Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

28 år, første kjæreste, kansje? What to do.


Anbefalte innlegg

Så. Kansje det endelig blir min tur :)

 

Etter å ha vært singel hele livet. jeg har bestandig ønsket å finne meg en å dele livet med.

 

Og nå er det noe på gang her. Men jeg er jo TOTALT grønn på alt som har med dating og jenter generelt. spesielt på det hær stadiet, da jeg aldrig har vært her.

 

Det var hun som tok kontakt med meg til å begynne med, noe som er første gang for min del. vant med at det er jeg som tar kontakt. og stort sett blir avvist.

 

Men hun tok kontakt og vi pratet mye på messenger og snap. Vi sextet og mye gjennom snap til slutt. jeg inviterte henne på date, noe hun veldig gjerne ville. Men hun kannsellerte samme dag som vi skulle ut, til min store skuffelse..

 

Avtalte en ny date, hun kannsellerte også denne samme dag som vi skulle ut. dette skjedde så enda en gang. 

 

3 kannselleringer. så tenkte da at kansje hun ikke var så interessert?? Men igår så spurte jeg om vi skulle gå en tur, noe hun sa ja til. og vi fikk gjennomflrt det. var en fin tur. Vi kysset mye, og satt veldig oppå hverandre.

 

Så da tenker jeg jo at hun er interessert eller???

 

Har nå igjen avtalt en date på Fredag. 

 

Mene, hvilket stadie er vi på nå egentlig? vi er vel ganske i start fasen? kansje hun dater andre og eller? Skal jeg være forberedt på at dette kansje ikke blir nå av? 

 

Jeg er ca oppi himmelen nå..

 

Jeg veit egentlig ikke vha jeg spør om. bare er super nærvøs for at hun kansje ikke tar dette like særriøst som meg og bare dropper alt plutselig?



Anonymous poster hash: 1cb41...7d4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvil, grubling og spekulasjon er som regel værre enn å forholde seg til realitetene.

 

KAN jo hende at hun er nervøs, har presentert seg selv feilaktig - eller egentlig er fornøyd med hva som skjer på nett. Om du er i tvil og ønsker en avklaring setter du premissene selv.

 

Lås en date - kutt hvis den ikke materialiserer seg. Ved kutt vil sannsynligvis hennes reaksjon gjøre det klart hvordan det EGENTLIG ligger an.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tvil, grubling og spekulasjon er som regel værre enn å forholde seg til realitetene.

 

KAN jo hende at hun er nervøs, har presentert seg selv feilaktig - eller egentlig er fornøyd med hva som skjer på nett. Om du er i tvil og ønsker en avklaring setter du premissene selv.

 

Lås en date - kutt hvis den ikke materialiserer seg. Ved kutt vil sannsynligvis hennes reaksjon gjøre det klart hvordan det EGENTLIG ligger an.

 

Kutt hvis den ikke materialiserer seg? hva mener du da egentlig?  :)  :hmm:

 

Anonymous poster hash: 1cb41...7d4

Lenke til kommentar

Du må fjerne exitmulighetene i kommunikasjonen.

 

Sørg for at avtalen om date er krystallklar og forpliktende - altså ikke til å misforstå.  Det gjør man ved å unngå svake og/eller vage formuleringer.  F.eks ved å avslutte med et eller annet som: Fint, da har vi en avtale og møtes i baren på Lorry lørdag 20 desember kl 23:00. Jeg bestiller bord. Legg det i kalenderen din du også.

 

Kommer hun tilbake med "ja jeg skal prøve bla bla bla" kan du bare si "Ok, gi meg beskjed i morgen slik at jeg kan stryke avtalen om du ikke vil" blablabla.

 

Eksempler - du må finne på noe selv.

 

Lykke til.

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Ble du kjent med henne på nett? Isåfall kan jeg forstå at hun får litt kalde føtter før første møte. Det høres ut som turen gikk bra og da er det jo bare å se hvordan det utvikler seg videre derfra.

 

Ville ikke hatt for høye forhåpninger da det fort kan slå begge veier dette her. Alle damer er forskjellige og det kan være mange grunner til at hun viser interesse for deg. Det kommer ann på dama som sagt.

