Gå til innhold

GUIDE: Glemte (men gode) mobiler Ny mobil til billig penge? Dette er mobilene markedet «glemte»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At prisfallet er kraftig over ett år etter lansering er ikke uvanlig. Da har man også kun ett år igjen med Androidoppdateringer.

 

At det kun gis oppdatering i to år fra lanseringsdatoer en dårlig side med Android.

 

Det minner meg også på at tek.no var meget klare på å forlate samarbeidet med diskusjon.no for to år siden...

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At prisfallet er kraftig over ett år etter lansering er ikke uvanlig. Da har man også kun ett år igjen med Androidoppdateringer.

 

At det kun gis oppdatering i to år fra lanseringsdatoer en dårlig side med Android.

 

Det minner meg også på at tek.no var meget klare på å forlate samarbeidet med diskusjon.no for to år siden...

 

Har ikke peiling på hva slags android version mobilen min har å kunne ikke brydd meg mindre.

 

Når jeg kjoeper en 10000kr mobil forventer jeg meg at alt fungerer perfekt ut av esken ellers blir det pengene tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper alltid forrige [gamle] modeller.

I fjor kjøpte jeg mate 10 pro for 3400 kr.

Nå byttet jeg til note 9 som jeg betalte 4700 kr for..

Ligger en litt etter "siste " nytt er det masse å spare.

Kjøper en exynos prosessoren til Samsung er det masse "custom roms" tilgjengelig så en har oppdatert telefon i lange tider...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har ikke peiling på hva slags android version mobilen min har å kunne ikke brydd meg mindre.

 

Når jeg kjoeper en 10000kr mobil forventer jeg meg at alt fungerer perfekt ut av esken ellers blir det pengene tilbake.

 

Det er deg. mange andre er derimot ikke deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At prisfallet er kraftig over ett år etter lansering er ikke uvanlig. Da har man også kun ett år igjen med Androidoppdateringer.

 

At det kun gis oppdatering i to år fra lanseringsdatoer en dårlig side med Android.

 

Det minner meg også på at tek.no var meget klare på å forlate samarbeidet med diskusjon.no for to år siden...

 

Får sikkerhets oppdateringer lengre. De som er viktige

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo slik de ønsker at folk skal bytte ut sine mobiler etter x antall år..

Derfor som jeg skriver over her root mobilen, på xda ligger det jo masse programvare..

Da kan en holde den oppdatert i mange år uten problemer...

Hvis en ikke er opptatt av det siste og beste kameraet er en gammel toppmodell mer enn bra nok..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo slik de ønsker at folk skal bytte ut sine mobiler etter x antall år..

Derfor som jeg skriver over her root mobilen, på xda ligger det jo masse programvare..

Da kan en holde den oppdatert i mange år uten problemer...

Hvis en ikke er opptatt av det siste og beste kameraet er en gammel toppmodell mer enn bra nok..

Det er også et argument jeg levde for før, men som jeg ikke gjør nå lenger. Folk flest (også jeg) gidder ikke å laste ned roms osv for å tukle med telefonen etter endt service periode. Man kjøper et produkt og forventer at det skal være i orden, fra leverandøren. Sånn sett merker jeg at Apple fulgte opp bedre på sine produkter enn produsentene gjør med Android telefoner.

Lenke til kommentar

Jo ser den..

Samsung, lg og Huawei fyller jo telefonene med masse crap ware og bruke noe tid på root gir en mye bedre bruker opplevelse i tillegg til siste oppdateringer..

Apple har jeg ingen erfaring med så der er jeg helt blank.

Men hadde one pluss 6 og de kjører jo nesten stock Android..

Forskjellen fra overnevnte merker er som natt og dag, er iPhone i nærheten av det så helt klart mye bedre...

Alle merker/modeller skulle hatt ett valg med tilnærmet stock...

 

Men grunnen til at jeg anbefaler root er først og fremst at en kan kjøpe litt gamle modeller for under halv pris.

