Gå til innhold

TEST: Netatmo værstasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrufestet for utendørsmodulene er av dårlig kvalitet, har erstattet dette med annet. Utemodulene er heller ikke av spesielt god værbestandig byggekvalitet. Hadde en vindmåler som tippet rundt og ble fylt med vann. Radiosignaler er for svake hvis vindmåleren skal opp i høyden (noe den skal) og man har f.eks stålplatetak. Burde kunne kables eller ha løs antenne. Presentasjon av data er ikke spesielt imponerende, hverken i app eller nettleser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes åpenbart bedre værstasjoner. Men finnes det bedre værstasjoner som er like enkle å plassere, i samme prisklasse og lette å koble til internet/telefon/nettbrett?

 

Går man over på Davis, Oregon eller lignende så må du jo mangedoble prisen(og får naturligvis bedre kvalitet/måling) og de må kobles til en PC for å få hentet ut data. Til nøds får man kanskje de med blåtann, men de fungerer da bare når man er hjemme.

 

Jeg har selv en Netatmo hjemme og er veldig fornøyd. Den gjør det som står på pakken, og jeg kan sjekke ute- og innetemperatur både hjemme og mens jeg er bortreist, samt se historikken i løpet av en gitt periode. Jeg er og enig i at data nok kunne vært presentert bedre, men den gjør jobben for hvermannsen. De som er spesielt interessert i værdata og historikk vil naturligvis søke etter mer profesjonelle løsninger. :)

 

Jeg liker spesielt godt at jeg får varsel om en del ting, som frostvarsel, kraftig reduksjon i utetemperatur og luftkvalitet inne. Og jeg liker og at man via nettsiden kan følge med på andre lignende værstasjoner(kun utemodulen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en kompis som har noe superavansert greier på hytta si. Kamera, vind, nedbør, luftfuktighet, temperatur. Husker dessverre ikke merket. Så fort det var montert var det like lett å sette opp Netatmo, men med betydelig bedre app for presentasjon av dataene. Så selv om en får bedre og mer avanserte produkter så trenger de ikke bli mer avanserte å bruke. Han har full kontroll via telefonen på både ute- og inneklima. Ingen PC har vært bruk på noe som helst tidspunkt.

Lenke til kommentar

Har en kompis som har noe superavansert greier på hytta si. Kamera, vind, nedbør, luftfuktighet, temperatur. Husker dessverre ikke merket. Så fort det var montert var det like lett å sette opp Netatmo, men med betydelig bedre app for presentasjon av dataene. Så selv om en får bedre og mer avanserte produkter så trenger de ikke bli mer avanserte å bruke. Han har full kontroll via telefonen på både ute- og inneklima. Ingen PC har vært bruk på noe som helst tidspunkt.

 

Denne kanskje ...

 

BLOOMSKY SKY2 WEATHER STATION

 

Eneste jeg fant med kamera - vha google...

Noen som selger den i Norge?

Lenke til kommentar

Har hatt netamo i et par år selv. Fungerer fint. Bruker gjerne pent.no i det vanlige for værmelding men har blitt mer obs på innendørs luftkvalitet, lufting og hvor lite som skal til av besøk eller aktivitet for at CO2 nivåene blir høye. Litt skummelt at man kan lese av sengeaktiviteter i appen over tid ved å se på CO2 topper på soveromsmodulen...

Lenke til kommentar

Jeg har et vindu jeg ser ut av. Etter byggingen av huset så er det stort sett gratis. Det kan også åpnes, om luftkvaliteten innendørs blir litt infisert av fjerting o.l.

yr.no er gratis, sett bort fra innkjøpet av en pc-ting og 0.x1 øre i strøm for å lete opp/starte appen. Ser du dette innlegget så er det gratis.

Er du på sjøen, så har du gratis radio som forteller deg om været generelt, strøm og bølgehøyde der du er spesielt.

 

Men, det er selvfølgelig fritt frem for å stadig kjøpe dingser man ikke på noen som helst har bruk for.

 

Om du ikke er overbevist, så ble du tildelt en hjerne når du ble født. Den er alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et vindu jeg ser ut av. Etter byggingen av huset så er det stort sett gratis. Det kan også åpnes, om luftkvaliteten innendørs blir litt infisert av fjerting o.l.

yr.no er gratis, sett bort fra innkjøpet av en pc-ting og 0.x1 øre i strøm for å lete opp/starte appen. Ser du dette innlegget så er det gratis.

Er du på sjøen, så har du gratis radio som forteller deg om været generelt, strøm og bølgehøyde der du er spesielt.

 

Men, det er selvfølgelig fritt frem for å stadig kjøpe dingser man ikke på noen som helst har bruk for.

 

Om du ikke er overbevist, så ble du tildelt en hjerne når du ble født. Den er alene.

