Gå til innhold

Nylanserte Nvidia Super-grafikkort skal yte 15 prosent bedre


Anbefalte innlegg

 

 

Her er en fin oppsummering av "Super"

 

Det er ganske rart at folk kan glemme rtx kjernen i kortene.

Men, for å hamre dette inn litt mer.

Rtx 2070 super gir deg bedre ytelse enn et 1080 ti, for lavere pris. Dette uten å ta med kjernen i beregningen.

Nei.

Rtx 2070 gir deg rett under 1080ti ytelse, bare mer mindre minne å boltre seg med. 1080ti er så og si på prosenten like kjapt som 2080 og 2070 super er fremdeles ikke like kjapt som et 2080.

 

Men klart, 2070 super er et bra kort for prisen

https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3486-nvidia-rtx-2060-super-and-2070-super-review-benchmarks

 

Tja.

2070 super vil jo koste det samme som dagens 2070.

Altså rundt 5.400,-

Og som man ser utifra testingen er det så å si like kraftig som et 2080, eller et 1080 ti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurra, kjøpte nylig en 2070, som nå blir defunct for det nye "Super" kortet som koster like mye, men gir like god ytelse som en 2080.

Tror jeg skal gi meg med disse NVIDIA kjøpene, som jeg gjorde med Intel.

 

Ja, huff. Tenk at de gir ut ett kort som er bedre enn det du allerede har. Hva gjør du når AMD kommer med en bedre prosessor enn den du har i dag? Gi opp dem å?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ps5 kommer om ikke så lenge, og den kjører fint 8k i 120fps. Også vil den kun koste ca 2500kr. Konge!

 

Om ca 1 år.

8k og 120 fps støtte, sannsynligvis ikke samtidig, selv om noen spill kan klare det.

Prisen blir mest sannsynlig det samme som de eldre konsollene, eller litt dyrere, ikke halv pris.

Lenke til kommentar

 

Så video om dette på linus sin kanal fra Anthony. Tror jeg får gå for et 2070 Super om det ikke koster skorta :p

 

Ser det koster 5400 på nettsiden til nvidia, men skeptisk.

 

Virker som en realistisk pris.

Kortet skal koste det samme som dagens 2070, med ytelsen til et 2080.

(Litt bedre enn et 1080 ti altså, men med rtx kjernen)

 

I USA ligger jo prisen på $500.

2070S når ikke helt opp til 2080 nei, ligger allerede tester på dette ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så video om dette på linus sin kanal fra Anthony. Tror jeg får gå for et 2070 Super om det ikke koster skorta :p

 

Ser det koster 5400 på nettsiden til nvidia, men skeptisk.

 

Virker som en realistisk pris.

Kortet skal koste det samme som dagens 2070, med ytelsen til et 2080.

(Litt bedre enn et 1080 ti altså, men med rtx kjernen)

 

I USA ligger jo prisen på $500.

2070S når ikke helt opp til 2080 nei, ligger allerede tester på dette ute.

2-3 FPS er ikke akkurat så veldig stor en forskjell.

Med tanke på at rtx 2070 super kommer for 5,400,- mot et 2080 til 8,500,-

Lenke til kommentar

 

Jeg har også lagt frem link til gamers nexus sin test av kortene.

 

Og som jeg føler jeg må gjenta, RTX KJERNEN.

 RTX kjernen som så langt utnyttes av 3-4 spill 9 måneder etter release?

Langt flere spill enn det nå.

For ikke å nevne programmer utviklere og designere bruker.

 

Så er det også flere spill på vei som støtter teknologien.

Lenke til kommentar

Er jo bare for AMD å lage bedre skjermkort enn Nvidia da. Er ikke verre enn det :)

Og hvor skal Amd være bedre enn Nvidia da? Ren ytelse? Kule effekter som konkurrenten ikke har som eksempelvis Ray Tracing / Egg crushing ? Tipper at fansen av de grønne kortene ( eller røde ) uansett hvordan grønt eller rødt gjør det vil si at det ikke er bra nok og fortsette å le av det. Teit fordi lommeboka til fansen har ikke alltid råd til det aller dyreste hele tiden for å få akseptabel ytelse og kule effekter som annonsert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor skal Amd være bedre enn Nvidia da? Ren ytelse? Kule effekter som konkurrenten ikke har som eksempelvis Ray Tracing / Egg crushing ? Tipper at fansen av de grønne kortene ( eller røde ) uansett hvordan grønt eller rødt gjør det vil si at det ikke er bra nok og fortsette å le av det. Teit fordi lommeboka til fansen har ikke alltid råd til det aller dyreste hele tiden for å få akseptabel ytelse og kule effekter som annonsert.

 

Er vel opp til AMD hvordan de vil prise produktene. Ingen andre. Lag ett kort som banker 2080ti til halve prisen og alle er fornøyde :)

Lenke til kommentar

 

Må nesten bare le hvor lett det er for Nvidia å gi AMD en på trynet hver eneste gang AMD kommer med ett nytt skjermkort :D

 

Det er ingenting å le av, du vil vel ha konkurranse?

Konkurranse gjør at både selskaper og kunder blir tapere over tid. Markedet i dag er et resultat av konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...