Gå til innhold

Betalt hjelp til å designe hjemmekino (rom)


Anbefalte innlegg

Er det noen i Oslo/Akershus (Bærum) som tar oppdrag med å designe et hjemmekinorom? Vi river ned alt av vegger og tak i et rom som er tiltenkt hjemmekino med prosjekter, lerrert og inwall surround høytalere.

Jeg har tatt en prat med hifi klubben og en av tingene de mente jeg måtte tenke på tidlig i kontruksjonen var plassering av kassen til in-wall subwooferen da den tar mye plass. Det hadde vært greit å fått bistand ifra noen som kan dette litt mer enn undertegnede da det er veldig dumt å ikke få dette korrekt på første forsøk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er det noen i Oslo/Akershus (Bærum) som tar oppdrag med å designe et hjemmekinorom? Vi river ned alt av vegger og tak i et rom som er tiltenkt hjemmekino med prosjekter, lerrert og inwall surround høytalere.

Jeg har tatt en prat med hifi klubben og en av tingene de mente jeg måtte tenke på tidlig i kontruksjonen var plassering av kassen til in-wall subwooferen da den tar mye plass. Det hadde vært greit å fått bistand ifra noen som kan dette litt mer enn undertegnede da det er veldig dumt å ikke få dette korrekt på første forsøk.

 

Ville tatt en tur innenom avshop's lokaler og avforum.no

 

Driver selv med planlegging av nytt kinorom fra scratch og der er mye å tenke på, ikke bare rundt høytalere, men også konstruksjonsmessig, lyddemping og ikke minst ventilasjon. 

Lenke til kommentar

Jepp. En prosjektor med konvensjonell pære kan være nok til å skape betydelig varme over litt tid. Det merket jeg fort når alt av strølys i et rom ble dempet med Molton som også fungerte glimrende som temperatur-isolator i tillegg. Når en prosjekterer varme i bygg regnes 1 person til å generere rundt 100 watt varme, så stuffer du en del personer i rommet blir det fort en god del varme av det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...