Gå til innhold

Farger på hjemmeside vises ulikt, pc / mobil


Anbefalte innlegg

Jobber litt med en hjemmeside der jeg skal lage et fotoalbum. Tester den i ulike nettlesere på både pc og mobil, og har oppdaget at fargene på siden er helt ulik på en av telefonene, samsung S9, uansett hvilken nettleser jeg bruker på den. På min gamle S7 og pc'en vises alt slik det skal være. Er det mobilen som er problemet, eller kan det være noe jeg har gjort galt i programmeringen?

 

Bakgrunnen (body) skal være lys grå og siden ellers hvit, men på S9 er den mørk grå. Hjelper ikke starte den på nytt eller slette nettleserdata. Skriver forøvrig hele siden fra bunnen av i Notepad++. Legger ved screenshot fra begge telefonene.

 

post-522593-0-90803600-1561576160_thumb.jpg

post-522593-0-00941300-1561576167_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Bruker du background-color:Grey eller f.eks background-color:#CCCCC

 

Husk å bruke hekskoder eller rgba, ellers bestemmer nettleseren hva den synes fargen grå skal se ut.

 

Body: background-color: #E0E0E0;

PageContainer: background-color: #FFFFFF;

Input, Textarea: background-color: #FFFFFF;

 

I kontaktskjemaet er også feltene svarte og ikke hvite. Det er jo rart at alle fargene vises riktig alle andre steder enn på den ene mobilen. Har testet på telefonen til samboer og der vises alt riktig slik jeg har skrevet det.

 

Når det gjelder selve bildegalleriet skal det vises fire bilder i bredden, men på S9'en er det eneste stedet det kun vises tre og hele siden virker smalere. Alt annet av menyer osv virker slik det skal overalt.

 

Foreløpig bygger jeg bare opp selve strukturen på menyer osv. Mer layout kommer litt senere.

Lenke til kommentar

Nattmodus er ikke aktivert på telefonen, men om det er noe tilsvarende i nettleserne har jeg ikke funnet ennå. Installerte nettopp firefox og det vises feil også der. Bruker stort sett alltid chrome på både pc og mobil.

 

Legger ved forskjellen på hvordan bildegalleriet vises på de ulike telefonene. Det er S7 som viser slik det også er på pc'en og skal være. Fra kildekoden:

PageContent 1200px i bredden. Hvert bildeelement i albumet er 230px i bredden - tilsammen 920px pluss luft rundt så det burde jo være rikelig med plass.

 

Kan det være noe feil med innstillinger på mobilen? Har surfet innom mange nettsider og så vidt jeg ser er alle identiske på begge telefonene, bortsett fra den hjemmesiden jeg lager... Nå er jeg fristet til å nullstille telefonen til fabrikkinnstillinger og starte den helt på nytt.

post-522593-0-26253500-1561580265_thumb.jpg

post-522593-0-40683000-1561580274_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis du endrer fargen til f.eks grønn i stede for? Vises det korrekt da?

Fargene forble det samme på den ene telefonen uansett hvilken nettleser jeg testet. Nå har jeg nullstilt den og startet på nytt og da er problemet løst. Lurer likevel på hva som var problemet.

 

Det var mer enn fargene som var problemet. Teksten og eventuelle bilder ble riktig, men farger og hvor alt havnet på siden var ulikt.

Endret av hobbyfotograf1
Lenke til kommentar

Har du alt i en egen css fil? For den blir ofte cachet av nettleseren slik at man slipper å laste den inn hver gang. Triks jeg har brukt er å sette "?" på slutten av filen og f.eks skrive et tall. Eks:cusom.css?123 da lurer du nettleseren til å hente filen på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...