Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil fra merkeforhandler, service og tilstandsrapport


ns

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har funnet et bruktbil jeg i utgangspunktet har lyst på å kjøpe, fra merkeverksted, men ser to ting:

 

Bilen har kjørt 50 000 km, siste service var utført på 31 000 km, i mars 2018. Bilen har fortsatt nybilgaranti, men jeg vurderer å be om at en ny service bekostes merkeforhandleren før kjøp, er det innafor?

 

I tilstandsrapporten er ikke skadetegningen brukt, men som kommentar står det "bilen kan ha div sår, steinsprang, skader og riper, se på bilen!". Nå har jeg ikke sett bilen enda, men jeg synes det virker som at det faktisk er noe å legge merke til her, men at de ikke vil bruke skadetegningen. Dette har jeg forøvrig sett tidligere, at den ikke brukes. Noe å være mistenksom på?

 

Hilsen rookie bruktbilkjøper :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når skal bilen ha neste service? Noen biler har intervall på 30.000 km / 2 år mellom hver service, og da har det ingen hast. Selvsagt er det innafor å be om at service tas før kjøp.

 

Uansett hva selger sier, må du både se grundig over, og prøvekjøre, bilen før du kjøper. Ta med deg en som har peiling på biler (ikke en som tror selv at han har det), eller ta en NAF-test med prisvurdering.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...