Gå til innhold

God spillestol for voksen mann


Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter en skikkelig bred, høy og myk stol som jeg kan bruke uendelig med timer foran PC-en i uten å bli sliten i lår, rygg, halebein osv.

Har vært innom de store møbelkjedene og prøvesittet i Stressless, lenestoler, hvilestoler og mye mer men finner ikke noe som passer. Har også saumfart Finn.no sitt bruktmarked utallige ganger men det er ikke mye interessant der heller. De stolene som blir markedsført som "gaming-stoler" er det forøvrig bare å glemme siden de muligens er de mest ukomfortable stolene jeg vet om unntatt kirkebenken.

Spesifikt ser jeg altså etter en stol som har disse egenskapene:

  • Den må være myk
  • Den må være bred
  • Den må være høy i ryggen
  • Den må ha støtter i sidene
  • Den må ha hodestøtte
  • Den skal være komfortabel å sitte og spille i døgnet rundt

Setene i bilen min er jeg meget fornøyd med og skulle ønske det fantes noe lignende som vanlig stol. Jeg legger ved bilde av den som referanse. Håper noen har noen gode ideer!

post-208655-0-39734700-1561747478_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tviler.

 

 

De stolene som blir markedsført som "gaming-stoler" er det forøvrig bare å glemme siden de muligens er de mest ukomfortable stolene jeg vet om unntatt kirkebenken.
Lenke til kommentar

Tviler.

Det er jo forskjell på markedsført og faktiske gamingstoler. Å kjøpe en stol fra eksempelvis Jysk vil jeg forstå ikke oppleves særlig behagelig. De fleste fra Arozzi, AKRacing og Noblechairs er særdeles komfortable over lang tid. Det gjelder stort sett bare å finne en som passer ens mål og vekt.

Lenke til kommentar

Tenker jo umiddelbart at en «gaming»-stol er det som likner mest på bilsetet ditt. Men man må kanskje opp til premiumvariantene for at det skal være skikkelig komfort..?

 

Ellers kan du prøve å søke på «24-timers stol», bør få opp noen greie alternativer da.

 

Vi har forøvrig et par forskjellige HÅG 9-serie stoler på jobb. Absolutt bra stoler, men usikker på om de treffer helt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det er muligens en sleivpassning, men har du vurdert HÅG sine kontorstoler? Spesielt 9-serien med høy rygg.

Absolutt et interessant forslag dette. Vet du om det er mulig å prøvesitte disse noe sted?

 

 

Ja, du er inne på noe. Kontorstoler for bedrifter har ofte god kvalitet, men det er en jungel av dem på nettet, og det å velge riktig stol for min kropp ut fra et bilde er tilnærmet umulig. Jeg har vært uheldig og bestilt en stol av denne typen i jobbsammenheng før, og den var rett og slett bratt å sitte i, så jeg nærmest skled ut av stolen hvert kvarter, og halebeinet mitt ble mørbanket etter en hel dag på jobb.

Lenke til kommentar

Absolutt et interessant forslag dette. Vet du om det er mulig å prøvesitte disse noe sted?

 

 

 

 

Ja, du er inne på noe. Kontorstoler for bedrifter har ofte god kvalitet, men det er en jungel av dem på nettet, og det å velge riktig stol for min kropp ut fra et bilde er tilnærmet umulig. Jeg har vært uheldig og bestilt en stol av denne typen i jobbsammenheng før, og den var rett og slett bratt å sitte i, så jeg nærmest skled ut av stolen hvert kvarter, og halebeinet mitt ble mørbanket etter en hel dag på jobb.

Hos forhandlere av kontormøbler vil jeg tro? Avhenger jo litt av hvor i landet du bor. Men nær de større byene bør det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Stressless har jeg prøvesittet mange ganger, de aller fleste kommersielle typene vil jeg tro. Ingen av meg gir meg den komforten jeg vil ha. Det frister selvfølgelig med innebygget bord til laptop/tastatur, men det frister ikke nok for en stol som koster 15k+. Da skal den være komfortabel å sitte i også.

Jeg har vurdert mer og mer å lage min egen stol på egenhånd, ut av et bilsete, siden bilseter (i mine sittemuskler) er mye mer komfortable enn stuestoler. Dersom jeg gjør det skal jeg oppdatere dere.
 

Lenke til kommentar

Om ikke Stressless gir deg den komforten du vil ha, så må jeg lure på hva som gjør det?

 

Med fare for å fremstå som en ekstrem Stressless-fanboy her så er det vel rimelig universell enighet om at Stressless symboliserer det ypperste av sitte/ligge-komfort som menneskeheten har frembrakt i vår korte tid på denne planeten?

 

Om en ikke sitter ekstremt komfortabelt i (f.eks) en Stressless Magic, så må jeg bare lure på hvordan kroppen din er bygget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...