daubyj Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 SAMLETEST: Elsykler 2019 Siter Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 (endret) Kunne tatt bilde av syklene rett vei synes jeg. Endret 26. juni 2019 av Spetsnaz Siter Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 Kunne tatt bilde av syklene rett vei synes jeg. La oss for all del henge oss opp i slikt flisespikkeri, framfor å gi kudos for en bra test! Merker jeg kunne ønsket meg en White SC-E Comp. Spesielt siden XXL av og til har kampanjer med diverse kredittkort. Men selv til nedsatt pris, synes jeg det er mye for en sykkel med mindre det er hoved-fremkomstmiddel. Gleder meg derfor til de skal teste årets sykler til under 10 000 kr. Håper det dukker opp en juvel som er et godt kjøp og ikke ofrer all verden. Og at XXL stiller med kandidat, ikke minst! Ellers tar jeg gjerne imot gode sykkelråd, for de som har peiling på slikt, og mener at det finnes en lett, god vanlig sykkel inntil 10 000 kr som gir vel så mye glede som disse. 2 Siter Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 Stusser litt på at Haibike ikke er tatt med i testen. Det er vel det desidert mest utbredte merket. Bikker kanskje over i høyere prissjikt og ikke tatt med av den grunn. Siter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2019 Skal vurdere elsykkel når de fjerner momsen, 25% utgjør mye når man skal kjøpe sykkel til 30k (dagens pris med moms) Inntil den tid så kjører jeg dieselbil Siter Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Skal vurdere elsykkel når de fjerner momsen, 25% utgjør mye når man skal kjøpe sykkel til 30k (dagens pris med moms) Inntil den tid så kjører jeg dieselbil Det er en sånn type regjering nå som forfordeler påhengsforbrenningsmotorer og campingvogner avgiftskutt. Det er mulig å fylle biodiesel og skaffe vanlig sykkel til fordelene melder seg. Siter Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Stusser litt på at Haibike ikke er tatt med i testen. Det er vel det desidert mest utbredte merket. Bikker kanskje over i høyere prissjikt og ikke tatt med av den grunn. Ja Haibike er noe av det beste som er blandt elsykkler, men er jo i det dyreste laget i denne testen da Siter Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Til 20.000kr synes jeg karbon ramme burde vaere forventet. Siter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Denne testen var vel for sykler rundt 20K klassen men du finner og mye kult til rundt 10k (i hovedsak sammenlegbare med både vanlige dekk og mini fatbike dekk) Det finnes en god del 30-70k. Både bysykler, sykkelvogner, fatbiker og fulldempa beist. Jeg er iallefall superfornøyd med min Specialized Kenevo, men den kosta skjorta for å si det sånt Alikevel utrolig gøy å ha en sykkel som spiser opp det meste av terreng nedover men allikevel drar forbi de fleste på vei oppover. Siter Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Leste at en motor har oppgitt 80nm dreiemoment. Er ikke det omtrent som en litt svakere bil? Er batteriene som begrenser tenker jeg? Ville vaert kul med en skikkelig test av motorene. Siter Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Til 20.000kr synes jeg karbon ramme burde vaere forventet.Du kan ingenting om sykkel. Siter Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 God test! Nå kunne jeg tenkt meg en test av de billigste. Jeg ser f.eks at biltema har en El-Cruiser til 3500(!). Antar den er dårlig, men hvor dårlig? 1 Siter Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Det var på tide at syklene blir lettere. Har reagert på at de har vært laget unødvendig tunge. Hadde vært fint å vite priser og tilgang på ny batteripakke også, selv om prisen sikkert vil endte seg. Batteripakken vil nok tape seg og må byttes først etter noen år. Siter Lenke til kommentar
fasst Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Elsykler blir neppe mye lettere fremover. Til det må det carbon til for å opprettholde rammestivhet. Og da blir prisen deretter. Lettere og kraftigere motorer er allerede lansert, Flyon, Bosch CX gen.4 og Sachs med 110 Nm. Men det de sparer på motorvekt blir lagt til i form av større batteripakker. Siter Lenke til kommentar
PanPan Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Sorry, men hele testen mister troverdighet når man ser at gaffelen på Elride Prime Urban er montert bakfrem. Til tross for dette kommer sykkelen på 2. plass 2 Siter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Ellers tar jeg gjerne imot gode sykkelråd, for de som har peiling på slikt, og mener at det finnes en lett, god vanlig sykkel inntil 10 000 kr som gir vel så mye glede som disse. Hvis du med normal sykkel mener sykkel uten elmotor, ville jeg undersøkt om cyclocross (eller gravel bike, går mye på det samme, men et par tekniske forskjellerfinnes) kunne vært noe for deg. De finnes under 10k, og hvis du tar med vinterdekk (de har plass til vinterdekk, imotsetning til de fleste landeveissykler), kan den brukes hele året, på asfalt, grusvei og is. De er også relativt lette. Selv om det kanskje ikke er like ideelt som en dedikert landeveissykkel, kan du også sette på smalere landeveissykkeldekk på sommeren for å bruke den som en landeveissykkel om du vil. Siter Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Sorry, men hele testen mister troverdighet når man ser at gaffelen på Elride Prime Urban er montert bakfrem. Til tross for dette kommer sykkelen på 2. plass Herved rettet opp. Å konkludere med at hele testen mister troverdighet fordi monteringsanvisningene til leverandøren var uklare synes jeg er veldig svart/hvitt. Stein Jarle Olsen, testansvarlig Tek.no. Siter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Herved rettet opp. Å konkludere med at hele testen mister troverdighet fordi monteringsanvisningene til leverandøren var uklare synes jeg er veldig svart/hvitt. Stein Jarle Olsen, testansvarlig Tek.no. Folk som tester sykler burde klare å montere syklene uten monteringsanvisning og se at noe er galt 1 Siter Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Herved rettet opp. Å konkludere med at hele testen mister troverdighet fordi monteringsanvisningene til leverandøren var uklare synes jeg er veldig svart/hvitt. Stein Jarle Olsen, testansvarlig Tek.no. Folk som tester sykler burde klare å montere syklene uten monteringsanvisning og se at noe er galt Det er selvfølgelig et poeng, men det var ikke testeren som monterte sykkelen i dette tilfellet. Denne får vi på Tek-kontoret ta på vår kappe. Siter Lenke til kommentar
Puro Skrevet 27. juni 2019 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2019 Tråsykkel er best, el-sykkel og sparkesykkel gjør bare folk late, de kan bare tråkke uten motgang og få full fart uten å yte noe som helst, mens på tråsykkel må man faktisk yte noe for å komme seg fremover som igjen gir oss utbytte i form av fysisk aktivitet som igjen holder oss friskere og sparer staten penger i helseutgifter. Elsykkel er veldig bra til sykt feite folk som bør komme seg ut, eller de som har vondt til beins, men her i Fredrikstad ser jeg 12-åringer på elsykkel, da begynner jeg å lure på hva som bor i hodet til foreldrene.. Ingenting smart i hvert fall. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.