Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avlysning i siste liten/mangel på respekt for folks tid - et samfunnsproblem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant nok har samtlige kjøpere holdt avtalene sine på Finn.no i det siste, etter jeg startet tråden.

jeg belønner disse med gode vurderinger og "10 poeng" slik at andre selgere ser at de er seriøse. Allikevel merker jo jeg at jeg passer på å holde de 4-5 andre interesserte hver gang varme i tilfelle en plutselig avlysning. Skulle jo ikke behøvd det.

 

Jeg tror man taper mye på ikke kreve av de som sliter psykisk. Man blir dessverre ikke bedre når man får lov å unngå, og blir sykeliggjort, og man bygger opp om "psykisk-syk-identiteten". Eksponeringen kan gi en verdifull mestringsfølelse hos den med sosial angst eller panikkangst, likeså kan det at man klare å holde en avtale for en person med depresjon være positivt for selvfølelsen. Å ha psykisk sykdom unnskylder en ikke fra å være ærlig, respektfull osv.

 

Tror langt ifra alle sliter psykisk, uansett. Og jeg sitter jo igjen med et sterkt inntrykk av folk er rævhål. Når man f.eks sier, uten å gi beskjed om at man ikke kom på en visning ; "beklager jeg kom ikke på visningen igår da jeg funnet meg sted å bo"så vitner det jo om latskap og respektløshet, ikke psykiske problemer. Jeg føler det går mye igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som konsekvent kommer for sent, viser klare tegn på at de ikke respekterer andres tid

 

(...)

 

Jeg gidder ikke behandle likesinnede som barn om de ikke engang vil si de mentalt er barn

Det at du tror det handler om å ikke ha respekt for andre sin tid, og sammenligner psykisk sykdom med utviklingshemming (som gjerne er det vi legger i begrepet "mentalt er barn") viser strengt tatt bare at du egentlig ikke aner noe om hva du snakker om.

 

Men det er kanskje like greit for folk med f.eks. angstlidelser å unngå å ha noe å gjøre med folk med dine holdninger  :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå forstår jeg ikke helt hvorfor det ble så voldsomt fokus på sinnslidelser.

Jeg regner med at folk som er for syke til å bruke finn stort sett unngår å bruke det.

 

I all hovedsak handler det antagelig mest om at folk ikke respekterer et navn på skjermen og i såfall ikke viser nok respekt til å overholde avtaler.

 

Bruker ikke finn nok til at jeg har opplevd noe særlig av slikt. Jeg er vant til at avtaler overholdes og opplever stort sett det i de fleste sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå forstår jeg ikke helt hvorfor det ble så voldsomt fokus på sinnslidelser.

Jeg regner med at folk som er for syke til å bruke finn stort sett unngår å bruke det.

 

I all hovedsak handler det antagelig mest om at folk ikke respekterer et navn på skjermen og i såfall ikke viser nok respekt til å overholde avtaler.

 

Bruker ikke finn nok til at jeg har opplevd noe særlig av slikt. Jeg er vant til at avtaler overholdes og opplever stort sett det i de fleste sammenhenger.

Jeg vet heller ikke hvorfor det ble et så sykt stort fokus på mentale lidelser. Tror det handler mer om mangel på respekt for andres tid, og jeg mener at det er samfunnsproblem at man glemmer at det er verden utenfor ens egen nesetipp.

 

Uansett fikk jeg ganske mye ut av Taurean sitt svar her tidligere. Jeg gjør kun avtaler nå med dem som har gode vurderinger inne på Finn og som tydeligvis har lest annonsene mine skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...