

 

Edit;legger med Instagram screenshot en ga gang til.

post-175783-336937_thumb.jpg

post-175783-36718_thumb.jpg

Endret av minim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan gjøre dette på hvilken som helst telefon som har en backupfunksjon. Huawei har Huawei Cloud, Samsung har Samsung Cloud, OnePlus og Pixel bruker Google sin backupløsning. Man får en nøyaktig kopi og man trenger bare å logge inn på de viktigste appene.

 

 

"Fast share" er like rundt hjørnet og fungerer akkurat som AirDrop.

 

 

Man kan bruke Messenger til akkurat det samme. Hvorfor skal man ha ting dobbelt opp?

 

 

??

Google garanterer oppdateringer frem til 2022 på nyeste modeller av Pixel. OnePlus har vel rundt 3 år. Vet ikke med de andre produsentene.

 

Det morsomme er at de tingene du ramser som funker bra på en iPhone, er funksjoner man kun har bruk for om motparten også har iPhone.

Enda morsommere er at du sammenligner en 4 år gammel telefon med dagens modeller og tror at ting ikke har blitt oppdatert siden da.

Ingen av backup løsningene jeg har prøvd har fungert i nærheten av så bra som hos Apple. Her gjelder det å få av fanboy brilla og prøve litt om du mener noe annet altså. De spiller ikke engang i samme divisjon.

 

Så bra at det kommer der også. Air drop har vært der en god stund. Tipper også at når det kommer så virker det sådær i en god stund i motsetning til air drop som bare virker.

 

Kanskje fordi mange ikke har messenger? Det kan jo løses med WhatsApp og whatnot, men det er noe med ting som kommer og bare virker. Ikke så nøye for "entusiaster", men for svigers som ikke har greie på sånt betyr det en del.

 

Det er jo litt morsomt at en 4år gammel telefon får alle oppdateringer som en ny telefon i dag får. Hos 99% av Android telefonene kan man ikke si det samme. Du nevner oneplus og pixel relativt ofte, men tenk på at du da snakker om produsenter som knapt har markedsandeler. Hvor stor er den?

 

Er det virkelig komplett umulig å ha en diskusjon om slike ting uten at folk skal miste helt forstanden å ikke evne å se begge sider av saken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge de lar appen installere på disse telefonene og programvaren ikke virker som tenkt så er det pr. definisjon en bug. 

Feil.

 

Eksempelvis:

Det finnes haugevis av programmer som er laget for feks. Windows 98, XP osv, som fungerer på Windows 10, men de er ikke optimalisert for Windows 10, noe som fører til at de enten ser annerledes ut, eller at man ikke kan bruke "dagens innstillinger" på de. Det betyr ikke at det er en bug i programvaren av den grunn. 

 

Man får også installert avanserte spill på eldre iPhone / Android enheter, som gjør at spillet så vidt går fremover pga gammel hardware. det betyr ikke at det er en bug i spillet.

Lenke til kommentar

Du kan gjøre dette på hvilken som helst telefon som har en backupfunksjon. Huawei har Huawei Cloud, Samsung har Samsung Cloud, OnePlus og Pixel bruker Google sin backupløsning. Man får en nøyaktig kopi og man trenger bare å logge inn på de viktigste appene.

 

 

 

"Fast share" er like rundt hjørnet og fungerer akkurat som AirDrop.

 

 

 

Man kan bruke Messenger til akkurat det samme. Hvorfor skal man ha ting dobbelt opp?

 

Messenger tar ikke med location tags. Det gjør både AirDrop og iMessage.

De fleste i min omgangskrets har iPhone, og å dele bilder med en tredjeparts app er jo bare så knotete, hvis man vil ha en kopi med location tags.

 

 

??

Google garanterer oppdateringer frem til 2022 på nyeste modeller av Pixel. OnePlus har vel rundt 3 år. Vet ikke med de andre produsentene. 

 

Det morsomme er at de tingene du ramser som funker bra på en iPhone, er funksjoner man kun har bruk for om motparten også har iPhone. 

Enda morsommere er at du sammenligner en 4 år gammel telefon med dagens modeller og tror at ting ikke har blitt oppdatert siden da.

Lenke til kommentar

Ingen av backup løsningene jeg har prøvd har fungert i nærheten av så bra som hos Apple. Her gjelder det å få av fanboy brilla og prøve litt om du mener noe annet altså. De spiller ikke engang i samme divisjon.

 

Så bra at det kommer der også. Air drop har vært der en god stund. Tipper også at når det kommer så virker det sådær i en god stund i motsetning til air drop som bare virker.

 

Kanskje fordi mange ikke har messenger? Det kan jo løses med WhatsApp og whatnot, men det er noe med ting som kommer og bare virker. Ikke så nøye for "entusiaster", men for svigers som ikke har greie på sånt betyr det en del.

 

Det er jo litt morsomt at en 4år gammel telefon får alle oppdateringer som en ny telefon i dag får. Hos 99% av Android telefonene kan man ikke si det samme. Du nevner oneplus og pixel relativt ofte, men tenk på at du da snakker om produsenter som knapt har markedsandeler. Hvor stor er den?

 

Er det virkelig komplett umulig å ha en diskusjon om slike ting uten at folk skal miste helt forstanden å ikke evne å se begge sider av saken?

 

Ingen av backupløsningene DU har prøvd nei. Betyr det at det ikke finnes da? Jeg har prøvd backupløsningen som er ment for rene Androidtelefoner og det fungerer akkurat som iCloud. Hvorfor den samme løsningen ikke fungerer på Huawei, Samsung osv sier jo seg selv. 

 

Mange ikke har messenger? Facebook har 2,38 billioner brukere. Har du en Facebook-konto så har du en Messenger-konto (Messenger hadde forøvrig 1,3 billioner brukere i 2018). 

 

Jeg tok en titt på oversikten over hvilken modeller som får Pie og flere av dem er 3 år gamle men blir likevel oppdatert. OnePlus har 2% av markedsandelene som gir en 5 plass. Ganske imponerende med tanke på hvor få modeller de har gitt ut.

 

Klart det blir en vanskelig å diskutere når påstandene dine faller i grus gang på gang. 

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Jaja dette gir ingen mening å diskutere som vanlig. Jeg blir direkte fascinert av hvor mørke fanboy briller det er mulig å få på seg. Lykke til. Trådstarter fikk tatt et valg og tenker han blir godt fornøyd med det :)

 

Ja det er best å gi seg når man går tom for argumenter. Skal jeg sitte å lyve og si at backupløsningen er dårlig bare fordi du mener den er bedre på iOS når du ikke engang har testet hvordan backupløsningen på Android er ment å funke?

 

Som jeg har sagt tidligere, jeg har både hatt iOS og Android. Jeg prøver å fortelle deg hvordan ting virker på produkter som kjører Android som det er ment for å være. Hvordan Android funker på Samsung, Huawei etc har ingenting å si, fordi de forskjellige produsentene har valgt å ha sitt eget skin oppå som ødelegger for stock funksjoner på Android. Derfor kan ikke du sitte å si at Android er full av bugs når det i realiteten er skins til de forskjellige produsentene det er noe galt med.  

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...