 

Når dama er på det punktet at hun faktisk liker deg og vil noe mer så tar hun seg tid til deg og setter deg forran det meste egentlig etter min erfaring ihvertfall.

Lenke til kommentar

Kort sagt, hvis hun ikke kommer some opprinnelig avtalt, da gidder du ikke å prøve mer. ;)

Hun avlyste jo 3 ganger og så møtte han og de fant virkelig tonen. Tror ikke det nødvendigvis gjelder med denne dama her. Jeg skjønner greia di, men det finnes ingen one size fits all svar her, om hva TS burde gjøre. Han burde selvsagt prate med henne og kommunisere samtidig som han ikke stresser med seriøse ting for tidlig (skremmer lett meg vekk hvis gutter er altfor pågående, jeg vil også bestemme hastigheten vi gjør ting i og det er helt OK).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun avlyste jo 3 ganger og så møtte han og de fant virkelig tonen. Tror ikke det nødvendigvis gjelder med denne dama her. Jeg skjønner greia di, men det finnes ingen one size fits all svar her, om hva TS burde gjøre. Han burde selvsagt prate med henne og kommunisere samtidig som han ikke stresser med seriøse ting for tidlig (skremmer lett meg vekk hvis gutter er altfor pågående, jeg vil også bestemme hastigheten vi gjør ting i og det er helt OK).

At enhver avgjør hastigheten er selvsagt ok, men selve begrepet hastighet indikerer bevegelse.

 

Jeg pleide aldri å bruke mye tid på å la frøknene bedrive koketteri. De ønsker selvsagt å bygge seg en samling bukker de kan plukke fra. Den leken der får de holde på med de som vil. Det pleier å ha avklarende effekt om bukken fokuserer i en annen retning uten å snu seg tilbake. Enten dukker de opp igjen, ellers så var det sannsynligvis ikke verdt bryderiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At enhver avgjør hastigheten er selvsagt ok, men selve begrepet hastighet indikerer bevegelse.

 

Jeg pleide aldri å bruke mye tid på å la frøknene bedrive koketteri. De ønsker selvsagt å bygge seg en samling bukker de kan plukke fra. Den leken der får de holde på med de som vil. Det pleier å ha avklarende effekt om bukken fokuserer i en annen retning uten å snu seg tilbake. Enten dukker de opp igjen, ellers så var det sannsynligvis ikke verdt bryderiet.

...eller så er de redd for å møte menn før de er blitt bedre kjent. Det kan være så enkelt som det. Sier ikke at det ikke finnes de som vil ha en hel bunke og bla gjennom, men å påstå at det er slik alle kvinner mest sannsynlig er blir for dumt. Kvinner må være forsiktige med fremmede menn, sånn er det bare. Det er virkeligheten vi lever i. Menn er overlegent sterkere enn kvinner og kan lett skade kvinnen hvis de føler for det, så sorry på vegne av alle kvinner at de tenker sin egen helse og sikkerhet over at du ikke skal føle at du er en av mange. So, sooo sorry! Vi må da skjønne at egoet ditt er viktigere enn vår sikkerhet. Så dumt og egoistisk av oss! 

 

Edit: Er også en nice bonus å få hvis man trosser sin egen magefølelse og hopper uti noe og noe fælt skjer, så får de alltid slengt i trynet at de skulle ha vært smartere og ikke møtt en fremmed kar så fort! Vi kan ikke vinne med alle uansett hva vi gjør.  

 

edit: 

"Men are afraid that women will laugh at them. Women are afraid that men will kill them." Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...eller så er de redd for å møte menn før de er blitt bedre kjent. Det kan være så enkelt som det. Sier ikke at det ikke finnes de som vil ha en hel bunke og bla gjennom, men å påstå at det er slik alle kvinner mest sannsynlig er blir for dumt. Kvinner må være forsiktige med fremmede menn, sånn er det bare. Det er virkeligheten vi lever i. Menn er overlegent sterkere enn kvinner og kan lett skade kvinnen hvis de føler for det, så sorry på vegne av alle kvinner at de tenker sin egen helse og sikkerhet over at du ikke skal føle at du er en av mange. So, sooo sorry! Vi må da skjønne at egoet ditt er viktigere enn vår sikkerhet. Så dumt og egoistisk av oss! 

