Gå til innhold

Huawei får igjen lov til å kjøpe deler fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

Lenke til kommentar

 

 

– Vi nevnte Huawei. Vi må vente med det til helt på slutten - vi må se. Én av tingene jeg likevel vil tillate - mange er overrasket over at vi selger en stor mengde produkter som havner i de ulike tingene de lager. Og jeg sa at det er greit, vi vil fortsette å selge de produktene, sa Donald Trump på en pressekonferanse.

 

Kan noen oversette dette så det blir forståelig?

Endret av 1RY4LG71
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

 

Det er en måte å tolke det på. En annen måte er at han er en drittunge som langer ut i raserianfall og skifter mening vilkårlig ettersom han har fått en tredje is av mamman og pappan sin eller ikke

Slapp av. Det synspunktet er kun gyldig hvis man har A: TDS, B: Lest for mye fake news, C: Forstår ikke handels taktikk/strategi, D: Forstår ikke hvordan verden fungerer, E: Forstår ikke at andre land benytter lignende strategi.

Lenke til kommentar

Trump är, liksom de flesta nationalister, en egoist. Det som är bra för honom och helst också en bra affär, det är generellt bra och skall genomföras. Ser han inget egenintresse i det eller att det motverkar hans egna intressen, då är det tvärtom dåligt och skall motarbetas. För en affärsman är det primärt dennes företag och verksamhet som berörs. Men nu präglar detta även Trump i rollen som president för världens mäktigaste land. Att ha en lynnig egoist som ledare för USA är varken vad USA eller världen behöver. Vi får utgå från att amerikanerna korrigerar sitt misstag i kommande val, så denna pinan blir så kort som möjligt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump är, liksom de flesta nationalister, en egoist. Det som är bra för honom och helst också en bra affär, det är generellt bra och skall genomföras. Ser han inget egenintresse i det eller att det motverkar hans egna intressen, då är det tvärtom dåligt och skall motarbetas. För en affärsman är det primärt dennes företag och verksamhet som berörs. Men nu präglar detta även Trump i rollen som president för världens mäktigaste land. Att ha en lynnig egoist som ledare för USA är varken vad USA eller världen behöver. Vi får utgå från att amerikanerna korrigerar sitt misstag i kommande val, så denna pinan blir så kort som möjligt.

Så du mener at USA er mer "nasjonalistisk" enn f.eks Kina?
Lenke til kommentar

Så du mener at USA er mer "nasjonalistisk" enn f.eks Kina?

 

Nej, absolut inte. Jag nämner väl inget om Kina, så varför vill du måla på mig den åsikten?

Aktoritära länder är förstås ingen förebild, inte i någon del. Där har nationalismen dragits till sin spets.

USA säger sig dock vara ett demokratiskt land och det anser väl de flesta av oss att de är, då man har en av folket vald politisk ledning. Men då kan de också välja bort sådana nationalistiska strömningar, som de nu har fått på halsen, med Trump i spetsen. Han är verkligen ingen demokratisk figur. Det hoppas och tror jag att det amerikanska folket kommer att korrigera, mycket snart. Majoriteten har nog insett misstaget från förra valet nu. Det straffar sig i längden, att liera sig med populister och nationalister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

Trump har ingenting å stille opp med dersom Kina slår seg vrange. Kina sitter på over 90% av alle verdens forekomster av sjeldne jordmetaller som brukes i telefoner, + mye av det som trengs for å produsere batterier. Om Kina stenger handel med USA, kommer virkelig USA til å slite.

 

Det Trump har mye av, er derimot EGO. Trump har gjort mye bra for amerikanere, men er ingen verdensdiplomat. Likevel vil nok det han har gjort for amerikanerne få ham gjenvalgt. Dersom Kina og USA kommer til enighet, er det neppe Trumps fortjeneste, men jeg tviler ikke på at Kina vil la han ta æren, fordi ingen i Kina trenger gjenvalg og fordi de ikke går av veien for å spille spillet til Trump i lang tid, mens Trump er avhengig av X antall seiere for å overleve et valg og bli gjenvalgt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

Trump har ingenting å stille opp med dersom Kina slår seg vrange. Kina sitter på over 90% av alle verdens forekomster av sjeldne jordmetaller som brukes i telefoner, + mye av det som trengs for å produsere batterier. Om Kina stenger handel med USA, kommer virkelig USA til å slite.

 

Det Trump har mye av, er derimot EGO. Trump har gjort mye bra for amerikanere, men er ingen verdensdiplomat. Likevel vil nok det han har gjort for amerikanerne få ham gjenvalgt. Dersom Kina og USA kommer til enighet, er det neppe Trumps fortjeneste, men jeg tviler ikke på at Kina vil la han ta æren, fordi ingen i Kina trenger gjenvalg og fordi de ikke går av veien for å spille spillet til Trump i lang tid, mens Trump er avhengig av X antall seiere for å overleve et valg og bli gjenvalgt.

 

"Dersom Kina og USA kommer til enighet, er det neppe Trumps fortjeneste..."

Den uttalesen kan ikke beskrives av ord. Jo, kanskje TDS.

Lenke til kommentar

 

 

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

Trump har ingenting å stille opp med dersom Kina slår seg vrange. Kina sitter på over 90% av alle verdens forekomster av sjeldne jordmetaller som brukes i telefoner, + mye av det som trengs for å produsere batterier. Om Kina stenger handel med USA, kommer virkelig USA til å slite.