 

Jeg har også flere vinduer, men jeg greier ikke å se hvor mange grader det er ute (eller inne). Men det skyldes antagelig hjernen jeg er tildelt. Derfor har jeg en dings i stedet...

 

yr.no er vel heller ikke alltid korrekt - spesielt når det gjelder lokale forskjeller. Tok en kjapp fakta sjekk nå:

 
yr.no:
Vær: Delvis skyet, pent
Temp. ute: 20C
Temp. inne: ?
Nedbør: 0mm
Trykk: 1006hPa
Luftfuktighet: 47%
 
Virkelig:
Vær: Skyet, lett regn
Temp. ute: 16.8C
Temp. inne: 23.1C
Nedbør: 0.2mm
Trykk: 1005hPa
Luftfuktighet: 73%
 
:)
 
... men vi har alle forskjellige behov ...
Endret av helsten2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har et vindu jeg ser ut av. Etter byggingen av huset så er det stort sett gratis. Det kan også åpnes, om luftkvaliteten innendørs blir litt infisert av fjerting o.l.

yr.no er gratis, sett bort fra innkjøpet av en pc-ting og 0.x1 øre i strøm for å lete opp/starte appen. Ser du dette innlegget så er det gratis.

Er du på sjøen, så har du gratis radio som forteller deg om været generelt, strøm og bølgehøyde der du er spesielt.

 

Men, det er selvfølgelig fritt frem for å stadig kjøpe dingser man ikke på noen som helst har bruk for.

 

Om du ikke er overbevist, så ble du tildelt en hjerne når du ble født. Den er alene.

 

Jeg har også flere vinduer, men jeg greier ikke å se hvor mange grader det er ute (eller inne). Men det skyldes antagelig hjernen jeg er tildelt. Derfor har jeg en dings i stedet...

 

yr.no er vel heller ikke alltid korrekt - spesielt når det gjelder lokale forskjeller. Tok en kjapp fakta sjekk nå:

 

yr.no:

Vær: Delvis skyet, pent

Temp. ute: 20C

Temp. inne: ?

Nedbør: 0mm

Trykk: 1006hPa

Luftfuktighet: 47%

 

Virkelig:

Vær: Skyet, lett regn

Temp. ute: 16.8C

Temp. inne: 23.1C

Nedbør: 0.2mm

Trykk: 1005hPa

Luftfuktighet: 73%

 

:)

 

... men vi har alle forskjellige behov ...

Vel, med de enorme forskjellene du viser til, så er det jo soleklart at noen må lage noe som du kan kjøpe for å finne ut av det.

 

Det jeg vil frem til, er at det faktisk blir brukt energi og materialer for å lage disse tingene som du sikkert nok er enig i er helt unødvendige.

 

Du kaller det et behov. Jeg kaller det en løgn. Du har slett ikke behov for denne dingsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, med de enorme forskjellene du viser til, så er det jo soleklart at noen må lage noe som du kan kjøpe for å finne ut av det.

 

Det jeg vil frem til, er at det faktisk blir brukt energi og materialer for å lage disse tingene som du sikkert nok er enig i er helt unødvendige.

 

Du kaller det et behov. Jeg kaller det en løgn. Du har slett ikke behov for denne dingsen.

Tror ikke du kan uttale deg om mine behov. Men jeg hadde klart med uten denne dingsen, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har denne både hjemme og på hytta. Fungerer for det meste veldig bra. På hytta er den knyttet mot IFTTT og som slår av og på varmen basert på målingene fra innendørsenheten slik at temperaturen holdes jevn om vinteren når jeg ikke er der.

IFTTT slår også på varekabel i vannintaksrør (som er dårlig isolert i inntak) dersom utendørstemperaturen faller under 0 grader.

I motsetning til andre her på forumet, syntes jeg at presentasjon av data er oversiktelig og grei på mobilen. Syntes det er nyttig å kunne sjekke værdata både hjemme og på hytta når jeg ikke er der. Det kan faktisk skille ganske mye fra yr.no observasjoner noen mil unna, når det gjelder temperatur, regn og vind.

Lenke til kommentar

Jeg har et vindu jeg ser ut av.

 

Nå trenger du bare å pådra deg gikt, så kan du visst nok kjenne på leddene hvordan været blir i morgen også.

Kanskje du kan lage en æpp hvor du kommer med oppdateringer fra vinduet ditt?

 

Det er ikke til å stikke under en stol at folk er sykelig opptatt av været, slik har det nok alltid vært.

Personlig er jeg mer opptatt av hvordan været blir, enn hvordan været ér, ettersom jeg også klarer å finne ut om det er sol, overskyet, regner eller snør akkurat nå, ved å se ut av vinduet.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...