Gå til innhold

Utviklere: – Piratkopierer heller spillene våre enn å kjøpe dem fra G2A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Win 8 key fra G2A før at jeg visste at det var en usæriøs side. Fikk en key som var hele 4 siffer lang, så fikk aldri aktivert Windows. Kontaktet banken min asap å fikk heldigvis stoppet betalingen før det gikk inn på svindlerens konto. Var ikke store beløpet da så var ikke akkurat krise, men greit at ikke h*n fikk noen penger av meg.

Lenke til kommentar

G2A har jeg aldri kjøpt på, men G2play har jeg kjøpt mye, og kommer fortsatt til å kjøpe derifra.

Aldri sett G2play men fra det lille eg har sett så langt virker det som det er det samme konseptet som "key reseller", akkurat like om ikkje meir shady. Stay the fuck away

Endret av SynT
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aldri sett G2play men fra det lille eg har sett så langt virker det som det er det samme konseptet som "key reseller", akkurat like om ikkje meir shady. Stay the fuck away

 

Men da bør de gjøre noe med prisene på digitale keys da. I stedet for å sitte og grine.

Når jeg kan kjøpe spillet på fysisk disk, helt legitimt hos f.eks CDON til halve prisen av en digital pris så er det jo noe riv ruskende galt.

Så det er ikke rart det er mange key resellers når jeg kunne tjente 50-100kr pr key bare ved å kjøpe opp fysiske kopier og solgt bare key videre fortsatt under prisen på Steam.

 

En skulle tro at å slippe og trykke plater, slippe cover, slippe royalties for DVD/Blu-Ray, ingen transport, færre ledd, osv. skulle gjøre det billigere.

Nei, tydeligvis ikke.

Endret av Cappo
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det burde kanskje nevnes at om man kjøper en key via en av disse sidene, og den viser seg å ha stammet fra kjøp med stjålet kredittkortinformasjon, så må indie utvikleren tømme lommene selv. Og det er ikke bare snakk om å gi tilbake den eksakte summen, men gebyrer og f***skap også. Mao. kjøp ekte, eller på med øyelappen. For da går ihvertfall ikke utvikleren i minus.

Lenke til kommentar

 

G2A har jeg aldri kjøpt på, men G2play har jeg kjøpt mye, og kommer fortsatt til å kjøpe derifra.

Aldri sett G2play men fra det lille eg har sett så langt virker det som det er det samme konseptet som "key reseller", akkurat like om ikkje meir shady. Stay the fuck away

Har brukt det i flere år og kjøpt i hvertfall over 20 nøkler og aldri hatt noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt G2A mange ganger, og har funka like fint hver gang. Hva er egentlig galt med nøklene? De fungerer jo åpenbart i Origin, Steam osv, så et eller annet legit sted må de vel stamme fra?

 

Ja de funker desverre. Ofte er disse nøklene kommet til g2a som følge av kredittkort svindel. F.eks kan et spill ha blitt solgt ifm en bundle også har sikkerheten sviktet slik at noen har klart å få tak i 50.000 slike bundles uten å bli trukket en krone. Har snakket med en utvikler som ble utsatt for akkurat dette. Det var bare å glemme 10 år med arbeid og begynne på nytt for "alle" kjlpte spillet for 1$ på g2a og ingen for 20$ på steam. Denne ene dollaren går også rett til g2a.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Har brukt G2A mange ganger, og har funka like fint hver gang. Hva er egentlig galt med nøklene? De fungerer jo åpenbart i Origin, Steam osv, så et eller annet legit sted må de vel stamme fra?

 

Tyvegods, botter som scraper de fra nettet og stjålne kredittkort.

Åja, Fikk 4 spill når jeg kjøpte i7700k.

3 av dem solgte jeg på G2A, uten problem.

Ikke ta alle under en kam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tyvegods, botter som scraper de fra nettet og stjålne kredittkort.

men hvis det er så åpenbart slike cdkeys sider svinder steam\orgin hvorfor blir det ikke nedlagt i så fall?

Problemet er vel når man betaler for et spill, blir man mindre straffet en  å laste ned priatkopi.

Tyvgods er ikke lov men vanskeligee å bevise, da man bruker steam\orgin sine sider.

Nå informerer ikke slike steder at spillet er stjålet heller, så man kan ikke vite det helt sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte Win 8 key fra G2A før at jeg visste at det var en usæriøs side. Fikk en key som var hele 4 siffer lang, så fikk aldri aktivert Windows. Kontaktet banken min asap å fikk heldigvis stoppet betalingen før det gikk inn på svindlerens konto. Var ikke store beløpet da så var ikke akkurat krise, men greit at ikke h*n fikk noen penger av meg.

 

Windows er jo overpriset så det holder da. Og nå forsøker de å endre Windows 10 slik at vi blir produkter de kan selge elns.

Kan jo like godt nesten kjøpe Windows-lisenser i fra Ebay og andre steder da når Microsoft respekterer personvernet vårt så lavt? Kommer fort nedi kr 50 - kr 70 på Win10-lisens da.

 

Har vært lovlydig Windows-lisensbetaler helt til og med Windows 10 jeg, så har ikke mye svin på skogen så langt. Men det frister med kr 50 istedetfor hva de nå tar, ca. kr 1000 - 2000 kr for en Windows lisens eller hva det er (husker ikke nøyaktig pris i hode).

 

Godt gratis Linux finnes tilfelle ting skulle skjære seg helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...