 

Edit: Er også en nice bonus å få hvis man trosser sin egen magefølelse og hopper uti noe og noe fælt skjer, så får de alltid slengt i trynet at de skulle ha vært smartere og ikke møtt en fremmed kar så fort! Vi kan ikke vinne med alle uansett hva vi gjør.  

 

edit: 

"Men are afraid that women will laugh at them. Women are afraid that men will kill them."

Jeg har null prestisje og ego i forhold til dette. Det har med erfaring og bortkastet energi å gjøre.

 

Tror ikke jeg skal dra hele reglen mht "myten om den gode kvinnen/mor". Nøyer meg med et lite eksempel:

https://www.nrk.no/sorlandet/sjubarnsmor-domt-til-21-ars-forvaring-1.14610437

 

Når det er sagt er også jeg av den oppfatning at det er en overvekt av menn blant de som forgriper seg. Jeg er også av den oppfatning at det er større mørketall når det gjelder kvinnelige overgripere pga enda større stigma når menn og barn er de utsatte.

 

Det er opp til enhver å vurdere hva de selv ønsker å gjøre for å minimere risiko.

 

MIN oppfatning er at dersom kvinners magefølelse indikerer risiko, så bør de styre unna. Men det gjør de jo gjerne ikke. De tar risikoen og håper på det beste. Et banalt men relevant eksempel er voldtektsbølgen i Oslo (sentrum/akerselva) for noen år siden. Feministene ga klart uttrykk for at småpigerne skulle fortsette å gå gjennom strøket om det så var truseløs med miniskjørt. Fordi det var deres rett. Det er selvsagt deres rett. Men jævlig dumt. Så dine medsøstre foretrekker flere voldtektsofre for å hevde sin rett.

 

Jeg tror flere kvinner har det bedre om de tar forholdsregler slik at de ikke blir utsatt for overgrep.

Lenke til kommentar

 

...eller så er de redd for å møte menn før de er blitt bedre kjent. Det kan være så enkelt som det.

 

 

Hadde det vært saken, burde hun gitt uttrykk for det eller i hvert fall ikke inngått en avtale og så kansellert tre ganger. Nå vet ikke jeg hvor de gikk tur, men hvis det for eksempel var ute i skogen der det ikke er tett med folk, ville en redd kvinne foretrukket et mer offentlig sted å møtes. Jeg tror derfor ikke dette er forklaringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg inviterte henne ut på nytt, da turen gikk bra. Hun ville heller komme til meg sa hun. Så hun kom til meg og jeg lagde mat til oss.

Hun var ikke så veldig lenge til meg, men ga inntrykk av at hun ville treffes igjen, kysset mye. Hun spurte om hun kunne komme igjen dagen etter, og hintet om sex. Men hun kansellerte dagen etter når hun skulle komme..

 

Så idag spurte jeg om vi skulle gå en tur, noe hun ville. Men nå er hun borte igjen og ikke mulig å få Tak i. Føler at hun sender litt forskjellige signaler her. Eller er det at hun kansje ikke tør å si at hun egentlig ikke vil noe..

 

Anonymous poster hash: 1cb41...7d4

Lenke til kommentar

Ingenting her som tilsier at hun er interessert i kjæreste. Så ta det helt med ro, ikke overtenk noe. Tror du bør se på hun som en erfaring. En merkelig erfaring sådan, da hun ikke akkurat er A4.

 

Du har ikke eskalert noe, og det er godt mulig hun ikke lenger er seksuelt tiltrukket. Du er ferdig med tur nå. Be hun på middag hjemme hos deg igjen eller noe bedre for å få hun til å skjønne at overnatting og sex er inne i bildet. 



Anonymous poster hash: 4e66d...50d
Lenke til kommentar

Jeg har null prestisje og ego i forhold til dette. Det har med erfaring og bortkastet energi å gjøre.

 

Tror ikke jeg skal dra hele reglen mht "myten om den gode kvinnen/mor". Nøyer meg med et lite eksempel:

https://www.nrk.no/sorlandet/sjubarnsmor-domt-til-21-ars-forvaring-1.14610437

 

Når det er sagt er også jeg av den oppfatning at det er en overvekt av menn blant de som forgriper seg. Jeg er også av den oppfatning at det er større mørketall når det gjelder kvinnelige overgripere pga enda større stigma når menn og barn er de utsatte.

