Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] CPU over voltage error / Må bytte hovedkort?


Anbefalte innlegg

Flyttet PCen min i en bil. Den startet som vanlig. Slo den av for å sette inn et trådløs nettverkskort så kom denne erroren. Noen som har noen råd? Må jeg kjøpe nytt hovedkort? Jeg plugget inn nettverkskortet der ved jumper pins'ene som vist på bildet. Mulig jeg har kommet borti de og ødelagt noe?

post-431933-4718190_thumb.jpg

post-431933-2438638_thumb.jpg

Endret av humanji
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psu09.gif

Prøv å sjekk dette, vil tippe PSUen bør byttes, kan jo være kortsluttning eller kodensator som har blitt skadet.

vi vet lite om hva slags psu trådstarter har, er det billig kina versjon har den neppe god sikring.

Det er vel ikke noe overklokking knapp du kan ha kommet borti?

Er synd for er du maksimalt uheldig er cpu\hovedkort og psu gåen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den ene skruen på psu var løs igår. Den som festet psu til kabinettet. Kan være noe har ristet seg løs? Jeg tror jeg inviterer i ny psu først og ser og det løser problemet. Noen anbefalinger når vi først snakker om det? Hehe

For å gi tips her, må jeg vite hva slags CPU og skjermkort du har.
Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt PCUen og testet den med en multimeter. Det var ingen problemer med den som jeg kunne finne. Kan tyde på at problemet ligger en annen plass... Sikkert hovedkortet... Hadde vært synd å kjøpe et nytt hovedkort for at det muligens blir ødelagt med en gang.

Lenke til kommentar

Den leser av feil spenning. Hvis denne spenningen hadde vært riktig, hadde CPU blitt ødelagt på sekunder.

 

Prøv en BIOS-oppdatering.

 

Er dette BIOS-chippen? Ser skadet ut.

attachicon.gifBios.JPG

 

Jeg tror du har løsningen der. Plugget inn nettverkskortet rett ved siden av den skrapen der så har nok kommet borti chippen. 

Lenke til kommentar

Hovedkortet ligner på et B350-Plus. Du skal ikke langt opp i pris for å erstatte det. Jeg ville byttet det.

 

Jeg tenker å bytte hovedkortet, cpu og gpu når jeg kan ta meg råd til det. Inntil videre får dette oppsette briste eller bære! Men takk for hjelpen. Setter pris på det! =)

Lenke til kommentar

det er lurt å kjøpe ett ekstra hovedkort
er du geek kan du gå over spennings punkt
med loddeutstyr, Men det er små punkter

fant faktisk noen fine kabler i returresirkulerings kasse
som jeg hadde bruk for , flatklabeler ata serial/p-ata seriel
weller på classholson
har en rød loddeutstyr. En med digital || en med analog
:)

Endret av Freedom CG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...