Gå til innhold

Saksøker Samsung for påstand om vanntette mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

Hmm... her var det åpenbart at du sitter på mye informasjon om telefon-verdenen som jeg har gått glipp av. Vennligst utdyp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

Hvilket merke er det man skal ha da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tåler telefonen å brukes under forholdene spesifikasjonene tilsier?

Ja.

Da er det ikke noe å saksøke dem for.

 

Telefonene KAN brukes under vann, akkurat slik som på bildene.

 

Om en person derimot bruker den dypere, eller med høyere trykk, så vil ikke telefonen tåle dette.

Da går det heller selvfølgelig ikke på garanti, når brukeren selv har utsatt telefonen for skadene, med vilje.

Lenke til kommentar

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

I motsetning til all den elektronikken som produseres andre steder, mener du? :p Merkelig kommentar fra noen som enten ikke er klar over, eller ikke vil akseptere at det meste produseres i Asia...

Disse flotte "retningslinjene" fra over dammen i USA du sikter til, hindret jo ikke engang Bend-gate :p Eller var det også produksjonsfeil ala Asia? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

La meg ta en wild guess her... du er en iPhone bruker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Riktignok ikke Samsung, men min LG V30 overlevde å ligge på 3-4 meter dyp fra ca. klokken 12 en fredags kveld til klokken 12 lørdags formiddag og fungerer nå 1 år etterpå helt utmerket. Når jeg dykket ned for å finne telefonen var den fortsatt på og fungerte helt fint med en gang. LG er vel også asiatisk så vidt jeg vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg brukte min Sony Xperia Z3 Compact ute i regnet og vasket den i vasken ved ett tilfelle. Da skjermen løsnet på chassiet på et tidspunkt leverte jeg den inn på garantien. Det ble først avvist da de påsto den hadde vært i nærheten av vann. Ja, jeg bekreftet jo dette da reklamen viste at de dykket med telefonen i basseng og mistet den i vasken osv. Da svarte de at "neinei, telefonen skal ikke brukes i nærheten av vann eller i situasjoner der den kan bli våt."

Jeg ringte inn igjen dagen etterpå og spurte hva som skjer nå. Da påsto de igjen at den hadde vært i nærheten av vann. Denne gangen nektet jeg for dette og da var det plutselig greit.

Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Jeg brukte min Sony Xperia Z3 Compact ute i regnet og vasket den i vasken ved ett tilfelle. Da skjermen løsnet på chassiet på et tidspunkt leverte jeg den inn på garantien. Det ble først avvist da de påsto den hadde vært i nærheten av vann. Ja, jeg bekreftet jo dette da reklamen viste at de dykket med telefonen i basseng og mistet den i vasken osv. Da svarte de at "neinei, telefonen skal ikke brukes i nærheten av vann eller i situasjoner der den kan bli våt."

Jeg ringte inn igjen dagen etterpå og spurte hva som skjer nå. Da påsto de igjen at den hadde vært i nærheten av vann. Denne gangen nektet jeg for dette og da var det plutselig greit.

Ikke vet jeg...

 

For dem som produserer telefonen er det umulig å si om brukeren har holdt seg innenfor spesifikasjonene til telefonen.

For eksempel kan de ikke se om du var 20 cm under vann, eller 2 meter.

 

Derfor dekker garantien som regel ikke vannskader, selv om telefonen skal tåle vann.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke er mulig å påvise at garantivilkårene er brutt, skal garantien fortsatt gjelde.

 

Vann er inne i en telefon som er vanntett, ergo må vannet ha kommet forbi pakningene.

Det kan lett sies at det dermed var brukerfeil.

Lenke til kommentar

 

Dersom det ikke er mulig å påvise at garantivilkårene er brutt, skal garantien fortsatt gjelde.

 

Vann er inne i en telefon som er vanntett, ergo må vannet ha kommet forbi pakningene.

Det kan lett sies at det dermed var brukerfeil.

Hvis telefonen faktisk er vanntett da.

Argumentet ditt kan brukes begge veier.

Vann er inne i telefon som (påstås) er vanntett, ergo telefonen er ikke like vanntett som produsenten sier.

Det kan ikke lett sies at det var brukerfeil.

Lenke til kommentar

 

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

I motsetning til all den elektronikken som produseres andre steder, mener du? :p Merkelig kommentar fra noen som enten ikke er klar over, eller ikke vil akseptere at det meste produseres i Asia...

Disse flotte "retningslinjene" fra over dammen i USA du sikter til, hindret jo ikke engang Bend-gate :p Eller var det også produksjonsfeil ala Asia? :p

Har lite eller ingenting med hvor de kommer fra eller produseres, poenget med artikkelen er vel at Samsung sannsynligvis har vært litt raus når de IP 68 sertifiserte modellene. Vet ikke om det finnes sertifiseringer ang stivhet i telefoner...

Lenke til kommentar

 

 

Dersom det ikke er mulig å påvise at garantivilkårene er brutt, skal garantien fortsatt gjelde.

 

Vann er inne i en telefon som er vanntett, ergo må vannet ha kommet forbi pakningene.

Det kan lett sies at det dermed var brukerfeil.

Hvis telefonen faktisk er vanntett da.

Argumentet ditt kan brukes begge veier.

Vann er inne i telefon som (påstås) er vanntett, ergo telefonen er ikke like vanntett som produsenten sier.

Det kan ikke lett sies at det var brukerfeil.

Joda, ettersom Samsung tester telefonene sine, og man kan finne slike tester utført av andre.

Lenke til kommentar

 

 

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

I motsetning til all den elektronikken som produseres andre steder, mener du? :p Merkelig kommentar fra noen som enten ikke er klar over, eller ikke vil akseptere at det meste produseres i Asia...

Disse flotte "retningslinjene" fra over dammen i USA du sikter til, hindret jo ikke engang Bend-gate :p Eller var det også produksjonsfeil ala Asia? :p

Har lite eller ingenting med hvor de kommer fra eller produseres, poenget med artikkelen er vel at Samsung sannsynligvis har vært litt raus når de IP 68 sertifiserte modellene. Vet ikke om det finnes sertifiseringer ang stivhet i telefoner...

Vil ikke akkurat påstå det var så raust.

https://youtu.be/jMqla13ubaA

Lenke til kommentar

Kommer dette som noe sjokk? Hva sjokkerer minst; at telefonene er av dårlig kvalitet eller at Samsung ikke erkjenner feil markedsføring og må sloss i mot? Dette er bare å forvente når man kjøper en telefon med asiatiske retningslinjer.

 

Det som overrasker meg mest er at de sloss imot når de har en så dårlig sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...