Gå til innhold

Ny norsk bank har skrudd på støtte for betaling med Google-, Fitbit- og Garmin Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny norsk bank har skrudd på støtte for betaling med Google-, Fitbit- og Garmin Pay

 

Sbanken har da eksistert en stund, vil ikke kalle den ny.

 

Største aksjonærer er svenske:

https://sbanken.no/IR/aksjen/20-storste-aksjonarer/

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Altor_Equity_Partners

 

Sånn sett så kan man vel nesten heller ikke kalle den norsk.

 

Og jeg tviler på at dere mente målet nynorsk heller her. Overskriften blir feil slik jeg ser det. Banken er ikke ny. Hva med å forenkle det hele:

 

"Norsk bank innfører ny tjeneste hvor man kan betale med Google-, Fitbit- og Garmin Pay"

 

eller enda mindre click-bait:

 

"Sbanken innfører.. med .. Pay"

 

Sjekket for ordens skyld domenet pay.no nå, det er det visst noen eiendomsutviklere som har vært lure å investere i.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ny norsk bank har skrudd på støtte for betaling med Google-, Fitbit- og Garmin Pay

 

Sbanken har da eksistert en stund, vil ikke kalle den ny.

 om har vært lure å investere i.

"Ny" som i "enda en" eller "en til". Dette skjønte du uten å legge godviljen til...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Overskriften er dårlig. Og jeg har kommet med anbefaling som ikke kan misforstås til overskrift. Hva er bedre enn det?

 

Jeg har plassert ny riktig plass, altså foran tjeneste og ikke foran bank slik overskriften framstod fra artikkel ble opprettet.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venter i spennning på kontaktløs betaling i dagligvarebutikkene.

Mange butikker som har det

Mange er ikke bra nok. De jeg bruker oftest støtter det IKKE, og da faller jeg tilbake på gamle vaner med å stikke inn kortet og slå passord, også der jeg ikke behøver det. Ikke at det er noen stor sak for meg. Kort er lettvint nok. Apple Pay var gøy ei stund, men nå husker jeg ikke sist jeg brukte det. Syns det blir litt slitsomt å stadig vekk bli fortalt at "vi har ikke trådløs" etc. Enklest å stikke inn kortet, det funker hver gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange er ikke bra nok. De jeg bruker oftest støtter det IKKE, og da faller jeg tilbake på gamle vaner med å stikke inn kortet og slå passord, også der jeg ikke behøver det. Ikke at det er noen stor sak for meg. Kort er lettvint nok. Apple Pay var gøy ei stund, men nå husker jeg ikke sist jeg brukte det. Syns det blir litt slitsomt å stadig vekk bli fortalt at "vi har ikke trådløs" etc. Enklest å stikke inn kortet, det funker hver gang.

 

Satser på at Samsung Pay lanseres snart. Mobilbetaling i dag er for meg knirkefritt der jeg vet de har aktivert det, mens det med SP vil kunne brukes overalt som følge av emulering av magnetstripen, og har sikkerheten som kontaktløse kort ikke har. Å låse opp telefonen rett før du betaler er null stress.

Lenke til kommentar

Overskriften er dårlig. Og jeg har kommet med anbefaling som ikke kan misforstås til overskrift. Hva er bedre enn det?

 

Jeg har plassert ny riktig plass, altså foran tjeneste og ikke foran bank slik overskriften framstod fra artikkel ble opprettet.

 

Nja, er da virkelig ikke noen ny tjeneste dette her. Å betale med Google Pay og lignende metoder, er temmelig gammelt nytt. Nyheten her, er at SBanken har aktivert sin støtte for betalingsmåten. Vil derfor påstå at også din overskrift er feil.

 

Skal du være petimeter, så sørg for å skrive rett selv, da ?

Lenke til kommentar

Nja, er da virkelig ikke noen ny tjeneste dette her. Å betale med Google Pay og lignende metoder, er temmelig gammelt nytt. Nyheten her, er at SBanken har aktivert sin støtte for betalingsmåten. Vil derfor påstå at også din overskrift er feil.

 

Skal du være petimeter, så sørg for å skrive rett selv, da

 

Kan jo være enig i det ja.

