Gå til innhold

Endelig kommer denne funksjonen også til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Kjapp deling på stedet? Hva er raskere en å sende en link til det du vil dele?

 

 

Det som er raskere er å slippe å sende en link i det hele tatt..

 

Eller når du er uten dekning, eller befinner deg i et land hvor internett er dyrt? Eller at man rett og slett ikke har alle disse sky tjenestene ei heller har lyst på de. Eller ikke interessert i å dytte inn en epost adresse for å dele noe så enkelt som et bilde tatt på farten?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kan man sende alle typer filer fra iPhone nå om dagen? Altså .zip .exe .img osv.?

 

 

Det var et godt spørsmål.. måtte teste.. og Airdrop klarte da fint å sende over både en zip og en exe fil, og det helt uten link ;) Ikke det at man har så fryktelig mange exe filer liggende på en iPhone i utgangspunktet..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Åpenbart ikke :D Drive og Photos er glimrende til sitt bruk, men ganske så tungvint til kjapp deling på stedet. Blir litt som å si at du ikke forstår poenget med kontaktløs betaling når man bare kan overføre via nettbanken.

Kjapp deling på stedet? Hva er raskere en å sende en link til det du vil dele?

Gitt at man er i nærheten av hverandre er det jo bare mer klønete å sende en link til noen du vil dele en fil med enn å bare sende filen direkte:)

Lenke til kommentar

 

Jeg slutter aldri å la meg overraske over hvor dårlig Android er for dere som ikke har Samsung. Omtrent alle "nå kommer dette til Android"-overskrifter beskriver funksjonalitet jeg trodde var standard, men som viser seg å være noe Samsung har implementert som tillegg.

Kan ikke huske sist jeg overførte noen filer mellom to enheter. Google photos og drive er mye raskere og enklere.

Finns jo folk som vil ha sine bilder privat. Å hvordan sender du bilder til kompisen din uten å benytte nettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil heller ha mulighet for samtaleopptak...

Kan vi kun ha én av disse to?

 

 

Finns jo folk som vil ha sine bilder privat. Å hvordan sender du bilder til kompisen din uten å benytte nettet?

Eller om man er på ferie uten for Europa og vil sende noe til noen du reiser med.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Siden dere tydeligvis ikke forstår hvordan deling med Google photos virker så deler jeg noen bilder med dere som dere enten kan se eller laste ned som dere vil. 

https://photos.app.goo.gl/7Kpq92eDP3qMKujE8

 

Enkelt.

 

 

Airdrop har ingen max grense på filene du deler, du trenger ikke vente på å laste dem opp til en nettsky tjeneste før du kan dele en link og airdrop er mye raskere en deling via nettskyen. Airdrop bruker BT for å oppdage hverandre og foreta authentifisering. Når dette gjøres så settes det opp en kryptert wifi forbindelse mellom de 2 enhetene og filen overføres over denne, jeg har foretatt airdrop overføring av 8GB filmer hvor overføringshastigheten ligger på rundt 1 gigabit. 

 

Deling av bilder via google drive krever at du har plass til filen, hvis du deler bilder via google photos så må du også betale hvis du ikke vil dele rekomprimerte bilder/videoer som er skalert ned til oppløsningene som gratis versjonen av google photos støtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finns jo folk som vil ha sine bilder privat. Å hvordan sender du bilder til kompisen din uten å benytte nettet?

 

Siden dere tydeligvis ikke forstår hvordan deling med Google photos virker så deler jeg noen bilder med dere som dere enten kan se eller laste ned som dere vil. 

https://photos.app.goo.gl/7Kpq92eDP3qMKujE8

 

Enkelt.

Alle her forstår hvordan deling med Google photos virker.

 

Forsåvidt en enkel måte å dele på. Fint for å dele til andre som ikke er i nærheten av deg selv. Evt legge filer tilgjengelig for nedlasting av andre ved en senere anledning.

 

Men skal du kjapt dele filer tll en annen på stedet og der og da, er det enda enklere er å sende den/de aktuelle filene du vil dele, direkte til den/de du vil dele de med.

 

Du forstår tydeligvis ikke hvordan deling med "AirDrop" virker, da du prøver å sammenlikne den med noe som funker på en annen måte. Og forøvrig mer tungvint måte enn det "AirDrop" er ment å utføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dere tydeligvis ikke forstår hvordan deling med Google photos virker så deler jeg noen bilder med dere som dere enten kan se eller laste ned som dere vil. 

https://photos.app.goo.gl/7Kpq92eDP3qMKujE8

 

Enkelt.

 

Hvor mange ganger må vi forklare deg at dette ikke er en funksjon som er ment å erstatte Google Photos? Jeg forstår veldig godt hvordan Google Photos virker, og jeg bruker det selv. Det er fint til sitt bruk. Men det har absolutt ingenting med AirDrop/Fast Share å gjøre. 

 

Google Photos er en Cloud-løsning. Det krever at du må laste opp bildene for å dele de, noe som krever at du har nettilgang eller at du må bruke mobildata. Og det krever at du betaler for å unngå kraftig komprimering av bildene dine. (Eller at du bruker en Pixel telefon)

 

Google Photos kan ikke gjøre det AirDrop gjør. Og AirDrop kan ikke gjøre det Google Photos gjør. Det er ikke sammenlignbare funksjoner. 

Lenke til kommentar

Vi har jo hatt en tilsvarende funksjon i "Android Beam" siden 2011.

 

edit: I tillegg til Bluetooth, så klart, som nevnt tidligere. Overskriften på saken er altså sterkt misvisende. Synd at tek.no ikke lenger har samme fokus på kvalitet etter at de ble sammen med VG.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har jo hatt en tilsvarende funksjon i "Android Beam" siden 2011.

 

edit: I tillegg til Bluetooth, så klart, som nevnt tidligere. Overskriften på saken er altså sterkt misvisende. Synd at tek.no ikke lenger har samme fokus på kvalitet etter at de ble sammen med VG.

 

Les gjerne gjennom artikkelen før du kommenterer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Orker ikke mer tullete krangling på nett... La oss heller være enige om at dere deler slik dere vil så deler jeg som jeg vil, også får vi for guds skyld håpe at vi aldri møtes og vil dele noe med hverandre. ?

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Synes du ikke overskriften er misvisende altså?

Nei. Android har aldri hatt et reelt AirDrop-alternativ innebygd, og nå får de endelig det. 

 

Syns derimot at det er helt utrolig at så mange klarer være negativ til en enkel liten nyhetssak om at Android endelig forbedrer en etterlengtet funksjon. 

Lenke til kommentar

Nei. Android har aldri hatt et reelt AirDrop-alternativ innebygd, og nå får de endelig det. 

 

Syns derimot at det er helt utrolig at så mange klarer være negativ til en enkel liten nyhetssak om at Android endelig forbedrer en etterlengtet funksjon. 

 

Joda, les artikkelen. En ærligere overskrift ville jo være at Google endelig gjør det mulig for iPhonebrukere å sende filer til/fra Androidenheter, siden AirDrop ikke har støttet dette.

 

Nå er det vel ikke veldig mange som bruker denne funksjonen uansett, men tek trenger jo ikke å fyre oppunder for menigheten mere enn nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...