Gå til innhold

Bachelor i økad, ønsker IT-relatert videreutdanning


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i en situasjon hvor jeg pdd. har en bachelor i økonomi og administrasjon. Jeg har fast jobb innen fagfeltet og har fått "bryne" meg på prosjekter og testrelaterte oppgaver i jobben jeg har per idag. Jeg har fått smaken av dette, men ønsker å gå en retning innen IT hvor jeg gjerne kan bruke kompetansen jeg har innen økonomi videre. 

Jeg har meldt meg opp på en ny bachelor på NTNU (Informasjonsbehandling) som er et rent nettstudie. Minuset er at andregangsopptaket krever et relativt høyt snitt og jeg er usikker på om jeg kommer inn her.

 

Spørsmålet mitt er altså hva som er fornuftig for min del å gjøre. Jeg har kapasitet til å ta et studie/fag ved siden av jobb og det er det som er ønskelig å få til. Er det noen vei utenom, deltidsstudier som er mulig å ta på kveldstid, eventuelt om man kan få tilrettelagt dette via studierådgiver?

Hører forøvrig til i Bergen.

 

Setter stor pris tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke retning innenfor IT kunne du tanke deg? Programmering, testing, software osv? Finnes flere bachelor og fagutdanninger du kan ta innenfor IT over nett. Vurderer det samme selv, og hører også til i Bergen(dermed også vanskelig da utvalget er heller lite med deltid/nett i Bergen).

Lenke til kommentar

Jeg tenker vel strengt tatt programmering i hovedsak, men er åpen for det meste. Ønsker en allsidig bakgrunn hvor ønsket er å kunne tre inn i for eksempel prosjektutvikling av nye produkter innen finans bla.

 

Har du funnet noen konkrete studier som er aktuelle? Har kun funnet en bachelor på NTNU.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Men er det noen muligheter for å ta dette over nett? Eventuelt deltid på kveld? Finner ingenting om dette.

 

 

Du kan også sjekke ut noroff, de har også enkelte bachelorer/fagutdanninger over nett.

 

Sjekk også ut udemy, så har du en basis før evt studier :)

Lenke til kommentar

Da kommer mitt siste spørsmål, er dette veien å gå? Altså, vektlegger en eventuell arbeidsgiver noen studiepoeng mot en eventuell bachelor/master innen fagfeltet?

 

Noen få studiepoeng eller eventuelt et årsstudium vil gi deg en (god) innføring. That's it. Ønsker du å få slippe til når proffene utvikler en ny programvare trengs det noe mer krutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...