Gå til innhold

Analytiker: – Apple gir opp problemtastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De faktiske forhold er langt fra så optimistiske som ryktebørsen skal ha det til.

Tastaturene til Apple har kontinuerlig blitt dårligere siden den gang de hadde ALPS-taster. Du tar det for god fisk at de skal rydde opp, når de nå 3 ganger har mislyktes totalt, og samtlige ganger har lovet bot og bedring. Dette fra selskapet som har de dårligste tastaturene, og enormt mange feil og tåpelige designløsninger, både bak seg og i nåværende produktportefølje. Dessuten ingen nyvinninger til det bedre på veldig lenge.

 

Skifter til mer utbredt løsning

 

Selskapet har dessuten opprettet et ekstraordinært garantiprogram for MacBooker med tastefeil.

Det er som sagt ikke unnvikende at det oppstår problemer, de har alle en defekt, samt at de er dårlige som tastatur, og man får ingen mer utbredt løsning, man får samme defekte tastatur. Det tåler ingen slags bruk, og allerminst krevende bruk eller ugunstige omgivelser som er helt uproblematiske for andre.

 

Sørg for all del å få pengene igjen eller annet tilsvarende produkt etter å ha byttet tre ganger i henhold til norsk forbrukerkjøpsrett.

 

Det er en stor seanse å bytte tastatur på disse, og den regningen eller bryderiet er det ingen som ønsker å sitte med selv hvis man ikke har vært inne for bytting for å forlenge perioden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske forventet mtp. hvor mange som har opplevd problemer med taster som skriver dobbelt eller henger seg opp osv., men synd for min del som bare ELSKER følelsen av å skrive på butterfly-tastaturet og som ikke har hatt et eneste problem med den originale Macbook 12'' fra 2015 som jeg har hatt i fire år nå.

Lenke til kommentar

"Apples bærbare datamaskiner har lenge vært favoritter blant folk...".

 

Jaså?? Då är det väl konstigt att OS X bara har en marknadsandel kring t ex 16% i Norge (eller 14 % Worldwide), om just Apples laptos är så populära? ;)

 

http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/norway

Det blir vel feil statistikk å bruke for å si at det ikke er populært?

 

For det første så må du jo ikke ta med jobb/skolepc der folk blir tvunget til å ha Windows. I tillegg så gjelder denne diskusjonen kun for laptoper og ikke stasjonære.

 

Og da sitter du igjen med en god blanding der Macbook er veldig populært.

 

Er ingen stor fan av MacOS selv men det blir feil å si at det ikke er populært i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

"Apples bærbare datamaskiner har lenge vært favoritter blant folk...".

 

Jaså?? Då är det väl konstigt att OS X bara har en marknadsandel kring t ex 16% i Norge (eller 14 % Worldwide), om just Apples laptos är så populära? ;)

 

http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/norway

 

Det kommer nok også an på hva du mener med "favoritt". Hvis du mener "Det laptopmerket som har flest brukere", tror jeg faktisk det stemmer at Apple er favoritten. Flertallet bruker ikke Apple, men da de fleste brukere er så spredt rundt på alskens merker, er det ikke én sterk konkurrent til Apple på bærbarmarkedet.

Lenke til kommentar

Ganske forventet mtp. hvor mange som har opplevd problemer med taster som skriver dobbelt eller henger seg opp osv., men synd for min del som bare ELSKER følelsen av å skrive på butterfly-tastaturet og som ikke har hatt et eneste problem med den originale Macbook 12'' fra 2015 som jeg har hatt i fire år nå.

 

Elsker butterfly tastaturet, har 15" retina fra sen 2015 og elsker det rett og slett. Har ikke hatt problemer, men har nok vært heldig med at jeg har holdt den unna verste støvet blant annet.

Lenke til kommentar

Elsker butterfly tastaturet, har 15" retina fra sen 2015 og elsker det rett og slett. Har ikke hatt problemer, men har nok vært heldig med at jeg har holdt den unna verste støvet blant annet.

Lyst til å forklare hvorfor? Du får selvfølgelig lov til å like det, men har ikke fått forklart hvorfor noen synes det er bra så er litt nysgjerrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke mye stuereint å like butterfly-tastatur. Dette er en billig og kjip måte å lage tastaturer på. Apple er kanskje den aktøren jeg stoler minst på når ryktebørsen melder at de skal implementere egne tastatur og spare penger samtidig. De har diskutabelt mest penger, og produserer overlegent dårligst produkter, og i særdeleshet tastatur.

 

I sakens anledning er det ikke annet å gjøre enn å anta at vedkommende ikke har brukt tastaturet nevneverdig, og ikke har prøvd noe bedre.

 

Det blir vel feil statistikk å bruke for å si at det ikke er populært?

 

For det første så må du jo ikke ta med jobb/skolepc der folk blir tvunget til å ha Windows. I tillegg så gjelder denne diskusjonen kun for laptoper og ikke stasjonære.

 

Og da sitter du igjen med en god blanding der Macbook er veldig populært.

 

Er ingen stor fan av MacOS selv men det blir feil å si at det ikke er populært i denne sammenhengen.

Bærbare har for lengst overtatt for stasjonære i salgsstatistikk. Apple selger forresten nær sagt ikke stasjonære.

Man kan ekskludere all jobb-bruk og all skolegang og fremdeles se at macOS er mindre populært i absolutte tall. En mer interessant diskusjon er om macOS, eller Windows -brukere er mest oppegående mtp. blokkering av skript fra statcounter.

 

Det er forresten ikke feil å si at Apple sine maskiner er ekstremt upopulære også. Vi vet begge hvilken gruppe som vet best, interessant nok ikke de som bruker Apple etter eget valg.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

 

Kommer vel kanskje an på hvilken målgruppe/brukergruppe man ser hos. Apple er fortsatt veldig populært. Må ikke ha 50-60% av markedet for å være populært.

 

Nå har de som produserer Windows-laptoper tatt seg veldig opp de siste 5-6 årene (før det var Macbook best imo) så gir mening at Windows ligger høyt.

 

Men det blir dumt å si at Macbook ikke er populært synes jeg.

Lenke til kommentar

Den tid er dog svunnen. Folk trekker fram at salg til bruktprisene holder seg, det er nødvendigvis noe som har blitt veldig mye dårligere. Mye dyrere i innkjøp og mindre modulært.

 

Medregnet i dette har man bryderiet og skjeggabonnementet som blir levert rett til egen postkasse ved overstått garanti/forbrukerkjøpsrettstid.

 

Markedsandelene på bærbarsiden øker ikke for Apple, og av dem som har hatt det i alle år er de usikre på kjøpene sine, og angrer.

 

Av egne kunder er meningene delt, av dem med teknisk innsikt er det unisont slakt å høste. For alle andre, som jo er brorparten, lurer jeg på hvorfor de skulle hoppe på nå?

 

macOS går på sparebluss, fordi det er iPhone som er pengegrisen, dernest nettbrett, som ligner mer,

 

Apple lyger kundene huden full, og legger stille og forsiktig samme 2019-modeller til i garantiordningen sin for defekte tastaturer.

 

Anseelsen til Apple er i fall, og selv om det ikke stemmer helt, er den gjengse oppfatningen at ting var bedre under Steve Jobs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...