Gå til innhold

Ny elsparkesykkelgigant lanserer i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Circ og Flash er samme selskap. Flash endret navn til Circ nylig. Mangel på kunnskap?

 

Dere glemmer også å nevne det beste selskapet i byen, Ryde. Som forøvrig også er norske, og har de beste sparkesyklene (etter min mening). De tar vel 2 kroner per minutt.

 

Selvkritikk tas herved! Visste faktisk ikke at Circ og Flash var samme selskap. Har rettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Circ og Flash er samme selskap. Flash endret navn til Circ nylig. Mangel på kunnskap?

 

Dere glemmer også å nevne det beste selskapet i byen, Ryde. Som forøvrig også er norske, og har de beste sparkesyklene (etter min mening). De tar vel 2 kroner per minutt.

 

Selvkritikk tas herved! Visste faktisk ikke at Circ og Flash var samme selskap. Har rettet.

Ja, må være lov å ta feil innimellom
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Circ og Flash er samme selskap. Flash endret navn til Circ nylig. Mangel på kunnskap?

 

Dere glemmer også å nevne det beste selskapet i byen, Ryde. Som forøvrig også er norske, og har de beste sparkesyklene (etter min mening). De tar vel 2 kroner per minutt.

Jeg ser sjelden en Ryde sykkel stående, eller i bruk for den sakens skyld.

Lenke til kommentar

Ikke vet de at det er maksfart på fortau.

Ikke vet de at de ikke skal være i sykkelfelt.

Nei takk, få de vekk frem til vi har trafikkopplæring i barneskolen slik som de har i Danmark og flere steder i Sverige hvor barn lærer hvordan de skal ferdes i trafikk på sykkel, slik at de ikke skader seg selv eller andre.

Her i Fredrikstad har jeg sikkert blitt snittet en gang om dagen av idioter på elsparkesykkel som ikke kan veitrafikkloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vet de at det er maksfart på fortau.

Ikke vet de at de ikke skal være i sykkelfelt.

Nei takk, få de vekk frem til vi har trafikkopplæring i barneskolen slik som de har i Danmark og flere steder i Sverige hvor barn lærer hvordan de skal ferdes i trafikk på sykkel, slik at de ikke skader seg selv eller andre.

Her i Fredrikstad har jeg sikkert blitt snittet en gang om dagen av idioter på elsparkesykkel som ikke kan veitrafikkloven.

 

Hva mener du med at de ikke skal være i sykkelfelt? Det er vel den mest egna plassen å bruke sparkesykkel på?

Lenke til kommentar

Ryde.. For ett fælt navn.

Si det på Engelsk så er det synonymt med rude(frekk), si det på Norsk så betyr det ingenting.

Jaja.

 

Engelsk er ikke ditt andre språkfelt skjønner jeg, for Ryde går vel mere på at det skal være slang for Ride, som betyr Tur.

 

Og i din andre kommentar er det endel vås som du prøver å formidle. Enig i at det kjøres for kjapt med disse i nærheten av andre folk på fortauene i sentrum. Men at disse ikke har noe på sykkelfelt å gjøre er jo bare dumt, disse går under sykkel reglene og er derav også en "sykkel". Du klager på at de er på fortauene og at de kjører i sykkelfeltene, ikke til å bli klok på.Selv kjører jeg Elektrisk skateboard, som jeg bruker til og fra jobb samt alt av annet ærend jeg må på i Oslo. For din del må jeg bare si dessverre så er dette framtiden for "Last Mile Vehicle". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med at de ikke skal være i sykkelfelt? Det er vel den mest egna plassen å bruke sparkesykkel på?

 

Han klager over at de er på fortauene og at de er i sykkelfeltene, dette er vel en av de grinete gubbene som sitter hjemme i sofan og klager på alt som ikke interesserer han eller henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke se hvordan vi får glede av så mange aktører på markedet.

 

En modell a bysykler i Oslo hadde vært å foretrekke. Evt en lisensordning med et begrenset antall aktører, men strenge forpliktelser og direkte ansvar.

 

Det er jo fint med elsparkene, men nå er det bare kaos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah yes, en ny gjenstand for svaksynte å tryne over.
Som folk i farta kan skade seg på.
Som kan kjøre deg ned i en by bygget for 1/4 del av dagens antall med mangel på plass til bil, mennesker, sykler, busser, trikker etc.

Countdown til nærmeste dødsulykke: 10,9,8.....

Lenke til kommentar

pris pr minutt er ganske dustete. pris pr km ville gitt tryggere gater når kjipe nordmenn prøver å komme seg fortest mulig frem for å spare litt småpenger. det hadde heller ikke gjort noe om alle bare viste litt folkeskikk når det gjelder parkering om det er et problem at de ligger strødd. da må iallefall ansvaret for rydding falle på selskapet som leier de ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...