Gå til innhold

CD Projekt RED har ytterligere to Cyberpunk-prosjekter på gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg krysser alt av fingre og tær for at et av de prosjektene er Netrunner.

Android: Netrunner er en av de kuleste kortspilla jeg har vært borti, men nesten ingen holdt på med det i Norge.

Det har lenge vært spekulasjon i Cyberpunk 2077 sirkler om Netrunner kom til å være i spillet, siden CD Projekt RED lagde Gwent for Witcher, og fordi Netrunner er en del av Cyberpunk 2020. En kunne se at det hadde vært et logisk neste skritt, hvis bare alt av lisenser stemte overens. Nå kan altså den drømmen risikere å bli virkelighet. Spennende!

Endret av Monsoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff, kan de ikke bare fokusere på en ting om gangen?

 

Tydelig at du ikke vet helt hvordan ting fungerer. :) Det er så godt som ingen utviklere som kun fokuserer på en ting om gangen. Vi vet nå at CDPR har to Cyberpunk-greier til på gang, men jeg kan garantere deg at de også planlegger Witcher 4, og godt mulig noe annet i tillegg. Nå betyr det ikke at de faktisk jobber med Witcher 4, men de kan ha en liten prototype på gang. De trenger bare forbedre motoren fra Witcher 3 og planlegge historien, så er grovarbeidet gjort. Det er ting et lite team på fem, seks folk klarer helt fint. Når de så er klare til å fokusere på det, vil Witcher 4 allerede være godt i gang. Dermed kan de gi det ut raskere, og de tjener penger raskere. I beste fall kan de kutte ned utviklingstiden med et helt år eller to på dette viset.

 

Ett mobilspill og ett mmo

 

Sorry

 

Blir vel et mmo på mobil. "Don't you have phones?" :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Uff, kan de ikke bare fokusere på en ting om gangen?

 

Tydelig at du ikke vet helt hvordan ting fungerer. :) Det er så godt som ingen utviklere som kun fokuserer på en ting om gangen. Vi vet nå at CDPR har to Cyberpunk-greier til på gang, men jeg kan garantere deg at de også planlegger Witcher 4, og godt mulig noe annet i tillegg. Nå betyr det ikke at de faktisk jobber med Witcher 4, men de kan ha en liten prototype på gang. De trenger bare forbedre motoren fra Witcher 3 og planlegge historien, så er grovarbeidet gjort. Det er ting et lite team på fem, seks folk klarer helt fint. Når de så er klare til å fokusere på det, vil Witcher 4 allerede være godt i gang. Dermed kan de gi det ut raskere, og de tjener penger raskere. I beste fall kan de kutte ned utviklingstiden med et helt år eller to på dette viset.

 

Ett mobilspill og ett mmo

 

Sorry

 

Blir vel et mmo på mobil. "Don't you have phones?" :p

Sant mye av det du sier, men noe du ikke kan garantere noen er at de jobber med Witcher 4.

Lenke til kommentar

Sant mye av det du sier, men noe du ikke kan garantere noen er at de jobber med Witcher 4.

 

Jo, jeg kan faktisk det. Det er bare å tenke logisk. Witcher 3 er regnet av mange som et av de beste spillene noensinne, og nå får vi en Netflix-serie basert på bøkene. Å ikke jobbe med Witcher 4 nå vil være ren idioti. Det betyr dog ikke at de faktisk kaller det Witcher 4, og "jobbe med" kan være alt fra planlegging til å bug teste rett før release. De er nok bare i planleggingsfasen foreløpig, men de jobber garantert med det.

Lenke til kommentar

Jo, jeg kan faktisk det. Det er bare å tenke logisk. Witcher 3 er regnet av mange som et av de beste spillene noensinne, og nå får vi en Netflix-serie basert på bøkene. Å ikke jobbe med Witcher 4 nå vil være ren idioti. Det betyr dog ikke at de faktisk kaller det Witcher 4, og "jobbe med" kan være alt fra planlegging til å bug teste rett før release. De er nok bare i planleggingsfasen foreløpig, men de jobber garantert med det.

 

Kaller de det ikke witcher 4 så er det heller ikke witcher 4. At de lager et nytt Witcher spill satt i samme univers med andre karakterer er jo meget mulig, men Geralt og co's eventyr er over.

Lenke til kommentar

Tydelig at du ikke vet helt hvordan ting fungerer. :) Det er så godt som ingen utviklere som kun fokuserer på en ting om gangen. Vi vet nå at CDPR har to Cyberpunk-greier til på gang, men jeg kan garantere deg at de også planlegger Witcher 4, og godt mulig noe annet i tillegg. Nå betyr det ikke at de faktisk jobber med Witcher 4, men de kan ha en liten prototype på gang. De trenger bare forbedre motoren fra Witcher 3 og planlegge historien, så er grovarbeidet gjort. Det er ting et lite team på fem, seks folk klarer helt fint. Når de så er klare til å fokusere på det, vil Witcher 4 allerede være godt i gang. Dermed kan de gi det ut raskere, og de tjener penger raskere. I beste fall kan de kutte ned utviklingstiden med et helt år eller to på dette viset.

 

 

Tydelig at DU ikke vet hvordan ting fungerer om du tror forbedring av motoren og planlegging av historien er grovarbeidet eller at de "kan ha en liten prototype" av Witcher 4. Kanskje viser du din absolutte ignoranse ved å si at "Det er ting et lite team på fem, seks folk klarer helt fint." Nei nei... det verste er når du sier at dette vil gjøre at Witcher 4 allerede er godt i gang!

 

Seriøst, du har et naivt forhold til hvor tidkrevende jobben deres er. Man har et uttrykk i slike typer jobber som sier at 90% av resultatet er 10% av jobben og de siste 10% av resultatet er 90% av jobben. Dette er absolutt riktig når det gjelder spillutvikling. Det er ikke uten grunn at det er 6 år siden vi fikk første konsepttrailer av Cyberpunk og at vi først for 1 år siden fikk se noe gameplay. Og likevel er det nesten et år til release.

 

Og joda, jeg er klar over at 9 kvinner ikke kan føde 1 barn på 1 måned, men CDPR trenger jo ikke annonsere/avsløre alt mulig selv om de jobber med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...