 

Det Trump har mye av, er derimot EGO. Trump har gjort mye bra for amerikanere, men er ingen verdensdiplomat. Likevel vil nok det han har gjort for amerikanerne få ham gjenvalgt. Dersom Kina og USA kommer til enighet, er det neppe Trumps fortjeneste, men jeg tviler ikke på at Kina vil la han ta æren, fordi ingen i Kina trenger gjenvalg og fordi de ikke går av veien for å spille spillet til Trump i lang tid, mens Trump er avhengig av X antall seiere for å overleve et valg og bli gjenvalgt.

"Dersom Kina og USA kommer til enighet, er det neppe Trumps fortjeneste..."

Den uttalesen kan ikke beskrives av ord. Jo, kanskje TDS.

Åh, noen er uenig med meg, la meg bruke en forkortelse for å virke kul.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

 

Kina har kapasitet til å utvikle all teknologi selv. Resultatet av impulshandlingene til Donald vil bli en forsert utvikling i denne retningen. Presidenten har også synliggjort svakheten ved den amerikanske grunnloven, at presidenten er enerådende mht. internasjonale handelsesavtaler. Kongressen og senatet kan ikke gripe inn uansett hva presidenten finner på. Taperen blir selvsagt USA.

Lenke til kommentar

Det er jo også en måte å se det på. Jeg ser det heller som at han har vist at USA er en veldig uforutsigbar og upålitelig handelspartner. Det har gitt kinesiske selskaper et enda sterkere insentiv til å gjøre seg mindre avhengig av importert teknologi og samarbeid med utenlandske aktører. Jeg anser det ikke som usannsynlig at Kina kan komme opp med konkurransedyktige motsvar til ARM & co i løpet av få noen få år. Samtidig er det heller ikke usannsynlig at internasjonale tegnologiselskaper vil gjøre sitt for å unngå at USA skal ha eierskap til deres teknologi i fremtiden. Jeg tror fortsatt mer på at Trump kjører USA i grøfta enn at han kjører Kina i senk.

Hadde Obama gjort det samme hadde dere vært her og hyllet han for å kjøre en hard linje mot Kina. Just saying.

Lenke til kommentar

 

 

Trump har de beste kortene og spiller dem bra. Ved å gå knallhardt inn og etterpå gi små lettelser bedrer han forhandlingsklimaet samtidig som seigpiningen av Kina fortsetter. Trump har nok en plan om å kjøre Kina i senk, og det tror jeg han kommer til å klare. Jeg har liten tro på en løsning i nærmeste fremtiden, og jeg tviler egentlig på at Kina og USA vil komme til en enighet.

 

Det er en måte å tolke det på. En annen måte er at han er en drittunge som langer ut i raserianfall og skifter mening vilkårlig ettersom han har fått en tredje is av mamman og pappan sin eller ikke

Slapp av. Det synspunktet er kun gyldig hvis man har A: TDS, B: Lest for mye fake news, C: Forstår ikke handels taktikk/strategi, D: Forstår ikke hvordan verden fungerer, E: Forstår ikke at andre land benytter lignende strategi.

Du ser vel på "Fox and Friends" og tar det for god fisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en måte å tolke det på. En annen måte er at han er en drittunge som langer ut i raserianfall og skifter mening vilkårlig ettersom han har fått en tredje is av mamman og pappan sin eller ikke

Folk har en tendens til å tolke ting Trump gjør som om det ligger noen plan bak det, men mannen er åpenbart dement. Han klarer knapt snakke to setninger som henger sammen, glemmer ord, vet ikke hvordan politikk og diplomati virker, glemmer stikkordene sine, sier ord feil, glemmer navn, glemmer hvordan folk ser ut, og dette har gått igjen i alle høynivåsamtaler han har deltatt i, og det blir verre og verre. Min bestefar døde av alzheimers, så jeg vet hvordan det starter.

 

Det som skjer nå er antagelivis brannslukking fra hans støtteapparat og byråkrati.

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en måte å tolke det på. En annen måte er at han er en drittunge som langer ut i raserianfall og skifter mening vilkårlig ettersom han har fått en tredje is av mamman og pappan sin eller ikke

Folk har en tendens til å tolke ting Trump gjør som om det ligger noen plan bak det, men mannen er åpenbart dement. Han klarer knapt snakke to setninger som henger sammen, glemmer ord, vet ikke hvordan politikk og diplomati virker, glemmer stikkordene sine, sier ord feil, glemmer navn, glemmer hvordan folk ser ut, og dette har gått igjen i alle høynivåsamtaler han har deltatt i, og det blir verre og verre. Min bestefar døde av alzheimers, så jeg vet hvordan det starter.

 

Det som skjer nå er antagelivis brannslukking fra hans støtteapparat og byråkrati.

Jeg er redd du har rett. En del av meg venter fortsatt på at han en dag skal avsløre at det hele har vært et sosialt\politisk eksperiment og at hele verden har vært med på "skjult kamera".

Men det meste tyder jo på at han er et fehue av dimensjoner.

Det må jo være en grunn til at alle forsøk på å grave opp karakterer og resultater fra skole\utdanning, blir møtt av trusler om anmeldelse o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...