Gå til innhold

Det er jentenes tur til å slåss i ny River City Ransom-oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare til å stålsette seg. Her kommer det til å flomme over av SJW-hets og lignende. Jeg ser ikke noe problem med at man kan styre damer i stedet for menn. Jeg mener, Skullgirls er jo et veldig trivelig spill og der ligger det til og med Girls i navnet.

 

2 skolejenter som sloss seg fram for å redde sine mannlige kjærester er en spillfantasi du lenge har sett fram til?

#respectwamen

Lenke til kommentar

 

Det er bare til å stålsette seg. Her kommer det til å flomme over av SJW-hets og lignende. Jeg ser ikke noe problem med at man kan styre damer i stedet for menn. Jeg mener, Skullgirls er jo et veldig trivelig spill og der ligger det til og med Girls i navnet.

2 skolejenter som sloss seg fram for å redde sine mannlige kjærester er en spillfantasi du lenge har sett fram til?

#respectwamen

Hvor sa han det? :dontgetit:

Endret av Randalf the Black
Lenke til kommentar

At vi kan leve i 2019 og fortsatt se at det er noe smått som er igjen som kan kalles kontroversielt i å slippe til kvinnelige spillkarakterer er utrolig..

 

Basert på reaksjoner man ser når det slippes til "jente content" til spill/spillserier.

Ikke noe gale med kvinnelige karakterer og det er det vel ingen som sier heller. De har eksistert i alle år. Det som er gale er når de skal tvinges inn der det hører lite hjemme. F.eks hvordan det opprinnelig ble gjort i Battlefield 5.

 

Jeg har spilt min del med River City Ransom på 90 tallet og kan ikke si jeg husker noe annet enn menn som banket menn, så jeg ble litt overrasket når det så ut som det kom et spill hvor hovedkarakterene bare er kvinnfolk og offerene bare var menn (men viste at onde kvinner også var representert). 

Endret av PantZman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At vi kan leve i 2019 og fortsatt se at det er noe smått som er igjen som kan kalles kontroversielt i å slippe til kvinnelige spillkarakterer er utrolig..

 

Basert på reaksjoner man ser når det slippes til "jente content" til spill/spillserier.

Ikke noe gale med kvinnelige karakterer og det er det vel ingen som sier heller. De har eksistert i alle år. Det som er gale er når de skal tvinges inn der det hører lite hjemme. F.eks hvordan det opprinnelig ble gjort i Battlefield 5.

 

Jeg har spilt min del med River City Ransom på 90 tallet og kan ikke si jeg husker noe annet enn menn som banket menn, så jeg ble litt overrasket når det så ut som det kom et spill hvor hovedkarakterene bare er kvinnfolk og offerene bare var menn (men viste at onde kvinner også var representert). 

Da husker du feil
Lenke til kommentar

 

At vi kan leve i 2019 og fortsatt se at det er noe smått som er igjen som kan kalles kontroversielt i å slippe til kvinnelige spillkarakterer er utrolig..

 

Basert på reaksjoner man ser når det slippes til "jente content" til spill/spillserier.

Ikke noe gale med kvinnelige karakterer og det er det vel ingen som sier heller. De har eksistert i alle år. Det som er gale er når de skal tvinges inn der det hører lite hjemme. F.eks hvordan det opprinnelig ble gjort i Battlefield 5.

 

Jeg har spilt min del med River City Ransom på 90 tallet og kan ikke si jeg husker noe annet enn menn som banket menn, så jeg ble litt overrasket når det så ut som det kom et spill hvor hovedkarakterene bare er kvinnfolk og offerene bare var menn (men viste at onde kvinner også var representert). 

Skal forsåvidt være enig i at det å sette inn kvinnelige soldater f.eks. inn der det blir historiske unøyaktigheter er en uting. Men det er av samme grunn som at det å klemme inn Afrikanske Nazi-Soldater er en uting, så det har ikke noe å gjøre med kjønnet spesifikt.

 

Å ha kvinnelige eller fargede soldater satt inn i en fantasy setting, moderne tid eller fremtidig/sci-fi setting har jeg ingenting imot og synes er bare bra.

Lenke til kommentar

 

 

At vi kan leve i 2019 og fortsatt se at det er noe smått som er igjen som kan kalles kontroversielt i å slippe til kvinnelige spillkarakterer er utrolig..

 

Basert på reaksjoner man ser når det slippes til "jente content" til spill/spillserier.

Ikke noe gale med kvinnelige karakterer og det er det vel ingen som sier heller. De har eksistert i alle år. Det som er gale er når de skal tvinges inn der det hører lite hjemme. F.eks hvordan det opprinnelig ble gjort i Battlefield 5.

 

Jeg har spilt min del med River City Ransom på 90 tallet og kan ikke si jeg husker noe annet enn menn som banket menn, så jeg ble litt overrasket når det så ut som det kom et spill hvor hovedkarakterene bare er kvinnfolk og offerene bare var menn (men viste at onde kvinner også var representert). 

Skal forsåvidt være enig i at det å sette inn kvinnelige soldater f.eks. inn der det blir historiske unøyaktigheter er en uting. Men det er av samme grunn som at det å klemme inn Afrikanske Nazi-Soldater er en uting, så det har ikke noe å gjøre med kjønnet spesifikt.

 

Å ha kvinnelige eller fargede soldater satt inn i en fantasy setting, moderne tid eller fremtidig/sci-fi setting har jeg ingenting imot og synes er bare bra.

Man kan spille som svart kvinnelig nazi-soldat i COD WW2 multiplayer. Ikke at jeg ser ett problem med det, men hadde reagert om det var en del av kampanjen.

Lenke til kommentar

2 skolejenter som sloss seg fram for å redde sine mannlige kjærester er en spillfantasi du lenge har sett fram til?

#respectwamen

 

Vel. Jeg kan ikke si at det er en spillfantasi. Men så har jeg da heller ikke store fantasier om 2 skolegutter som sloss seg frem for å redde sine mannlige kjærester. Jeg har i det hele tatt svært lite fantasier tilknyttet Beat Em Ups, med unntak av da jeg var veldig ung og så disse lettkledde baddie-damene som Nora i Streets of Rage. Jeg hadde ikke lyst å slå damer, og så var det noe underlig med at de valgte å trippe rundt på høye hæler og piske folk. Vet ikke helt hva det var. Men det var mer en observasjon enn en fantasi.

 

Men til syvende og sist så kan jeg ikke si at jeg bruker spill på den måten som du kanskje henspiller på. Jeg bare gir en lang f**n i hvilket kjønn protagonistene har når selve spillet ikke har noen historisk bakgrunn som gjør at det er helt urealistisk, samtidig som spillet utgir seg for å være noenlunde realistisk.

 

Det jeg derimot syns er litt irriterende er når folk bruker enhver anledning til å raljere om SJW og dets like, selv i tilfeller der det på meg ikke virker som det er noe grunnlag for dette. Her vurderte jeg å legge til et avsnitt om "...men det er vel ikke politisk korrekt" etc, men jeg tror jeg dropper den diskusjonen. 

 

Jeg vil også påpeke at det ikke er uhørt at man har kvinnelige protagonister i andre sjangre. RGP for eksempel, eller Bayonetta for å ta noe helt annet.

Lenke til kommentar

Nehei, tøft ^^ dét spillet var crazy. Finnes et Nintendo World Cup-spill i Japansk versjon som har de samme figurene, men med helt latterlige og hysteriske animasjoner. Blant annet gjør om ballen til en fisk når man brassesparker den ^^ Nekkutsu soccer, tror jeg det het ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...