 

Det er opp til enhver å vurdere hva de selv ønsker å gjøre for å minimere risiko.

 

MIN oppfatning er at dersom kvinners magefølelse indikerer risiko, så bør de styre unna. Men det gjør de jo gjerne ikke. De tar risikoen og håper på det beste. Et banalt men relevant eksempel er voldtektsbølgen i Oslo (sentrum/akerselva) for noen år siden. Feministene ga klart uttrykk for at småpigerne skulle fortsette å gå gjennom strøket om det så var truseløs med miniskjørt. Fordi det var deres rett. Det er selvsagt deres rett. Men jævlig dumt. Så dine medsøstre foretrekker flere voldtektsofre for å hevde sin rett.

 

Jeg tror flere kvinner har det bedre om de tar forholdsregler slik at de ikke blir utsatt for overgrep.

De er ikke mine medsøstre. Nymoderne feminisme er ren kreft for samfunnet og begge kjønn. Jeg følte meg sinnssykt seksualisert og presset til å være så seksuell og horete som overhode mulig da jeg vokste opp, det er like feil som å oppfordre jenter til å holde bena lukket til ekteskap. La dem få velge selv for faen... 

Lenke til kommentar

 

Ingenting her som tilsier at hun er interessert i kjæreste. Så ta det helt med ro, ikke overtenk noe. Tror du bør se på hun som en erfaring. En merkelig erfaring sådan, da hun ikke akkurat er A4.

 

Du har ikke eskalert noe, og det er godt mulig hun ikke lenger er seksuelt tiltrukket. Du er ferdig med tur nå. Be hun på middag hjemme hos deg igjen eller noe bedre for å få hun til å skjønne at overnatting og sex er inne i bildet. 

 

Anonymous poster hash: 4e66d...50d

 

Men hvis hun virkelig ikke var interessert i å se han mer, kunne hun ikke heller bare.. ikke svare, eller si nei til ting? Jeg vet at mange sliter med å si nei til folk, spesielt jenter (vi blir oppfordret til å ikke lage oppstyr, fucker opp for mange unge kvinner og menn), men får på følelsen av at det er definitivt noe annet inni i bildet, om det er angst/redsel eller at hun egentlig ikke er singel/interessert er vanskelig å si. 

 

Dette er jo en ny bekjent for TS også, så ville vært forsiktig med å forhåndsdømme. Kunne kanskje vært en idè å prøve å legge litt press etterhvert, eller spørre rett ut hvorfor hun virker så vinglete. Er like greit å begynne å kommunisere skikkelig med en gang, og hvis hun er helt imot det så må du jo vurdere om du ønsker noe videre med noen som ikke ønsker å kommunisere med deg. For meg er dårlig kommunikasjon en dealbreaker. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Men hvis hun virkelig ikke var interessert i å se han mer, kunne hun ikke heller bare.. ikke svare, eller si nei til ting? Jeg vet at mange sliter med å si nei til folk, spesielt jenter (vi blir oppfordret til å ikke lage oppstyr, fucker opp for mange unge kvinner og menn), men får på følelsen av at det er definitivt noe annet inni i bildet, om det er angst/redsel eller at hun egentlig ikke er singel/interessert er vanskelig å si. 

 

Dette er jo en ny bekjent for TS også, så ville vært forsiktig med å forhåndsdømme. Kunne kanskje vært en idè å prøve å legge litt press etterhvert, eller spørre rett ut hvorfor hun virker så vinglete. Er like greit å begynne å kommunisere skikkelig med en gang, og hvis hun er helt imot det så må du jo vurdere om du ønsker noe videre med noen som ikke ønsker å kommunisere med deg. For meg er dårlig kommunikasjon en dealbreaker. 

 

For noen er den eneste bekreftelsen på at de er verdt noe å få oppmerksomhet/sex. Mye tyder på at det er tilfelle her. Angst/redsel, men hinter om sex og hjemmebesøk? Neppe.

 

Anonymous poster hash: 4e66d...50d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...