Gå til innhold

Model 3 får full pott i sikkerhetstest


Anbefalte innlegg

 

Airbager skal bare løse ut ved en kraftigere kollisjon. De kan gjøre mer skade enn det er verdt. (Se f.eks Takata saken.) Her ble nok bilen bremset ned litt gradvis.

 

 

Airbagene utløses bare ved kræsj som gir g-krefter over en viss grense (høy). Den grensen ble da ikke nådd i den kollisjonen du sikter til. Airbager er nemlig kraftige saker og kan forårsake skader i seg selv. De er ikke der for å gjøre kollisjonen behagelig. Kun for å øke sjansen for overlevelse.

 

Slutt å ødelegg diskusjonen med relevante faktaopplysninger. Vi er sinte på Tesla fordi de eksisterer og fordi noen liker dette bilmerket. Det er det som er viktig her!

Den ble kondemnert.. Den tålte hvis ikke 2 m i lufta ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Model 3 skåret dårligst i møte med myke trafikanter rundt seg - der fikk den 74 prosent, som fortsatt er en god skår - det er forholdsvis få modeller i NCAPs oversikter som plasserer seg nevneverdig høyere - med noen svært få som bikker forbi 80 prosent for denne gruppen.

Så det er ikke så viktig fotgjengere  blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn.

Tja, det er jo relevant med sikkerhetsgunksjonene her. Som du ser i videoen, ser du at måten de gidær denne scoren på, er når de først treffer bilen. Men du ser også fra testene at den unngår å treffe myke trafikanter. Det ville selvsagt vært enda bedre om det også var trygt for myke trafikanter å bli truffet av bilen, men at den unngår å treffe i utgangspunktet, er jo det aller beste. Så nei, det blir vanskelig å anklage for tunnelsyn når det denne testen faktisk viser er at den er best i klassen til å unngå å treffe i utgangspunktet, og den traff den ingen myke trafikanter i testen. Måten de testet det på, var ved å smadre "myke trafikanter" inn i bilen og se hvordan de tok skade. Men dette er jo en langt mindre viktig funksjon dersom de ikke krasjer i utgangspunktet.

 

Den eneste av disse testene som ga noe annet enn full pott med myke trafikanter, var et barn som løp foran bilen, bak parkerte biler, så model 3 ikke skal se barnet før det ér i veien. Her kunne avstanden vært bittelitt lenger, men det var fremdeles bestått avstand til det løpende barnet.

Lenke til kommentar

 

 

"here we go again" Tesla er verdens beste bil, slik som Apple fans også sier om Apple produkter. Hjernevasket personer.

Fjompenisse! Du har tydeligvis ikke kjørt en Tesla.

Nei, jeg har ikke det. Men jeg har en arbeidskollega som hadde Tesla. Som gikk over til fossil bil igjen. Så det er ikke bare solskinn historier om Tesla/elbiler.

Om man skal bruke nisselogikk din så kjenner jeg langt langt langt flere som har skiftet fra fossilt til elektrisk og blitt der, enn jeg kjenner folk som har flyttet tilbake, og av disse har de med tesla også blitt ved merket i større grad enn andre, ergo er nesten alt vedrørende elbiler og Tesla solskinn.

 

Med det sakt, den eneste som bruker Tesla og verdens beste bil i samme setning her er du.

 

Jeg bruker for øvrig ikke Apple produkter og ei heller kjører jeg en Tesla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...