Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Om hamstre, magi og Baldur’s Gate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt skrevet :) Sitter med akkurat de samme minnene :)

Gleder meg stort til Baldurs Gate 3, og håpet er stort på at de får det til bra ! Selv om jeg er over 40 år så klør det virkelig i fingrene når gamle slagere fra fordums tid enten remakes eller får ny bekledning eller oppfølgere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Det er en scene i den høyst middelmådige komedien The Cable Guy". Her mista du meg. The Cable guy er f***ings epic.

 

Edit: skal lese resten av artikkelen når jeg ikke er butthurt lenger

 

Smak og behag er 100% subjektivt,  dog har jeg aldri likt noen ting Jim carrey spiller i.

 

Baldurs Gate derimot er fantastiske spill. Som jeg fremdeles spiller fra tid til annen. Har enda ikke falt helt for noen av de moderne isometriske spillene, så vi får se om BG3 klarer å gjennskape magien eller ikke, men veldig spent :)

Lenke til kommentar

Personlig ikke veldig imponert at dere har viet så lite tekst til to av de største og mest innflytelsesrike rollespillene noensinne laget.

 

Er også knapt noe substans å snakke om i den teksten som finnes. Det er lite om hvordan spillet fungerer og hva som gjør det så bra. Eller hvordan det ble laget. Det er stort sett opplistende, søvndyssende mimring uten særlig rød tråd. Blir overrasket hvis noen av disse spillene i det hele tatt ble slått på i forbindelse med skrivingen av denne artikkelen.

 

Forresten heter det "skjellsettende", ikke "sjelsettende" eller hva dere skrev, og dere bruker to forskjellige typer anførselstegn i forskjellige sammenhenger som jeg tør påstå ikke er så profesjonelt. Og "memorisert" tror jeg ikke finnes i ordboken.

 

I tillegg er dere frekke nok til å be meg betale 39 kroner i måneden på en ganske invaderende måte for mer av dette.

 

Kan bli aktuelt hvis jeg først blir overbevist om å hviteliste dere på adblockeren min!

Lenke til kommentar

Personlig ikke veldig imponert at dere har viet så lite tekst til to av de største og mest innflytelsesrike rollespillene noensinne laget.

 

Er også knapt noe substans å snakke om i den teksten som finnes. Det er lite om hvordan spillet fungerer og hva som gjør det så bra. Eller hvordan det ble laget. Det er stort sett opplistende, søvndyssende mimring uten særlig rød tråd. Blir overrasket hvis noen av disse spillene i det hele tatt ble slått på i forbindelse med skrivingen av denne artikkelen.

 

Forresten heter det "skjellsettende", ikke "sjelsettende" eller hva dere skrev, og dere bruker to forskjellige typer anførselstegn i forskjellige sammenhenger som jeg tør påstå ikke er så profesjonelt. Og "memorisert" tror jeg ikke finnes i ordboken.

 

I tillegg er dere frekke nok til å be meg betale 39 kroner i måneden på en ganske invaderende måte for mer av dette.

 

Kan bli aktuelt hvis jeg først blir overbevist om å hviteliste dere på adblockeren min!

 

Takk for at du påpekte feilene her. Du har helt rett i at "sjelsettende" ikke er riktig stavemåte, og "memorisert" skal selvfølgelig være memorert. Trodde jeg hadde fanget opp alle tilfellene av ulik anførselstegnsbruk, men en setning snek seg gjennom.

Lenke til kommentar

Takk for at du påpekte feilene her. Du har helt rett i at "sjelsettende" ikke er riktig stavemåte, og "memorisert" skal selvfølgelig være memorert. Trodde jeg hadde fanget opp alle tilfellene av ulik anførselstegnsbruk, men en setning snek seg gjennom.

 

Når skal dere anmelde Heaven's Vault, Devotion og Pathologic 2? Kommer dere til å gi 6/10 til Breath of the Wild 2 også? Er dere Sony fanboys kanskje?
 
Hvorfor har dere ikke mer videoinnhold, sånn som alle nettsidene dere oversetter nyhetene til har?
 
Ca. 5% av sjefer av Fortune 500-selskap er kvinner. Gamer.nos kvinneandel er på 2,8%. Jeg sier ikke dette nødvendigvis er en dårlig ting, jeg lurer bare på hva deres offisielle standpunkt er på hvorfor det er slik. Mener dere at jenter ikke liker dataspill eller er flinke nok til å skrive om den? Eller kjører dere bevisst en "maskulin" profil? Hva er deres offisielle standpunkt rundt sensur av Call of Duty?
 
Hvordan kan jeg være sikker på at dere er til å stole på når dere annonserer for de samme spillene dere anmelder? Jf. enorme Bloodstained-annonser i Bloodstained-anmeldelsen. Greit nok at dette er ganske vanlig, men når dere ber om finansiell støtte for tekst av så lav kvalitet blir jeg bekymret for hva annet dere kan finne på å gjøre for penger. Det har jo også, etter det jeg forstår, blitt påvist at det har foregått slike sammarbeid mellom media og spillselskap i utlandet så det gir ekstra grunn til varsomhet.
 
Jeg mener det ville vært rimelig at dere offentliggjorde prosedyrene deres for hvem som får anmeldelser osv. slik at hvis det finnes blindsoner som for eksempel gjør det mulig for de samme som tjener på annonsene å manipulere mottakelsen av ulike spill, så burde vi lesere vite om og kunne diskutere disse. I hvert fall hvis vi skal være betalende kunder.
 
Hvis dere kan gi tilfredsstillende svar på spørsmålene over, spesielt det med Botw og Sony fanboy, er jeg villig til å whiteliste dere på adblockeren min til å begynne med.
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Fleskelars skrev (2 timer siden):

Baldurs Gate , Diablo og Fallout,,,,,,kan sammenlignes med tiden før og etter den industrielle revolusjon da disse spillene kom . Er glad for å kunne ha opplevd alle de drastiske forandringene som har skjedd de siste 40-50 årene . Disse spillene var helt utrolige da de kom .

Gleder meg til å spakdytte Baldurs gate 3 😇

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...