Og du får siste oppdatering.

Jeg kjøpte jo note 9 for 4700 kr, nå kommer jo note 10 snart og så fort den slippes er det garantert en luring på xda som porterer note 10 s rom over til note 9..

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Alle disse mobilene har kjempebra teknologi, det store problemet er som mange nevner her, Sikkerhet!!

Android systemet (uansett oppdatering) er veldig dårlig på sikkerhet, man må bruke antivirus program på den, IOS derimot har et så høyt sikkerhets system, at virus ikke er mulig å få. dette på grunn av "Sandbox" systemet Apple utviklet via Unix og MACos, IOS er programmert via samme system. Jeg anbefaler alle å sette seg inn i det og bli overrasket.

Lenke til kommentar

Alle disse mobilene har kjempebra teknologi, det store problemet er som mange nevner her, Sikkerhet!!

Android systemet (uansett oppdatering) er veldig dårlig på sikkerhet, man må bruke antivirus program på den, IOS derimot har et så høyt sikkerhets system, at virus ikke er mulig å få. dette på grunn av "Sandbox" systemet Apple utviklet via Unix og MACos, IOS er programmert via samme system. Jeg anbefaler alle å sette seg inn i det og bli overrasket.

 

Android har også en sandbox som beskytter systemet ved å legge begrensninger på hva ulike apper får lov til å gjøre. Den fungerer bare litt annerledes enn i iOS.

 

Du trenger ikke å bruke antivirus på Android om du bruker litt sunn fornuft når du installerer apper, og ikke installer tvilsomme apper fra .apk filer osv. Ikke glem at det har vært skadelige programmer i Apple's Appstore også.

 

Jeg foretrekker i hvertfall friheten ved Android. For å ta en sammenlikning: Tenk deg hvor kjip en PC hadde vært hvis du kjørte Windows og bare fikk lov til å kjøre godkjente programmer fra Windows Store  :hm: På mitt eget utstyr ønsker jeg å kunne installere akkurat hva JEG vil.

Endret av ftw
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan installere akkurat hva man vil i f.eks appstore, så lenge man installerer kun fra appstore i iOS.

 

Når det gjelder Android og Google play, kan man velge andre kilder, men da løper man en risiko for at man får grums på telefonen.

 

Begge appstore og Google play har noen ganger grums som slipper gjennom, men svært sjelden

Lenke til kommentar

LG G7 : "Denne er dessuten ekstra kraftig utstyrt, og driver selv tyngre lydutstyr. Om du er opptatt av god lyd, er LG G7 ThinQ altså et svært godt alternativ."

 

Eid en selv og NEI . Lyden var ikke like bra som på HTC hvis man skal sammenligne lyd med noen som faktisk leverer skikkelig lyd. Den spilte så lavt hva jeg var vant med at jeg trodde det var noe feil med den. Sendte den på service men de sa det ikke var noen feil.Alt de gjorde var å legge android på nytt . Å ta Tek sine meninger på hva som er bra er egentlig 50/50 spill.

Ellers er G7 en veldig fin og rask telefon med en herlig skjerm. Har stortsett brukt HTC da det er de som leverer BRA LYD og DRIVER TUNGE headsets.

Forøvrig ZTE AXOn 7 leverer også bedre lyd en G7.

 

Klart at telefoner daler i pris en stund etter lansering. Så lite å skrive om?

Lenke til kommentar

 

Har ikke peiling på hva slags android version mobilen min har å kunne ikke brydd meg mindre.

 

Når jeg kjoeper en 10000kr mobil forventer jeg meg at alt fungerer perfekt ut av esken ellers blir det pengene tilbake.

 

Det er deg. mange andre er derimot ikke deg.

Men det er mange, mange, mange andre som er som han. Jeg er en av dem. Jeg har heldigvis et menneskelig liv og er ikke blitt helt android.

Noe tydeligvis en del andre "androidiserte" er blitt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...