Men for å småflikke flis, så er det en ny tjeneste hos Sbanken. Da må overskriften muligens igjennom ytterligere en iterasjon. Men, gidder man mere med iterasjonene nå. De lærer aldri likevel å skrive overskrifter som er skikkelig gode på alle måter. Mangel på talenter, eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satser på at Samsung Pay lanseres snart. Mobilbetaling i dag er for meg knirkefritt der jeg vet de har aktivert det, mens det med SP vil kunne brukes overalt som følge av emulering av magnetstripen, og har sikkerheten som kontaktløse kort ikke har. Å låse opp telefonen rett før du betaler er null stress.

 

Eneste fordelen jeg kan se er at de som har kryptovaluta hadde fått en slik kontaktløs app som var gjengs å bruke i Norge. Men det kommer vel neppe? Bankkortet er bra nok for meg også.

Lenke til kommentar

Overskriften er dårlig. Og jeg har kommet med anbefaling som ikke kan misforstås til overskrift. Hva er bedre enn det?

 

Jeg har plassert ny riktig plass, altså foran tjeneste og ikke foran bank slik overskriften framstod fra artikkel ble opprettet.

 

Google Pay ble lansert for snart to år siden, elleve norske banker tilbyr dette i dag, og nå har en ny bank innført Google Pay, som i nok en bank, en ny bank, ikke vanskelig å forstå i det hele tatt, hverken banken eller tjenesten er ny.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Hva er galt med "En bank til har fått innført bla-bla Pay1, bla-bla Pay2, bla..3 .." Så slipper man unna bruken av ordet ny. Går helt sikkert an å terpe seg fram til en bedre iterasjon av hva jeg ville fram til med spikkingen. Kan bruke litt mer vekt på det, eller?

 

Eller "Sbanken har fått innført bla-bla Pay1..." som at "har fått" poengterer hvor treige de er med dette..

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange er ikke bra nok. De jeg bruker oftest støtter det IKKE, og da faller jeg tilbake på gamle vaner med å stikke inn kortet og slå passord, også der jeg ikke behøver det. Ikke at det er noen stor sak for meg. Kort er lettvint nok. Apple Pay var gøy ei stund, men nå husker jeg ikke sist jeg brukte det. Syns det blir litt slitsomt å stadig vekk bli fortalt at "vi har ikke trådløs" etc. Enklest å stikke inn kortet, det funker hver gang.

Helt enig. Men gode nyheter der. Alle betalingsterminaler skal støtte kontaktløs betaling innen 2020.

Lenke til kommentar

 

 

Ny norsk bank har skrudd på støtte for betaling med Google-, Fitbit- og Garmin Pay

 

Sbanken har da eksistert en stund, vil ikke kalle den ny.

 om har vært lure å investere i.

"Ny" som i "enda en" eller "en til". Dette skjønte du uten å legge godviljen til...

Jeg tillater meg å være helt enig med G her.

Hvorfor skrive dårlig norsk, når det så enkelt kan skrives bra?

 

For min del trodde jeg at dette gjaldt bank/kortinnløser, som nå aksepterer kontaktløs betaling. Det er fremdeles slik at ganske mange banker/bankterminaler ikke tilbyr løsningen, på tross av at banken du har konto hos, har tilrettelagt for det.

 

Når det er sagt, hvorfor i all verden skulle jeg personlig ønske å benytte av disse kontaktløse alternativene?

Det fører til en merkostnad for brukerstedene i form av gebyrer i størrelseorden 1%-4%. Den kostnaden er nødt til å ende opp hos noen, og det er sluttbruker.

 

Men for all del, jo flere alternativer som tilbys, dess mer robust vil betalingsløsninger generelt være for å unngå at sluttbruker skal oppleve nedetid.

Bare ikke ta bort kontanter som betalingsalternativ, som p.t. utvilsomt innehar førsteplass mtp oppetid!

Endret av seventhwave
Lenke til kommentar

Venter i spennning på kontaktløs betaling i dagligvarebutikkene.

 

Jeg tror de kommer med egne løsninger enn å gå for "de store it-selskapenes". Det blir coop-pay, rema-pay, osv. De vil nok være koblet mot kundeappen som har kredittkort registrert og gi et varsel til mobilen (eller andre veien via nfc el qr kode) for å bekrefte betaling.

 

Jeg gjentar: jeg tror....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror de kommer med egne løsninger enn å gå for "de store it-selskapenes". Det blir coop-pay, rema-pay, osv. De vil nok være koblet mot kundeappen som har kredittkort registrert og gi et varsel til mobilen (eller andre veien via nfc el qr kode) for å bekrefte betaling.

 

Jeg gjentar: jeg tror....

Tviler sterkt på dette da Apple nektet bl.a. DNB tilgang til NFC på enhetene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...